Naaktstranden Epirus / Parga
#1
Beste allen,

Ik ben nieuw op dit forum en lees een heleboel leuke dingen over Parga en Epirus. Mijn vraag: Is er in / nabij Parga een strand waar je naakt kan zonnen?

Groeten,
Ron
Quote
#2
Beste Ron,

allereerst welkom op dit forum. Epiros is een uitstekende keuze: veelzijdig: zee en bergen. Vergeet vooral niet voor een paar dagen de Zagoria te bezoeken. Wat de naakstranden in de omgeving van Parga betreft: volgens mij is er wel een maar zeker weten doe ik dit niet. Ik dacht dat er eentje voorbij het Valtos strand was. Waarom deze reactie dan zul je je afvragen. Welnu, met alle respect, de meeste Grieken kunnen naakt recreatie niet waarderen, zelfs topless is niet overal gewaardeerd. Mag ik je adviseren, indien je hiervan niet al op de hoogte bent, om hiermee rekening te houden, zeker op stranden die door Grieken worden bezocht. Ik wens je een fijne vakantie!
Quote
#3
(04 February 2015, 21:24)Ronje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste allen,

Ik ben nieuw op dit forum en lees een heleboel leuke dingen over Parga en Epirus. Mijn vraag: Is er in / nabij Parga een strand waar je naakt kan zonnen?

Groeten,
Ron

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Dag Ron,

Mijn ervaring op diverse eilanden is, dat ik op wandelingen langs de kust, voorbij de meer bezochte stranden, geregeld een onofficieel, meer afgelegen naakstrand tegenkwam. Je kan natuurlijk 't ook medetoeristen vragen, die er al wat langer zitten. Op zo'n plek wordt het getolereerd, ik weet eigenlijk niet of er een formeel verbod is op nudisme.. Ben daar wel nieuwsgierig naar, zal eens voorzichtig rondvragen als ik wat langer in het land vertoef.

Ik zag vorig jaar op Corfu, bij een onduidelijk pad, een miniem bordje op een boom met 'FKK' (Duits: freie Körper Kultur), dat bleek bij navraag naar een naaktstrandje te gaan.

En ik stem in met Erwin: als er huizen of Griekse mensen in de buurt/in badkledij op het strand zijn: niet topless of naakt gaan lopen! Op zij minst krijg je misprijzende blikken, en mensen met kinderen gaan ver bij je uit de buurt zitten.

Flink wandelen maar dus, veel plezier!
Quote
#5
Het is nog niet zo lang geleden dat er toeristen in de cel belandden voor dit "vergrijp".
Quote
#6
Als je de site van Captain Barefoot raadpleegt, zie je dat er in Griekenland volop stranden te vinden zijn, waar naakt getolereerd wordt.
In de buurt van Parga zou ik het niet kunnen zeggen; we hebben deze plaats enkel een keertje kort bezocht tijdens een excursie.
Uiteraard ga je niet tussen de Griekse families zitten en zijn het voornamelijk de meer afgelegen stranden, waar je niemand tot "last" bent.
Er heerst rust, men heeft respect voor de natuur en er is geen sprake van gillende kinderen en luidruchtige muziek, dit in tegenstelling tot de meeste "textiel"stranden...
Het valt mij trouwens op dat de Grieken zelf ook steeds meer en meer de voorkeur geven aan zonnen zonder badkleding in een vredige omgeving...
Quote
#7
Beste Ronje,
Jaren geleden had je op het Lichnos strand (te bereiken met o.a. een taxibootje vanaf het haventje in Parga) een klein stukje naaktstrand. Het is het meest linkse deel (met zicht op de zee) van het strand, tegen de rotsen. Na een lange wandeling op een warme dag wilden we nog graag even een frisse duik nemen. Omdat bij de rotskant schaduw was besloten we om daar naar toe te lopen......eindelijk aangekomen bleek het een naaktstrandje te zijn. Ondanks dat ik zelf geen naakt recreant ben, ben ik toch eerst een duik gaan nemen (met mijn bikini aan Cool ) en daarna zijn we pas op zoek gegaan naar een andere plek Wink!
Ik weet niet of dit nog steeds het geval is, maar het is de moeite waard om er een kijkje te gaan nemen.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#8
Beste allen,

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben me ervan bewust dat naaktrecreatie niet overal gewenst is en ik ben er dan ook niet op uit om te provoceren Wink . Ik ben misschien wel erg verwend geweest op Samos, waar er het prachtige strand Tsamadou is Smile . Deze zomer wordt het Parga, ik heb er zin in, met of zonder naaktstrand! Nu nog op zoek naar leuke restaurantjes, bezienswaardigheden, terrasjes, etc ... oftewel: leuke vakantoevoorpret. In mei ga ik trouwens weer naar Samos Wink

Groeten,
Ron
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wandelingen in en rond Parga (Epirus) Ger 5 12.795 09 June 2015, 14:24
Laatste bericht: Fani

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)