Eleni Gage, ten noorden van Ithaka
#1
Deze prachtige roman speelt in het kleine dorpje Lia, in de Epiros.
De oma van de schrijfster werd er vermoord in de oorlog, haar vader werd er geboren.
De schrijfster hoort dat het oude familiehuis op instorten staat en besluit voor een jaar te stoppen met haar werk in New York. Tijdens de herbouw leert ze over de geschiedenis van het dorp en de belangrijke plaats die haar oma daarbij innam. Eleni luistert naar de dorpsverhalen, leert er koken zoals men dat daar al generaties doet en wordt opgenomen in het dorpsleven.

Boek is zo goed als nieuw, zonder vlekken of vouwen.

prijs is 15,00 incl. de porto.
Quote
#2
Maria ik wil dit boek graag hebben.
Ik heb je een pb gestuurd.
Marlies
Quote
#3
(02 May 2015, 19:56)maria kaptein schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze prachtige roman speelt in het kleine dorpje Lia, in de Epiros.
De oma van de schrijfster werd er vermoord in de oorlog, haar vader werd er geboren.
De schrijfster hoort dat het oude familiehuis op instorten staat en besluit voor een jaar te stoppen met haar werk in New York. Tijdens de herbouw leert ze over de geschiedenis van het dorp en de belangrijke plaats die haar oma daarbij innam. Eleni luistert naar de dorpsverhalen, leert er koken zoals men dat daar al generaties doet en wordt opgenomen in het dorpsleven.

Boek is zo goed als nieuw, zonder vlekken of vouwen.

prijs is 15,00 incl. de porto.

Hierbij ook een plaatje van dat huisje in Lia waar ik samen met mijn broer in 2003 naar gezocht heb. Voor mij een onvergetelijke trip!!

Kali mera,

Dick

[Afbeelding: 14ue243.jpg]

[Afbeelding: 2dvn2th.jpg]
Quote
#4
Marlies ik heb je een pb gestuurd !
alvast veel plezier ervan.

Voor de andere belangstellenden: het is verkocht !

Marja
Quote
#5
Ik ben er al enkele keren geweest! Gevonden door het boek!!
Het huis werd volledig gerenoveerd maar is niet toegangkelijk of je moest geluk hebben dat er juist iemand van de familie is. Gewoonlijk komt Nicholas (de schrijver)in augustus vernam ik er. Je kan ook de berg op naar de executieplaats, die in het boek beschreven wordt.
Je kan er vrij ver wandelen met het risico in Albanië terecht te komen...
Lia blijft in elk geval op mijn programma staan voor om de x-jaren langs te gaan.
Dit is wat men noems: één van de plaatsen in "het andere Griekenland".

Hilde
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ten noorden van Ithaka, Eleni Gage maria kaptein 0 2.152 03 March 2016, 18:25
Laatste bericht: maria kaptein
  Ten noorden van Ithaka, nogmaals maria kaptein 0 2.366 25 July 2015, 14:52
Laatste bericht: maria kaptein
  Nicolas Gage: Eleni Erwin 45 33.339 19 August 2012, 15:26
Laatste bericht: Ger
  De tegenhanger van "Eleni" Angeliki 14 12.115 21 July 2011, 21:44
Laatste bericht: Angeliki
  Te koop: Eleni en Eleni's kinderen - N. Gage Corry 6 5.840 07 October 2010, 22:41
Laatste bericht: Corry
  Ten noorden van Ithaka Corry 0 2.310 05 September 2010, 20:54
Laatste bericht: Corry
  Eleni’s kinderen prasoudi 10 9.344 05 March 2010, 12:20
Laatste bericht: prasoudi

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)