Ervaringen Kea
#1
Ik zie net in een flyer van Ross Holidays dat ze vanaf 2015 jaar Kea in hun pakket hebben.
Ik heb er tot nu toe nog maar weinig over gelezen, misschien zijn er Oriste-leden die er ervaringen mee hebben?

Waar is het voornamelijk geschikt voor? Wandelen (Ross gebruikt de slogan 'Kea, een onondekt wandelparadijs'), ontdekken, stranden, cultuur of anders?
Is het goed te bereiken (waar vlieg je op)? Kortom, ben eigenlijk wel nieuwsgierig en weet niet wat ik me erbij moet voorstellen..........
Quote
#2
@ Ger

De enige maal dat ik Kea gezien heb was bij een passage met de ferry enkele jaren terug. Is het makkelijkst te bereiken met de ferry (Goutos Lines) vanuit Lavrio (1 uur varen). Vliegen dus op Athene en dan de bus naar Lavrio (via Markopoulo).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Op de site van Ross staat vanaf vandaag meer informatie over het eiland Kea en de accommodaties vermeld Het is geen groot eiland en in andere boeken staat vermeld dat er veel wandelingen te maken zijn. Ik ben zelf ook erg benieuwd. Het lijkt mij Kythira maar dan kleiner.
Quote
#4
(19 October 2014, 11:22)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de site van Ross staat vanaf vandaag meer informatie over het eiland Kea en de accommodaties vermeld  Het is geen groot eiland en in andere boeken staat vermeld dat er veel wandelingen  te maken zijn. Ik ben zelf ook erg benieuwd. Het lijkt mij Kythira maar dan kleiner.

Als het maar half zo mooi zou zijn als het schitterende Kythira ben ik al tevreden hoor Wink
Tot nu toe heb ik als wandelliefhebber nog niets kunnen vinden (behalve het zuiden van Pilion) dat me zo goed beviel als Kythira.
Quote
#5
@ Ger

Misschien maakt dit je iets wijzer.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
(19 October 2014, 13:58)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Ger

Misschien maakt dit je iets wijzer.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Bedankt voor de link Patrick.
Ik heb inmiddels al heel wat info over Kea/Tzia gevonden maar hoopte wat meer info 'uit de eerste hand', dus van Oríste-leden die er al eens waren, te krijgen.
Blijkbaar is het eiland nog niet zo door toeristen gevonden en da's nou juist wat me (mede) aantrekt........
Quote
#7
wat meer info van een bewoner van Kea

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Ik ben 2 jaar geleden 2 dagen op Kea geweest. Vanuit hoofdplaats Korissia kon je leuke wandeling maken naar een baai paar kilometer verder op. 2e dag een auto gehuurd en wel aantal stukken gezien waar je goed kon wandelen, zijn echter ook behoorlijk aantal steile stukken waar je flink moet klimmen. Ik kwam met de boot vanaf Kythnos en ben daarna van Kea met de boot naar Lavrio gegaan. Vervolgens met de bus (die gezien de opschriften in de bus vroeger in Nederland had gereden) naar Athene, onderweg werd er aangegeven waar je moest uitstappen voor de bus naar het vliegveld van Athene. Ik weet niet of er een rechtstreekse bus gaat. Doordat ik maar 2 dagen had en 2e dag veel regen was helaas niet alles kunnen zien op Kea.

Cors
Quote
#9
In september was ik op Kea. Ik dacht op een klein eilandje terecht te komen maar bij rondrijden moest ik vaststellen dat het niet zo klein is! Iemand daar zegde me me dat het het 5° grootste cycladeneiland is. Maar toch voelt het als "klein eilandje" aan.
Alhoewel één van de "rosse" eilanden in het najaar (bodembegroeïng verschroeid door de warme zomermaanden), is het wel een leuk eiland met groene valleien. Eigenlijk is het een wandeleiland met verschillende uitgestippelde wandelingen. Googel op "wandelen in de Cycladen" waar je echt veel wandelingen vind.
Je hebt er goede restaurantjes in Korissia (havenplaatsje).

Hilde
Quote
#10
Kea: onbekend is onbemind! Ik was er in september. Als je toekomt lijkt het een ros eiland omdat de bodembedekking op de heuvels, die mooi fris groen is in de lente, na de zomerperiode verschroeid is. Na de eerste indruk vind je echter een groen eiland met veel wandelmogelijkheden. De genmmerde wandelingen stellen zeker niet teleur.
Over Kea dacht ik dat het een klein eilandje is maar toen ik er was viel me direct het tegendeel op. Volgens de taxichauffeur is het zelfs het 4° grootste Cycladeneiland. Als je op de kaart gaat kijken, kan dit inderdaad zo zijn.
Het was steeds een vakantieeiland voor de Grieken (Atheners voornamelijk) die ook weekends kwamen doorbrengen. Wegens de economkische toestand blijven die nu weg. Ik had de indruk dat de "Griekse" prijzen er nog gehandhaafd werden. Omdat er ook niet veel toerisme meer is, is er ook geen vervoer meer.
Zoals ik al vermeldde is Kea een echt wandeleiland. Daarom had ik steeds afspraak met een vaste taxicauffeur om me naar begin van de wandelingen te brengen en me na verloop van tijd aan de finisch te komen ophalen. Wat nodig is op dit toch wel "groot" eiland.
Mijn verblijf was in het havenplaatsje Korissia, waar de meeste bedrijvigheid is (ook de enige) en goede restaurantjes. Duidelijk een uitgebreidere keuken dan we gewend zijn.
Alhoewel mijn taxiritten niet gepland waren, vond ik dit al bij al toch zeker geen kostelijk eiland.
Zeker het verkennen waard!
Er zijn veel stranden, gewoonlijk aan het einde van een wandeling. Het hoofddorp(je) Ioulida is een mooi mini-dorpje.

Gemakkelijke overtocht vanaf Lavrio. Even googlelen en de bootschema's worden er duidelijk weergegeven.
Ook op Gtpnet.com.

Prettige vakantie!
Hilde
Quote
#11
Sorry! Ik wist niet (meer) dat ik al een reactie geplaatst had. Mijn laatste is wel ietwat uitgebreider en zo hoop is dt het me vergeven is! Blush
Hilde
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)