Met de trein naar Griekenland
#1
Goedemorgen,

Weet iemand of het nog mogelijk is met de auto(slaap)trein in Griekenland te komen?
Wij zijn reeds meerdere keren met de boot gegaan en het leek ons een leuk alternatief om de trein eens te proberen.

Bedankt alvast!
Quote
#2
Met de trein is opnieuw mogelijk. Niet met Autotrein maar wel slaaptrein.

Omdat wij ook al enkele jaren met de idee speelden om zo naar Thessaloniki te gaan heb ik even een oefening gedaan. En qua prijs valt het best wel mee. Vanuit Brussel via München, Zagreb en Belgrado kom ik op circa 200€ per persoon enkele reis. Je bent wel zowat 3 dagen onderweg. Maar het is eigelijk wel een mini-reisje op zich.

De meeste informatie kan je vinden op wat de beste site voor treinreizen (overal ter wereld) is.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
dat zocht ik vroeger regelmatig, uit een andere optiek., omdat griekenland niet op de lijst van de DB, de duitse spoor zat. ik zie nu dat het anders is. je kan , je kan op de ns en op de Db.de een reis boeken, je heb de keuze tussen na Munchen via Zagreb naar Beograd, of via Budapest naar Beograd. daarvan is de route bekent. nog een optie is Budapest Sofia thessaloniki. door prachtige bossen.
Quote
#4
Wij hebben er ook eens over gedacht maar toen moest je in Sofia overnachten en daar lazen wij slechte verhalen over .... Hopelijk is het nu wat beter Smile Door voormalig Joegoslavië leek ons sowieso niks .... 2 Westerse toeristen met koffers ..... Wie weet het?
Quote
#5
Een alternatieve route is via Frankfurt, Wenen, Boedapest naar Sofia en vervolgens Thessaloniki.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ja @Patrick die bedoel ik. Je zou dan laat in Sofia aankomen en pas de volgende dag de trein naar Thessaloniki kunnen nemen. Het verhaal ging dat het station van Sofia 's avonds niet zo veilig is. Als ik nu bij de (-zelfde!) link hierboven kijk staat er niets over Sofia - Thessaloniki; als ik bij Deutsche Bahn kijk gaat er 's avonds nog wel een trein naar Nis (voormalig Joegoslavië) maar dan moet je daar overnachten. Wij zijn trouwens in Aken Dld eens gaan vragen bij de Deutsche Bahn maar die kon niet reserveren na Sofia. En omdat wij toen tegen Grieks Pasen wilde reizen hebben we er maar helemaal van af gezien. Ik houd wel van treinreizen maar dit leek ons toch niet echt leuk.
Quote
#7
dat komt omdat meer van vanzelfsprekende is via Hongarije naar Belgrado , omdat anders moet je een beetje om via Roemenië en Bulgarije . doe ik ook met de auto, omdat rustiger is. dat achterdocht dat daar niet veilig is , is allang verleden tijd.
Quote
#8
De website van OSE is nu ook vernieuwd en een pak gebruiksvriendelijker geworden. Er is ook een uurtabel te vinden van de trajecten Thessaloniki-Sofia en Thessaloniki-Belgrado.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Misschien dat ik het na de zomer even uitprobeer. Goedkope Ryanair vlucht heen naar Thessaloniki, paar weken rondtoeren (Halkidiki, Macedonia, misschien Thassos meepikken) en vervolgens vanaf Thessaloniki per trein terug naar België.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
als je op tijd boekt je kan voor 9 euros van hartje Athene naar centrum Thessaloniki, en voor een paar euros extra nog verder .
Quote
#10
Prachtig, met de trein. Ooit in de jaren 60 eens met de trein naar Villach in Oostenrijk geweest. De trein ging door naar Griekenland en zat vol stickers niet door te reizen naar Griekenland vanwege de kolonels. Wist niet waar het over ging.
In 1974 naar Kreta, daar hoorden wij, dat de vissers 's nachts op zee naar de BBC luisterden voor het nieuws. Jaar later waren ze weg. Hoop niet, dat ze terugkomen.
Quote
#11
Wel eens met de gedachte gespeeld om met de trein naar Ancona (Italië) te reizen. Ferrie naar Patras en dan weer verder met de trein naar Athene en Thessaloniki.
Ries's signatuur Gr, Ries

Reizend met een HYMER B544 Fiat Ducato iTDi 230
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Athene-Thessaloniki per trein: 3 uur 20 minuten Ger 1 1.279 31 January 2019, 15:13
Laatste bericht: Patrick
  Trein Athene Patras Mir111 1 1.561 16 July 2018, 10:42
Laatste bericht: ostria
  Trein luchthaven -> Piraeus Patrick 9 3.273 23 February 2018, 23:56
Laatste bericht: IngridAmsterdam
  Trein van vliegveld naar Kiato Karidiès 0 1.315 16 May 2017, 09:16
Laatste bericht: Karidiès
  Trein ontspoort nabij Thessaloniki Patrick 0 1.205 14 May 2017, 11:39
Laatste bericht: Patrick
  Trein Athene - Saloniki Patrick 1 1.838 28 April 2017, 18:46
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Trein door Griekenland M-1414 8 5.811 06 April 2012, 16:19
Laatste bericht: M-1414

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)