Griekse ecomomie verbeterd
#81
(07 December 2014, 21:44)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ongelooflijk. Aleko heeft groot gelijk dat er vaak op de man gespeeld wordt en niet op de content van de berichten wordt ingegaan. Ik woon hier met mijn gezin en ik ben evenals Aleko zeer sceptisch over deze mediaberichten. Mijn oudste dochter gaat hier naar school en ik zal maar niet beschrijven hoe de basisschool er hier aan toe is. De kleuterschool was hemels in vergelijking met de problemen op dit schooltje. En dan nog maar niet te spreken over het gebrek aan goede gezondheidszorg. Toch wel de belangrijkste zaken binnen een samenleving.

Wil je Aleko's links niet lezen, prima. Ben je het niet met hem eens, ook goed. Maar probeer zo volwassen te zijn en het niet op de man te spelen. Wij zijn geen kinderen meer. Bovendien kunnen diegenen die dat wel nodig vinden misschien ook  nadenken over de mogelijkheid dat hij wellicht gelijk kan hebben? Ik ben de eerste die graag een positief beeld zou willen hebben van de toekomst hier in Griekenland, aangezien ik hier mijn kinderen grootbreng en de kans zeer klein is dat dat gaat veranderen, maar ik ben ook realistisch en heb genoeg gezien en gehoord om te weten dat deze leiders niet in het belang van de burgers werken. Genoeg voorbeelden, maar ik houd het hierbij.

Aleko, misschien ben ik in de minderheid, maar ik waardeer jouw links en commentaren. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar naar elkaar luisteren en elkaar aanvullen, of met argumenten proberen een ander licht op zaken te werpen, is naar mijn mening onmisbaar in een interessante en inhoudelijke discussie.

Beste Roos,

Weet je wat ik ongelooflijk vind, dat je iemand steunt die vanuit z'n luie Nederlandse stoel wel weet hoe het is en moet gaan in zijn 'Geliefde Griekenland'.
Nu er eindelijk eens iets gebeurt waar natuurlijk ook Jan met de pet last van heeft wordt dit afgedaan als rechtse terreur en moet de linker zijde het opknappen want die kunnen het zoveel beter. Helaas met zachte heelmeesters kom je er niet en zolang er nog vriendjes politiek wordt toegepast en ambtenaren geen benul hebben wat ze moeten doen is er nog veel werk te verrichten.
En zoals altijd is het makkelijk om vanuit de oppositie te schreeuwen dat de regerende partij het niet goed en zich daarmee populair wil maken.

Weet je wat ik erg vind Roos, dat wij naar Duitsland zijn moeten uitwijken omdat we het leven van Papoe niet in de waagschaal willen stellen door het gebrek aan oudedagsvoorziening en de broodnodige gezondheidsvoorziening. En voor deze man is het niet de eerste keer dat hij heeft moeten uitwijken, zijn moeder is hij op jonge leeftijd verloren toen ze als partizane is geëxecuteerd. Dus kom a.u.b. niet met dat wij er niets vanaf weten.

Dit is wat ik effe kwijt wilde.

Kalo Vradi,

Dick
  
Quote
#82
@Beems.Even los van alles: Ik heb jullie tragedie van het ongewild
terug moeten emigreren naar Duitsland heel goed gelezen en diep,
diep verdriet gehad over jullie lot.Heb grote bewondering voor die dappere
beslissing.Respect!

Die luie stoel waarin ik zou zitten is helaas wat oncomfortabeler dan je
misschien zou denken. Maar dat kon je niet weten.

Mij mag je alles aandoen wat je maar goed dunkt. Maar van @Roos haar
integriteit moet je afblijven; die heeft echt recht van spreken vanuit haar
leven op Skyros.
Quote
#83
"Dus kom a.u.b. niet met dat wij er niets vanaf weten." @Beems, even uit nieuwsgierigheid? Kun jij mij alsjeblieft uitleggen in welk stuk van mijn reactie ik deze beschuldiging zou hebben gedaan? En waar ik uberhaupt namen heb genoemd? Daar zijn anderen veel beter in; het op de man spelen. En wederom, ik noem geen namen. Omdat ik verder geen enkele behoefte heb aan dit (in mijn ogen) kinderachtige gebeuren en het ook een van de redenen is dat ik eigenlijk niet meer reageer op Oriste, laat ik het hierbij. 
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#84
Mensen mensen toch. Het is bijna Kerst. 

Discussie is een mooi instrument om meningen en standpunten te toetsen,  maar tegelijkertijd gevaarlijk als het een obsessie wordt om je eigen standpunt als de waarheid door te drukken.  Neem een lekker glas Griekse wijn en relativeer. Omdat je zelf dichter bij het vuur zit wil niet zeggen dat je de wijsheid in pacht hebt. Luister naar andere meningen en verdiep je eerst even in de materie voordat je impulsief reageert. 

Het gebeurt helaas te vaak dat mensen maar wat roeptoeteren zonder gedegen kennis. 

Mvg
Martin
Quote
#85
(12 December 2014, 10:20)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mensen mensen toch. Het is bijna Kerst. 

Discussie is een mooi instrument om meningen en standpunten te toetsen,  maar tegelijkertijd gevaarlijk als het een obsessie wordt om je eigen standpunt als de waarheid door te drukken.  Neem een lekker glas Griekse wijn en relativeer. Omdat je zelf dichter bij het vuur zit wil niet zeggen dat je de wijsheid in pacht hebt. Luister naar andere meningen en verdiep je eerst even in de materie voordat je impulsief reageert. 

Het gebeurt helaas te vaak dat mensen maar wat roeptoeteren zonder gedegen kennis. 

Mvg
Martin

M'n complimenten Martin; dat heb je mooi verwoordt; vooral met de zin
Multiquote:maar tegelijkertijd gevaarlijk als het een obsessie wordt om je eigen standpunt als de waarheid door te drukken

sla je de spijker op z'n kop. Jammer dat er mensen afhaken; om van een échte discussie te spreken heb je nou eenmaal meningen uit beide 'kampen' nodig. Ik heb ook vaak meningsverschillen met andersgezinden maar probeer andermans standpunten óók te begrijpen zonder de discussie dan maar te beëindigen of m'n eigen mening door te blijven drammen. Op een discussieforum als dit is elke mening waardevol zo lang men andermans opvattingen maar respecteert en elkaar in de waarde laat. Dus niet als doel hebben kost wat kost als 'eindoverwinnaar' uit de bus te komen.
Ik zou bijna zeggen; laten we af en toe wat water bij de wijn te doen en proberen een gulden middenweg te vinden, maar ik denk dat die stelling door Martin (als wijnkenner) alleen figuurlijk en zeker niet letterlijk gedeeld zal worden  Big Grin
Kortom, laten we het leuk houden en elkaar respecteren, en vooral niet naar elkaars tegenstellingen te kijken maar ook naar elkaars overeenkomsten  Wink . Ik wens alle Oríste!-leden een fijne, gezellige, begripvolle en vooral vredige kerstperiode  Smile
Quote
#86
(12 December 2014, 01:07)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mij mag je alles aandoen wat je maar goed dunkt. Maar van @Roos haar
integriteit moet je afblijven; die heeft echt recht van spreken vanuit haar
leven op Skyros.

@ Aleko: dank u om de integriteit van Roos hier eens in het licht te willen zetten. Ik zet mij voor 100 % achter die stelling, en ik ben er van overtuigd dat zij de allerbeste bedoelingen heeft. Meer zelfs: ik weet dat Roos - meer dan velen die op de zijlijn staan - zich daadwerkelijk inzet voor het algemeen belang van de gemeenschap op Skyros, en zelfs voor de Grieken in het algemeen. Weinigen zouden voor de medemens doen, dan wat Roos doet. 
Je moet het maar doen, als Nederlandse in Griekenland... 
Mijn respect en een diepe buiging. Ook voor haar man Nikos die zich grenzeloos inzet voor de bewoners van Skyros, en regelmatig het deksel op zijn neus krijgt in zijn pogingen om een en ander ten goede te trekken.
Ik meen zeer goed geplaatst te zijn om dit hier te mogen schrijven. 
Details over mijn uitspraak zet ik liever niet op dit forum. Die hou ik liever in het kader van de integriteit voor Roos. 

Het enige wat ik jammer zou vinden, is dat Roos niet meer op het forum zou komen. En ja, voor wie het zich zou afvragen: ik was diegene die haar gecontacteerd heeft om terug iets op het forum te schrijven. 
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#87
Beste Lezers, Beste Roos,


Ik heb er wat dagen over heen laten gaan om dit keer niet a la minuut te reageren.
Waarschijnlijk heb ik iets te hard van de toren geblazen en bied Roos mijn oprechte excuses aan als ik haar integriteit heb aangetast met mijn wijze van reageren.

Als antwoord op je vraag Roos ging het niet om de tegenwoordige tijd maar een spreekwijze van mij.

Verder blijf ik bij mijn mening over het politieke klimaat en de gevolgen daarvan voor de burgers van Griekenland. 
Griekenland is een mooi Vakantieland, maar om er te wonen zal nog heel veel moeten veranderen.

Als tip zou ik de mensen met een uitgesproken politieke mening nog mee willen geven ga eens een paar jaar in Griekenland wonen en schrijf dan je ervaringen op dit mooie forum wat Oriste is. 

Kali Mera,

Dick
Quote
#88
dat laste is heel fout. ik woon daar niet , en ?? gewoon niet lezen en niet reageren Dick, hoef je dan nergens voor excuses aan te bieden.
Quote
#89
(15 December 2014, 21:05)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




dat laste is heel fout.  ik woon daar niet , en ??  gewoon niet lezen en niet reageren Dick, hoef je dan nergens voor excuses aan te bieden.

Dank je Tzimis voor je advies, al voel ik me niet te groot om excuses aan te bieden als dat nodig is.

Kali Nigta,

Dick
Quote
#90
[Afbeelding: images?q=tbn:ANd9GcRpq1uifrz-WJIJivMdanj...Kataoz1FyX]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)