Grieksegids nieuws     
Zalig zijn de eenvoudigen van geest.
#1
Vanmorgen een ingezonden brief van een lezer/abonnee van het AD:

"Ruim 80 miljard voor 10,8 miljoen Grieken: zo'n € 7.600,- per Griek. Was ik maar Griek."

Dat je zo denkt is al ver onder het niveau, maar dat je het als groot dagblad plaatst is nog triester.

Wat een IQ en niveau!!!!!

Mvg
Martin
Quote
#2
Já, en niet alleen in de krant.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#3
Inderdaad, wat een ontzettend domme en trieste opmerking! Media heb ik al een tijd sowieso moeite mee, het is tegenwoordig veel sensatiezoekerij. Helaas slikken veel mensen het wel voor zoete koek.
Quote
#4
ik kijk nooit in de kranten, maar ik moest het gisteren doen, na dat ik zag dat video van de motoragent die dat jochie meesleurde aan zijn motor. kijk de reacties op de Telegraaf onder deze artikel.
Quote
#5
Bah, ik ben dergelijke opmerkingen zo langzamerhand ook meer dan beu...
Domheid ten top, maar men weet blijkbaar niet beter...
Quote
#6
Ik lees bijna niks meer wat voorbij komt, je wordt er misselijk van, walgelijke leugens, meer niet.
Quote
#7
Ja, ik wordt het ook stilaan beu om al die rotzooi te lezen, bovendien wordt het steeds erger en erger voorgesteld.

Dat er iets fout zat/zit in Griekenland zal ik heus niet ontkennen, maar de cijfers die worden rondgestuurd zijn, mijn inziens, zeer zeker sterk overdreven. De waarheid ligt normaal gezien wel ergens in het midden in dergelijke situaties, maar in het geval van Griekenland worden die cijfers ongelooflijk gemanipuleerd, vervalst en heel sterk naar het negatieve doorgetrokken. Een overduidelijk bewijs is dat die cijfers na elk van dergelijke mediaberichten/mails of citaten steeds negatiever worden.

Wat mij ook opvalt als je al die cijfers moet geloven, dan moet Griekenland toch wel een superrijk land moet geweest zijn, als een Griek gemiddeld 5 jaar vroeger op pensioen kan gaan dan de gemiddelde Europeaan, bovendien dan nog 97% van zijn loon zou krijgen en dat er daarenboven nog eens miljoenen Grieken onterechte uitkeringen zouden krijgen. Als je van al die stomme vermeldingen een optelsommetje zou maken, dan kom je denk ik uit op totaal dat laat vermoeden dat Griekenland waarschijnlijk even rijk moet geweest zijn als de helft van de Europese gemeenschap samen. Dat er zaken fout zijn gelopen in Griekenland wil ik zeker niet ontkennen, maar dat door velen alles nogal sterk uit proportie wordt getrokken is zeer betreurenswaardig.

Men heeft steeds de mond vol over de stijgende agressie, onverdraagzaamheid en racisme. Ik ben ervan overtuigd dat bij de Griekse bevolking zulke uitlatingen zeer zwaar moeten aankomen.

Bovendien vindt ik, als Griekenland liefhebber maar evenzeer als mens, veel van die aanvallen tegenover de Griekse bevolking echt vernederend en soms zelfs racistisch.
Quote
#8
Ik dacht dat het onderwerp ging over de geestrijke dranken in de Griekse keuken !!!
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Volg dit maar in de komende spannende weken, altijd politiek
correct en objectief, cijfers zijn altijd de juiste, wordt per minuut
geupdate:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Discussie verplaatst naar de rubriek kafeneion; heeft immers niets met de Griekse keuken van doen........
Quote
#11
Tenenkrommend inderdaad . Wat je als commentaren ook leest bij artikelen in de Telegraaf . Te dom voor woorden .
Quote
#12
(15 July 2015, 15:52)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volg dit maar in de komende spannende weken, altijd politiek
correct en objectief, cijfers zijn altijd de juiste, wordt per minuut
geupdate:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben toch bang dat "wakker nederland" liever de hapklare brokken leest @Aleko...
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#13
(15 July 2015, 11:03)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanmorgen een ingezonden brief van een lezer/abonnee van het AD:

"Ruim 80 miljard voor 10,8 miljoen Grieken: zo'n € 7.600,- per Griek. Was ik maar Griek."

Dat je zo denkt is al ver onder het niveau, maar dat je het als groot dagblad plaatst is nog triester.

Wat een IQ en niveau!!!!!

Mvg
Martin

Dom geboren en helaas nooit iets bij geleerd! AD en De Telegraaf plaatsen maar al te graag negatieve berichten over Griekenland, dus dat het bericht geplaatst wordt, verbaast mij helemaal niets.
Quote
#14
Ik erger me al tijden aan het geroeptoeter op internet, met name op Telegraaf en social media.

Ik heb een Griekse achternaam, ik word doodziek van de zogenaamde grapjes, vandaag vroeg een collega nog welk eiland ze kreeg voor alles wat zij betaald heeft aan Griekenland.
Quote
#15
hetzelfde effect krijg je als je zegt dat je naar griekenland gaat op vakantie. ze beginnen mij hier zot te verklaren.
Quote
#16
Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik hoor die opmerkingen ook om mij heen. Helemaal objectief zijn we niet natuurlijk. We houden allemaal van Griekenland, anders bezocht je deze site niet. Van je kind moeten ze afblijven Ik denk wel eens hoe zouden we reageren als er 83 miljard naar een land gaat waar we niets mee hebben. Mensen die op je werk of elders opmerkingen maken hebben niets met Griekenland zoals wij allemaal..
Quote
#17
Het is inderdaad stuitend hoe mensen reageren lekker verborgen achter de anonimiteit van het internet. Ik schrik er iedere keer weer van. En een gebrek aan kennis verhindert ze niet om de meest extreme standpunten in te nemen.
Ik heb zelf heel vaak moeten uitleggen dat niet de EU heeft besloten de pensioenen te halveren, maar de vorige regering (de EU heeft bepaald DAT er bezuinigd moest worden, niet HOE). En dat ook deze regering de echte rijken (reders, de kerk) niet durft aan te pakken.
Trouwens die tweedelige serie van Radar over de Griekse problemen schijnt heel goed geweest te zijn. Maar ja, daar werden minstens een half uur lang moeilijke woorden gebruikt, he ...l
Quote
#18
(16 July 2015, 08:12)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is inderdaad stuitend hoe mensen reageren lekker verborgen achter de anonimiteit van het internet. Ik schrik er iedere keer weer van. En een gebrek aan kennis verhindert ze niet om de meest extreme standpunten in te nemen.
Ik heb zelf heel vaak moeten uitleggen dat niet de EU heeft besloten de pensioenen te halveren, maar de vorige regering (de EU heeft bepaald DAT er bezuinigd moest worden, niet HOE). En dat ook deze regering de echte rijken (reders, de kerk) niet durft aan te pakken.
Trouwens die tweedelige serie van Radar over de Griekse problemen schijnt heel goed geweest te zijn. Maar ja, daar werden minstens een half uur lang moeilijke woorden gebruikt, he ...l

Els, het is nogal simpel te stellen dat ze de kerk niet durven aanpakken. De Griekse kerk heeft eeuwen Turkse overheersing overleefd en er is GEEN één politieker die er in zal lukken om aan het kapitaal van die kerk te komen. Zeker niet een premier die weigerde de eed af te leggen op hun boekje. De Reders is een heel ander verhaal. en daar ga ik me niet verder over uitspreken. Je kan al beginnen met onderstaan artikel te lezen.

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Zalig zijn de eenvoudigen van geest......... 
in dat kader plaats ik maar even geen linkje maar wel een afbeelding van de cover deze week van Der Spiegel...

[Afbeelding: noap6s.jpg]



 
 
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#20
Sorry, ik moet mijzelf nog voorstellen op het forum. Ik heet Kyriakos en ben geboren en getogen in Nederland met een grieks en nederlands paspoort.
Uiteraard zal ik mij nog netjes voorstellen in het daarvoor bestemde forumgedeelte, maar ik wilde toch graag eerst hier even reageren.

"Zalig zijn de eenvoudigen van geest" Niets is minder waar. Sinds het uitbreken van de crisis in Griekenland, hoor ik 'goedbedoelde' grapjes aan tot regelrechte beledigen. In het begin schudde ik het zonder problemen van me af. Echter we zijn nu jaren verder en het begint me te raken.
Grappend vragen of ik eerst belasting ga betalen voordat ik een traktatie van iemand krijg aangeboden. Mijn hele volwassen leven werk ik al in Nederland. Ik bedank tegenwoordig bij voorbaat al.
De eindeloze grappen over mijn betrouwbaarheid in mijn werk door mijn tweede nationaliteit.
De uitlaatklep moeten spelen voor iemand die weer ontevreden is over het, nogal gekleurde, laatste nieuws betreffende Griekenland.
Ik merk dat de laatste tijd ik steeds minder kan hebben en wanneer ik netjes vraag te stoppen, ben ik de gebeten hond. "Het zijn toch maar grapjes..."
Het is apart. Ik voel(de) me Nederlandse. Ben hier geboren, werk hier, wel getrouwd met ook een Griekse en heb dus mijn leven in Nederland. Maar nog nooit heb ik mij zo nationalistisch gevoeld als nu. Mijn gezond verstand zegt dat dit uitlatingen van individuen zijn, mijn gevoel keert zich af van Nederland. Is dat raar..?

Hoe dan ook, de reacties hierboven doen goed. :)
Quote
#21
Heel begrijpelijk Kyriakos, moet heel moeilijk zijn. Ik erger me al als er zo nu en dan een klant tussen zit die ''de lolbroek'' uithangt. Maar bij jou zal dat veel meer voorkomen.
Quote
#22
dus wij zijn hier 2 Grieks Nederlands en ook allebei met dezelfde voornaam. ik ben hier niet geboren , heb de helft van mijn 50 jaren in griekenland en de andere helft hier. helaas het is zo, ik hoor dezelfde verhalen van meerdere grieken. ik heb wel nederlandse familie hier aangezien dat mijn vrouw nederlands is, maar het is wel een beetje uit de hand gelopen.
mijn kinderen hebben enkel een griekse vader en een griekse naam, maar de domheid en de commentaren zijn grof geworden.. je kan wel in discussie gaan maar tegen domheid kan je weinig doen. meestal doen wij niks mee.
sterkte mee, denk er om het zelfde doen ze met een ieder die anders is dan hun,
Quote
#23
Icarus en Tzimis en vele anderen. Wat zal dit een nare gewaarwording voor jullie zijn. Zat het tenenkrommend te lezen en had plaatsvervangende schaamte. Ik geloof jullie helemaal. Ik ben geen Griekse, maar hoor die opmerkingen ook. Als ik vorig jaar zei dat ik naar Griekenland ga dan was het; oh wat leuk. Als ik nu zeg wij gaan naar Griekenland dan is het; betalen we nog niet genoeg en dat soort reacties. Ik sta er ver boven, maar kan mij voorstellen dat het voor jullie stront vervelend is.....
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waarom de Grieken fier zijn dat ze Griek zijn. Jef Dockx 17 14.200 11 June 2012, 17:09
Laatste bericht: prasoudi
  Grieken zijn vossen/ zijn Grieken vossen? Wick 0 2.018 22 February 2012, 09:15
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)