Dé oplossing?
#1
Geld lenen kost soms toch geen geld  Tongue

[Afbeelding: 65s5er.jpg]
Quote
#2
(01 July 2015, 14:42)leon10 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geld lenen kost soms toch geen geld  Tongue

[Afbeelding: 65s5er.jpg]

Kijk eens hier Leon.
Sunday, 21st June, 2015, 12:22
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
(01 July 2015, 15:04)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kijk eens hier Leon.
Sunday, 21st June, 2015, 12:22

Ik snap 'm niet Arthur. Wat bedoel je daarmee? Waar moet ik kijken?
Quote
#4
(01 July 2015, 16:05)leon10 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(01 July 2015, 15:04)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kijk eens hier Leon.
Sunday, 21st June, 2015, 12:22

Ik snap 'm niet Arthur. Wat bedoel je daarmee? Waar moet ik kijken?
Ik had deze oplossing 10 dagen geleden ook al eens erop gezet, maar geeft niet hij blijft leuk.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
Leon, dit is wat Arthur bedoelde

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Oeps, sorry dat krijg je als je op vakantie bent geweest en niet helemaal bijleest na terugkomst Blush
Maar het is hier de laatste tijd zo gezellig druk, dan zie je wel eens iets over het hoofd.
Maar hij blijft leuk inderdaad Big Grin
Quote
#7
De oplossing, ik zou het niet weten. Je kan een land kapot bezuinigen, maar als je iets leent zal het ook weer terug moeten worden betaald. Als het land failliet gaat dan zal het geleende geld toch ergens vandaan moeten worden gehaald, jij, ik??
Je kunt niet al het geld bij de pensioenen weghalen. De restaurants zullen ook hun belasting moeten afstaan. We weten allemaal dat er weinig kassabonnen worden gegeven bij restaurants. We weten ook dat het een sport is om de belasting te ontduiken. Ja hoe los je dit op. Pensioen leeftijd omhoog, wij moeten ook tot ons 67ste. Oude mensen wat ontzien en de horeca toch wat beter controleren. Is dit een optie? Ik zou het niet weten...
Quote
#8
(01 July 2015, 18:24)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De oplossing, ik zou het niet weten. Je kan een land kapot bezuinigen, maar als je iets leent zal het ook weer terug moeten worden betaald. Als het land failliet gaat dan zal het geleende geld toch ergens vandaan moeten worden gehaald, jij, ik??
Je kunt niet al het geld bij de pensioenen weghalen. De restaurants zullen ook hun belasting moeten afstaan. We weten allemaal dat er weinig kassabonnen worden gegeven bij restaurants. We weten ook dat het een sport is om de belasting te ontduiken. Ja hoe los je dit op. Pensioen leeftijd omhoog, wij moeten ook tot ons 67ste. Oude mensen wat ontzien en de horeca toch wat beter controleren. Is dit een optie? Ik zou het niet weten...

Ik ben van mening dat dat met de restaurants de laatste 2/3 jaar wel meevalt. Net mijn portemonnee leeggemaakt van alle bonnen Rolleyes . Ik weet dat we 24 maal uit eten zijn geweest. Overal, echt overal, een officiële kassabon gehad, met uitzondering van ...... het restaurant van ons appartement. Maar ja, daar ging wel meer iets zoals het niet hoort. En o ja, bij de autohuur stond stond maar 2/3 van het bedrag op de geschreven bon Big Grin . Maar om op die kassabon terug te komen, ik weet natuurlijk niet wat de mogelijkheden zijn om met het kasregister te knoeien. Een beetje inventief figuur lukt dat misschien wel? Angel
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#9
Ik zie dat al jarenlang dat de bedjes (kosten 'n eurootje of vijf), op de stranden inclusief een BTW-bonnetje worden afgerekend! Bij de Griekse reders ligt dat belastingtechnisch natuurlijk al járen 'even' anders....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#10
Oké dan is dat een begin. Echt vorig jaar huurden wij ook bedjes, nog nooit een bonnetje gehad. Uit eten van de 15 x, 5 x een bon. Een leren tas gekocht, wat onderhandeld over de prijs, geen bon.. Mij maakt het niet veel uit, ik ben op vakantie en wil het niet over politiek hebben, maar toch het klopt niet. Begrijp ook wel het is de kleine man en die wil ook wat verdienen voor al de uren die ze 7 dagen in de week werken.
Ik gun net als jullie de Grieken alles. Mijn hart ligt er. Zou er wel als ik niet meer werk voor een paar maanden naar toe willen. Natuurlijk snap ik ook dat het bij de banken, reders enz niet goed is gegaan. Ik kreeg een mail van een Griekse vriend van ons uit Parga een zin uit zijn lange mail; The Question for Greeks is not Europe or not. The question is austerity or future for us and our child. We`ll do the right think…
Quote
#11
(01 July 2015, 19:38)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik kreeg een mail van een Griekse vriend van ons uit Parga een zin uit zijn lange mail; The Question for Greeks is not Europe or not. The question is austerity or future for us and our child. We`ll do the right think…

Komt ongeveer neer op wat een restauranthouder op Kalymnos mij vorige week zei: "Als je moet kiezen tussen geld om je kinderen te eten te geven of geld voor de belastingen. Wat ga jij doen?"
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(01 July 2015, 18:24)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De oplossing, ik zou het niet weten. Je kan een land kapot bezuinigen, maar als je iets leent zal het ook weer terug moeten worden betaald. Als het land failliet gaat dan zal het geleende geld toch ergens vandaan moeten worden gehaald, jij, ik??
Je kunt niet al het geld bij de pensioenen weghalen. De restaurants zullen ook hun belasting moeten afstaan. We weten allemaal dat er weinig kassabonnen worden gegeven bij restaurants. We weten ook dat het een sport is om de belasting te ontduiken. Ja hoe los je dit op. Pensioen leeftijd omhoog, wij moeten ook tot ons 67ste. Oude mensen wat ontzien en de horeca toch wat beter controleren. Is dit een optie? Ik zou het niet weten...

Ik ben net terug van vakantie. Ik heb werkelijk overal kassabonnen gehad. Beddenverhuur, een cola/koffie op het terras/ in restaurants. Wat kleding en cadeaus gekocht in winkels, overal gepind en kassabonnen gekregen. Ik vraag me altijd af, waar dit soort verhalen vandaan komt?
Daarbij is belastingontduiking niet alleen een "sport" van de Grieken. Hoeveel Nederlanders hebben geen zwarte werkster, kapper, laten een verbouwing zwart doen door een paar Polen of verven door de buurman? Daarbij zijn er ook Nederlanders die een uitkering hebben en zwart bijwerken, in de schoonmaak, kassen, bouw en horeca.
Wat betreft pensioenleeftijd. Ook hier in Nederland werkt niet iedereen tot zijn 67e. Bepaalde ambtenaren, zoals politie, brandweer en defensiepersoneel, gaan allemaal een stuk eerder. Ook is het in Nederland nog steeds mogelijk om met vroegpensioen te gaan, vanaf 58 jaar zelfs in sommige CAO's. Het kost je natuurlijk wel zelf geld en opbouw, maar die mogelijkheid is er wel.
Wij zijn hier in Nederland roomser dan de Paus. Tongue Big Grin
Quote
#13
We zullen het in september zien. Je zal gelijk hebben Electra. Vorig jaar vaak in Parga gegeten. Ga geen namen van restaurant noemen, maar het bedrag kwam met een potloodje op het papieren tafelkleedje geen bon. Ja hier werken ook sommige mensen zwart. Je hebt gelijk. Ik heb er geen probleem mee als een schilder overdag bij een baas werkt op papier en voor hem zelf 's avonds nog ergens een kamertje behangt. Heb er meer problemen mee als een bouwvakker bv voor de rug is afgekeurd en de hele dag voor zichzelf aan het straten is. ik ken ze.
Mijn man en ik moeten wel tot ons 67ste. We kunnen eerder ophouden, maar dan moet je wel middelen hebben om te overbruggen.
Ik hou net zoveel van Griekenland als jullie, zit soms een beetje te denken hoe kan het anders. Ik vind het schrijnend dat de oudere mensen daar ondertussen al 30% hebben ingeleverd. Dat gaat aan mijn hart.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)