Naar Karpathos
#1
Dag allemaal

Is Karpathos, in de zomerperiode, rechtstreeks vanuit Zaventem te bereiken? Of lukt dit alleen via Schiphol?
Vliegen op Rhodos of op Kreta en dan met de boot naar Karpathos , is dat doenbaar? Of is het beter/gemakkelijker om op Athene te vliegen en dan een binnenlandse vlucht te nemen?
Wij zoeken via internet een verblijf en hebben dus alleen een vlucht nodig.
Heeft er iemand ervaring mee?

Groetjes

Els en Guy
Quote
#2
Ik heb nog niet gezien dat er een rechtstreekse vlucht vanuit Zaventem naar Karpathos zou bestaan.
Zou wel leuk zijn, maar volgens mij niet mogelijk. Daar is het aanbod vanuit België te klein voor.
Wat bovendien jammer is: de Belgische touroperators houden zich al decennia aan steeds dezelfde Griekse bestemmingen, en dus telkens met een beperkt aanbod. Je weet al van op voorhand wat er in hun brochures staat...

Wel kan je, mits overstap in Athene , met bijvoorbeeld Aegean Airlines naar Karpathos. Maar dan moet je de soms lange wachttijd in Athene voor lief nemen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
ik heb al regelmatig naar kleinere eilanden gevlogen vanuit shiphol, omdat er vanuit brusel geen vluchten zijn.
volgens mij is het eenvoudiger om rechtreeks vanuit shiphol te vliegen dan via athene ofzo en dan verder met binnenlandse vlucht of boot.
met de auto ben  ik op dik 2 u in shiphol, als je een hotel boekt op shiphol voor 1 nacht mag de auto er 3 weken blijven staan op de parking. Dus ik boek 1 nacht op shiphol rij rustig naar shiphol , en vertek uitgerust op vakantie, als er voldoende tijd is breng ik zelfs nog een bezoekje aan amsterdam.
Bij het terugkomen van griekenland stap je in de auto en dik 2 uur later ben ik thuis.
Quote
#4
Wat @Roefke meldt geldt ook voor Charleroi.
Quote
#5
(13 November 2014, 23:45)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb nog niet gezien dat er een rechtstreekse vlucht vanuit Zaventem naar Karpathos zou bestaan.
Zou wel leuk zijn, maar volgens mij niet mogelijk. Daar is het aanbod vanuit België te klein voor.
Wat bovendien jammer is: de Belgische touroperators houden zich al decennia aan steeds dezelfde Griekse bestemmingen, en dus telkens met een beperkt aanbod. Je weet al van op voorhand wat er in hun brochures staat...

Wel kan je, mits overstap in Athene , met bijvoorbeeld Aegean Airlines naar Karpathos. Maar dan moet je de soms lange wachttijd in Athene voor lief nemen.
Quote
#6
Ik zit voor toekomend jaar met hetzelfde probleem  als Els. Via Schiphol gaan is één optie.  Overstappen in Athene (voor mij de meest te mijden luchthaven gelt op mijn veelvuldige ervaring met luchthavens) is een ander. Echter kan je met Jetair of Thomas Cook naar Rhodos vliegen. Daar zijn er binnenlandse vluchten van Olympic naar Karpathos. Mogelijks passen de uren van de twee vluchten niet meteen in mekaar en moet je bij het heen geen of terugkeer een nacht overblijven in Rhodos, maar dan kan je er gebruik van maken om Rhodos- stad te bezoeken.
Quote
#7
@9930zomergem: wat voor problemen heb je gehad op Athene? Vergeleken met Schiphol is het een minuscuul vliegveldje .... Wij stappen er regelmatig over: bagage oppikken, door de schuifdeuren, dan met de lift naar de vertrekhal en weer inchecken.
Quote
#8
Shocked 
Sleepy Hallo Els,

Vanuit Zaventem het vliegtuig nemen naar Heraklion. Daar zou je dan de bus 2 1/2 uur naar Sitia kunnen nemen want het eindpunt is niet ver vanwaar  de Prevelis, wel een oude ferry, vertrekt naar Karpathos en verder.
Succes 
Quote
#9
(14 November 2014, 15:09)Gibsea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sleepy Hallo Els,

Vanuit Zaventem het vliegtuig nemen naar Heraklion. Daar zou je dan de bus 2 1/2 uur naar Sitia kunnen nemen want het eindpunt is niet ver vanwaar  de Prevelis, wel een oude ferry, vertrekt naar Karpathos en verder.
Succes 

Of meteen de Prevelis nemen in Heraklion, het ligt er wel aan hoe laat je land en op welke dag.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Dag allemaal

met deze informatie kunnen we verder met het uitzoeken van onze vakantie.
We hebben al verschillende keren een vlucht naar Athene genomen en dan een binnenlandse vlucht naar een eiland. We kennen de luchthaven als ons broekzak. Eén keer de late vlucht van Brussel naar Athene genomen en dan 's morgens vroeg een vlucht naar een eiland. Nachtje rond gehangen op harde stoelen, niet geslapen, nooit meer, gelukkig moesten we alleen op onze handbagage letten.
Rechtstreeks vliegen is toch wel fijner.

Bedankt en een fijn weekend voor iedereen.

Els en Guy
Quote
#11
Dag Els en Guy

Nog een tip!
Verleden jaar september was ik op Karpathos. Best is vanaf Zaventem op Heraklion te vliegen en daar de boot te nemen.
Good Luck! Plannen maken is soms al een reis op zich!

Hilde
Quote
#12
Sorry, er werd al een ractie ongeveer zoals de mijne geplaatst! Ik had dit even over het hoofd gezien.
Hilde
Quote
#13
Karpathos vanuit Amsterdam met Arke bv. Accomodatie met vlucht geboekt in nl veel goedkoper dan dat je zelf boekt. Prachtlokatie is bv.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik boekte vroeger altijd alles zelf, met stops athene , boot , binnenlandse vlucht. Nl reisburo goedkoper.

Karpathos veel te laat ontdekt. Prachteiland . Authentiek griekenland.
Quote
#14
Vanaf Schiphol gaan komend seizoen weer meer vluchten naar Karpathos.
Op dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag. (Transavia en Arkefly)
Quote
#15
Iemand die weet wat een taxi kost van de luchthaven naar Arkassa?
Quote
#16
Arkassa is een kwartiertje rijden vanaf het vliegveld, zo'n 10km.
Ik verwacht dat je tussen de 10,- en 15,- kwijt bent.
De taxi's staan bij de uitgang van de aankomsthal.
Quote
#17
Jjohn je wordt bedankt!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ferry karpathos Patrick 3 1.353 30 April 2023, 21:12
Laatste bericht: Patrick
  Karpathos Lefkos Andrebeek 17 7.419 11 February 2023, 20:42
Laatste bericht: Andrebeek
  Karpathos riskje 11 2.617 12 January 2023, 08:27
Laatste bericht: metaxa
  Informatie over Karpathos jjohn 62 21.549 11 January 2023, 00:09
Laatste bericht: JipJipster
  K.T.E.L busdiensten Karpathos. jjohn 0 1.217 20 June 2022, 23:10
Laatste bericht: jjohn
  Leuke film over Karpathos Ger 10 6.575 07 May 2019, 15:58
Laatste bericht: jjohn
  karpathos scooter of quad ? roefke 9 4.241 14 January 2019, 19:01
Laatste bericht: roefke
Thumbs Up Sterilisatie actie honden en katten op Karpathos. jjohn 28 24.635 20 August 2012, 13:48
Laatste bericht: greece67

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)