Griekse dag op Duitse televisie
#1
voor de mensen met een schotel en/of digitale kabel goed nieuws:

Op eerste paasdag staat de Duitse zender "Eins Extra" geheel in het teken van Griekenland.
Kijk voor meer info op hun
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Daarnaast is er op de Duitse zender ZDF-Theaterkanal van 22:15-22:55 een portret van de Griekse regisseur Theo Angelopoulos

By the way, in de kalender van dit forum staan nog veel meer leuke (kijk)tips voor de komende dagen.

Ger
Quote
#2
Goede tip, bedankt!

Nu nog even uitvinden waar die zender zit op mijn digi-TV..Huh Ik ben eerlijk gezegd een TV-digibeet, weet alleen de NL-zenders en ERT te vinden...
Quote
#3
@Ger, wij hebben Griekse TV via een schotelantenne en TV Vlaanderen (digitale TV) via een andere schotel, maar ik vind "Eins Extra" niet Blush
Die twee schotels zijn wel met elkaar verbonden.
Moet ik weten op welke frequentie ze uitzenden of kan ik het anders vinden?
Quote
#4
Dag Prasoudi,

Je moet de schotel hebben die op TV-Vlaanderen staat uitgericht, da's namelijk de Astra-1.

Op dezelfde satelliet zenden ook andere Duitse zenders uit, EINS-Extra zit op 10743, polarisatie Horizontaal en Symbolrate 22000.

Als je de transponder even handmatig toevoegd (indien dat niet al gebeurd is) en een scan doorvoert wordt de zender automatisch gevonden net als EINS-festival, EINS-plus, Phoenix en Arte.

Ook op die laatste 2 (cultuur) zenders worden regelmatig erg interessante programma's uitgezonden.

Het ZDF-Theaterkanal (voor het portret van Theo Angelopoulos) vindt je op 11953 H / 27500

Succes en vooral fijne paasdagen!

Ger
Quote
#5
Bedankt Ger!
Ik ga het straks proberen, na de uitzending van de formule 1 want anders krijg ik het aan de stok met manlief Rolleyes
Quote
#6
Ik heb de zenders inmiddels gevonden greekfilm en ga zeker kijken. Krijg de kleinkinderen op bezoek maar die vinden het vast niet erg dat de TV op de achtergrond aanstaat. Het weer belooft niet veel goeds dus eruit gaan zit er waarschijnlijk niet in.

K-A
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  TV-tip: 'Griekse' programma's op Duitse TV Ger 1 1.238 09 November 2019, 19:04
Laatste bericht: Arthur
  Griekse programma's op Duitse TV Ger 4 4.148 30 July 2014, 15:43
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)