eilanden of vaste land?
#1
Beste forumleden,

Wat vinden jullie de grote verschillen tussen vaste land en de eilanden van Griekenland?

ik ben benieuwd!
Quote
#2
vaste land is uitgestrekter, meer verlaten gebieden meer variatie in landschappen enz.., minder toerisme of meer griekse toeristen waardoor er meer authentieke sfeer hangt .
Op veel eilanden vooral de gemakklijk bereikbare , staat alles toch in het teken van het toerisme, ook doordat ze volledig omringt zijn door zee . Hierdoor heerst er hier wel meer een vakantiesfeertje. wat jezelf leuk vindt hangt van persoonlijke smaak af.
Dit is natuurlijk een vrij algemene vergelijking, elk eiland is verschillend, kreta kan je door zijn afmetingen niet vergelijken met een klein eiland als bv naxos.Door zijn grote vind je op kreta ook nog veel afgelegen streken.
Quote
#3
Eén van de grootste verschillen, naar mijn persoonlijke mening, is de mentaliteit van de bewoners. De bewoners van de (meeste) eilanden lijken mij veel opener. Daarnaast valt mij meestal ook op dat er (veel) minder stress is dan op het vaste land. Maar voor een goed begrip: ook op het vaste land is er een enorm verschil in mentaliteit tussen, pakweg, Attica en 'het binnenland' of de Peloponessos. Maar ook tussen eilanden (of eigenlijk eilandgroepen) zelf is er soms een wezenlijk verschil. Een Kretenzer is geen Corfioot en omgekeerd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ik denk dat voor de toerist het grootste verschil ligt in wat je wilt doen in je vakantie. Grofweg ( met uiteraard best wel uitzonderingen): vasteland - wandelen en oude cultuur; eilanden: strandvertier en ontspannen.
Quote
#5
Zeker op Kreta zit je een een mum van tijd in het seizoen tussen duizenden badgasten en als je er geen zin meer in hebt rij je 10 min en je bent helemaal alleen in de bergen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
klopt arthur ,en daar is het zo mooi,wij kunnen er ook zo van genieten

[Afbeelding: 14m6hec.jpg]
Quote
#7
Mooie foto Grek, ik denk dat ik hier regelmatig langs fiets.
Quote
#8
ik zou er ook graag regelmatig langs komen,nog even wachten ,was s'morgens vroeg,met de mist in het dal
Quote
#9
Vergeleken met velen op dit forum, ben ik natuurlijk een leek. Toch vind ik, dat het niet zoveel verschil maakt of je een vakantie op het vaste land of op de eilanden doet.
Noord Oost Griekenland is schitterend en zeker onderbelicht. Xanthi en Drama zijn prachtig. De natuur adembenemend, Bacotje is er wel maar niet de hoofdzaak.
Quote
#10
Bacotje??? Huh
Quote
#11
Sorry Margo. Baccardi Cola, Yamas!
Quote
#12
Bij "Yamas" denk ik wel aan een Grieks drankje hoor, Ouzo of Koum-kouat of Fatourade of zo.. Tongue

Om dan nog maar even te reageren op de topic:
Ik vind het vasteland heel mooi en het heeft (voor de mensen met auto) veel meer mogelijkheden. Maar.......
soms is het ook wel lekker om op een (klein) eiland te zitten. Das meer ontspannen voor mij, dan hoef ik niet zo nodig overal naar toe.
Quote
#13
Ja, dat yamas was een uitglijder van mij.
Quote
#14
dizzy Toch niet teveel gedronken? Smile
Quote
#15
Te veel Zuid Afrikaanse wijn op Wim?  Tongue

Mvg 
Martin 
Quote
#16
Het voordeel van veel, niet al te grote, eilanden is dat de dorpen en bezienswaardigheden dichter bij elkaar gegroepeerd liggen door de natuurlijke begrenzing, waardoor ze makkelijker te bezoeken zijn.
En ook mijn ervaring met de meeste eilanders is dat ze opener zijn.
Quote
#17
@ margo en martin.
Jullie zijn een vrolijk stel. Zou graag met jullie een flesje soldaat maken op een zonnig Grieks terras.
Quote
#18
Alleen als het Griekse wijn is. Big Grin

Mvg 
Martin 
Quote
#19
Of ouzo met ijs, maar dat mag ook wel, toch?
Quote
#20
zwaaivlagSleepy
Quote
#21
Sorry, was melig gisteravond laat..
Over eilanden vs vasteland:
Gisteren een reisverhaal gehoord van jong studentje dat spotgoedkoop naar Thessaloniki was gevlogen. Vervolgens naar het zuiden langs de kust gereisd (openbaar vervoer, denk ik): rustige stranden, de toeristen díe er waren bijna alleen Grieken. Klonk interessant.
Quote
#22
Zonder iemand te willen beledigen Wink .... Zijn het vooral 65+ers die het vaste land bezoeken of ook wel 30+ers?
Wat is jullie ervaring?
Quote
#23
Uhhh...
Ben je jong en wil je flink gaan stappen en contacten hebben met mede-toeristen? Dan denk ik dat je idd beter naar een toeristisch eiland kunt gaan. En dan bij voorkeur in het hoogseizoen.
Quote
#24
Nou Spikie
mijn kinderen zijn 30- en vonden Parga geweldig! Kinderen liggen er niet in de goot te kotsen of erger, maar verder voor elk wat wils.
Quote
#25
Wim M, dat is niet overal zo op de eilanden hoor! Beetje eenzijdig beeld .....
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Land van het jaar cors 0 471 28 December 2023, 22:19
Laatste bericht: cors
  Griekenland slechtste land om te leven als expat Ger 10 4.017 17 September 2017, 22:57
Laatste bericht: El Greco
  Griekenland het minst genereuze land ter wereld. Aleko 3 3.325 03 December 2013, 20:39
Laatste bericht: Tina K. Noume
  eerste kennismaking met vaste land ? roefke 19 11.273 27 December 2011, 22:57
Laatste bericht: Angeliki
  Gaan rokende Grieken het land redden? Ger 3 4.392 01 October 2011, 17:57
Laatste bericht: Markos
  Via vaste land naar Griekenland Thomas 23 25.746 25 September 2011, 11:35
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)