Fodelianakis olijfolie                 
Tijd voor een raadseltje......
#1
Zomaar even een raadseltje tussendoor:

In de negentiger jaren van de vorige eeuw was er bij de Nederlandse educatieve omroep TELEAC een korte cursus 'Grieks voor beginners' te zien.
Op een luchtige manier werden de meest voorkomende woorden, zinnen en Griekse gebruiken uitgelegd aan de kijkers.

Ik heb er -toen al- met veel plezier naar gekeken; het bijbehorende boekje met de vragen/opdrachten heb ik nog steeds in m'n bezit
(de cassettes en video's helaas niet meer).

Maar nu de vraag aan jullie:
 
Hoe heette die Teleac-cursus én wie was de presentator ervan? 
Hint: we kennen 'm o.a. ook als presentator van TV-spelletjes en ook  'stoeide' hij nogal met huishoudelijke apparaten in die tijd Wink .

Ben benieuwd of jullie weten waar ik het over heb.


Trouwens, heeft iemand het nog ergens op een vergeten videoband staan misschien? Lijk me leuk om weer eens terug te zien.
Quote
#2
Grieks voor beginners , gepresenteerd door Frans de Clercq en Johanna Kroon.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Dat was Guido Jonckers die ook te zien is in de Moulinex (bestaat dat nog?) reclame.
Tja de titel is natuurlijk ook een inkoppertje "Oriste"
Ik heb nog wel het boekje en de casettebandjes ook wel ergens.
Vond het ook vooral leuk omdat het gedeeltelijk op ons favoriete vakantie-eiland Lesbos was opgenomen
Groeten
Nico
Quote
#4
Mooi hoe je dat schrijft @Ger, de negentiger jaren van de vorige eeuw, toen waren we nog jong en knap. Big Grin
Ik kan me die uitzendingen nog goed herinneren, leuk en zonnig.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
(28 October 2014, 12:21)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat was Guido Jonckers die ook te zien is in de Moulinex (bestaat dat nog?) reclame.
Tja de titel is natuurlijk ook een inkoppertje "Oriste"
Ik heb nog wel het boekje en de casettebandjes ook wel ergens.
Vond het ook vooral leuk omdat het gedeeltelijk op ons favoriete vakantie-eiland Lesbos was opgenomen
Groeten
Nico

Helemaal goed Nico, dát bedoelde ik inderdaad.
De huishoudelijke apparaten waren inderdaad van het merk Moulinex met als slogan "Moulinex, daar heb je meer aan"
De Oríste-afleveringen zijn nog te bestellen maar € 30,00 per aflevering vind ik toch wel iets te veel van het goede  Confused
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor degenen die niet weten om wie het gaat kijk even hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&biw=1920&bih=979&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=RXRPVIDYM8nAOY6YgbgM&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ


Multiquote:Mooi hoe je dat schrijft @Ger, de negentiger jaren van de vorige eeuw, toen waren we nog jong en knap.
Ja Arthur, dát waren nog eens tijden; nu zijn we niet jong en knap meer maar alleen "en"  Big Grin
Quote
#6
De sfeer nog even oproepen:

Quote
#7
Er was ook een andere serie, die Jeff noemt, want het boek staat hier bij mij in de kast. Eveneens van Teleac en het geheel speelde zich af in Nafplio. Volgens mij moet ik de videobanden ook nog hebben.
Quote
#8
(28 October 2014, 18:16)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er was ook een andere serie, die Jeff noemt, want het boek staat hier bij mij in de kast. Eveneens van Teleac en het geheel speelde zich af in Nafplio. Volgens mij moet ik de videobanden ook nog hebben.

Dat zou deze kunnen zijn:

Quote
#9
Ha. en wie anders schreef de muziek??Michiel Koperdraat.
maar ik zou nooit de volgende serie vergeten . ik vond het veel mooier>
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#10
Klopt Ger, die is het up
Quote
#11
Ja, leuk hoor, die opgenomen in Nafplio moet ik ook ergens hebben.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Raadseltje: Wie is dit? Ger 146 18.143 17 June 2021, 17:14
Laatste bericht: Buurman
  Tijd voor een raadseltje: Wat is dit? Ger 7 4.508 03 January 2020, 14:12
Laatste bericht: Patrick
  Weer eens tijd voor een kwisje Ger 12 11.627 24 November 2016, 20:24
Laatste bericht: Patrick
  Tijd voor een raadseltje... Corry 13 13.757 07 October 2013, 19:27
Laatste bericht: Patrick
  Weer eens tijd voor een raadseltje oriste 30 25.960 12 September 2013, 23:22
Laatste bericht: Patrick
  Even een raadseltje... waar ben (was) ik? Corry 9 13.269 04 August 2013, 22:12
Laatste bericht: IngridAmsterdam
  Raadseltje Yorgos 10 7.260 05 August 2012, 12:56
Laatste bericht: Arthur
  Even een raadseltje; waar sta ik...? Corry 3 3.866 13 August 2011, 20:59
Laatste bericht: Corry
  Grieks raadseltje Yorgos 6 4.040 30 November 2010, 14:59
Laatste bericht: eddyhopoulos
  Zomaar een raadseltje tussendoor Ger 10 7.333 19 May 2010, 19:50
Laatste bericht: prasoudi

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)