Greece, the islands
#1
Vanmiddag  de 10- delige    serie Greece, the Islands op België  TV Een om 14.15 uur

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Bedankt! Wat een goede tip!
Ik ga meteen de hele serie maar even programmeren...
Quote
#3
(27 July 2015, 08:19)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanmiddag  de 10- delige    serie Greece, the Islands op België  TV Een om 14.15 uur

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Meteen geprogrammeerd om op te nemen.

efxaristo
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Gezien: voor wie het interesseert mijn mening:

haast, haast haast. van 5 minuten Kerkyra via Kephalonia naar Lefkas in een half uurtje of zo. Niets komt tot z 'n recht. Niets komt aan bod: wat beelden van baaien, rotsen, maar dat was het wel. Varend over de Styx heeft een schipper het over het Necromanteion. Maar dat bouwwerk en de functie ervan komt niet in beeld, noch aan bod. Men laat het paleis van Elisabeth "Sisi" van Oostenrijk zien, men noemt haar als bewoner. Het beeld van Achilles dat werd getoond is door de Duitse keizer Wilhelm geplaatst, zij plaatste het beeld van de gewonde Achilles: geen enkel commentaar door voiceover. Voiceover: waardeloos en weinig toevoegend: dit terwijl er juist veel behoefte is aan achtergrondinfo omdat  de makers er gemakshalve geen aandacht aan besteden.Mijn mening: gemiste kans, lijkt opgenomen met een drone, interviews moeten wat diepgang geven. Een ieder hier op Oriste zou met dezelfde middelen een interessanter programma kunnen maken. Ik haak nu al af! ps als ik ergens een hekel aan heb is het gebrek aan kennis, en oprechte belangstelling, dit druipt ervanaf!
Quote
#5
@Erwin, het is ook geen documentaire maar de reeks biedt een luchtig, vluchtig 'doorkijkje' . Niets mis mee. Een uitschieter is de reeks zeker niet maar vermaak en herkenning geeft het zeker. Dat laatste geeft genoegdoening, niet meer dan dat maar zeker ook niet minder. In tegenstelling tot jou word ik er niet verdrietig van. By the way, of de maker een gebrek aan kennis heeft, durf ik niet zo zwart wit te beweren. Waar het om draait, is het vertrekpunt en dat is om in een nutshell iets mee te geven.
Quote
#6
@Dimitris, misschien doorkijkje in de mist. Ik mis de Griekse sfeer. Mijn mening, maar als ik geen Griekenland liefhebber was zou mij dit beslist niet overhalen er naar toe te gaan. Is wellicht ook niet de bedoeling van de makers. Geef mij Joana  Lumbley  maar. Informatief, geestig, vernieuwend, echte Griekenland promotie, zonder drone
Op onze website staat link naar haar serie. Daar kan dit niet eens van in schaduw staan. Smaken verschillen, maar ik laat negen afleveringen liever voorbij gaan. Voor een amateur column doe ik veel meer research. Ps, stom woordenboek op smartphone, sorry voor typefouten
Quote
#7
Het aanleren van matigheid is de essentie van gezond verstand en ware wijsheid.
Quote
#8
Het is toch heel eenvoudig, als je deze serie afschuwelijk vindt kijk je niet,
als je het leuk vindt,

morgen middag deel 2 Smile
Quote
#9
(27 July 2015, 18:05)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geef mij Joana  Lumbley  maar. Informatief, geestig, vernieuwend, echte Griekenland promotie, zonder drone
Op onze website staat link naar haar serie. Daar kan dit niet eens van in schaduw staan.

Het staat niet op jouw Griekenuiteindhoven website dus dan kan het al niet veel zijn hè Erwin Big Grin
Vanmiddag op TV-gekeken en zeker leuk om te bekijken. De recorder staat al klaar voor de komende dagen Smile
Quote
#10
(27 July 2015, 19:02)leon10 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(27 July 2015, 18:05)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Geef mij Joana  Lumbley  maar. Informatief, geestig, vernieuwend, echte Griekenland promotie, zonder drone
Op onze website staat link naar haar serie. Daar kan dit niet eens van in schaduw staan.

Het staat niet op jouw Griekenuiteindhoven website dus dan kan het al niet veel zijn hè Erwin Big Grin
Vanmiddag op TV-gekeken en zeker leuk om te bekijken. De recorder staat al klaar voor de komende dagenIk
Niets is minder waar, ik plaats ieder tijdig aangekondigd evenement, maar moet wel aan bepaalde voorwaarden voldoen: Griekenland gerelateerd en van regionaal (Eindhoven)  dan wel buitenregionaal belang zijn, Ieder evenement of uitzending moet zich minimaal een maand tevoren aanmelden, of ik moet het zelf hebben opgemerkt, dit ivm met de moeite om het zorgvuldig te melden en research.(vrijwilligerswerk en ieder artikel kost minimaal een uur om te plaatsen: tekst, research foto s': Voor pr afdeling van Allard Pierson is het een duk op de knop om tekst doot te mailen, waarna het voor mij nog minimaal 2 uur kost om e.e.a. aan te vullen en te checken!)  Of ik het mooi of belangrijk vindt is van geen belang. Ik krijg zelfs vrijkaarten aangeboden, waar ik niet op in ga overigens) Een concert van een koor uit regio, een lezing, een concert van Dalaras, muziek in restaurant, maakt me echt niet uit. Ik zet me er voor in tot diep in de nacht om het zo zorgvuldig mogelijk te plaatsen. Een tentoonstelling in Allard Pierson in Amsterdam, professioneel: niet bij ons aangemeld, daar doe ik geen moeite voor, een wijn restaurant in Asten heeft in najaar live muziek,zij hebben het gemeld en krijgen vermelding. Deze uitzending was me niet bekend tot ik het las op Oriste. Ik gaf mijn persoonlijk oordeel, was het voor de website, dan was het niet anders geweest, maar staat er inderdaad niet op: reden: niet aangekondigd door zender. Op Oriste staat mijn persoonlijke mening tenzij anders vermeldt. Ik vond het waardeloos, i.t.s. "We zijn er bijna"  wat informatiever en kijkwaardiger was. Met een drone over Griekenland vliegen: op oriste staan fraaiere beelden, dit was waardeloos. Nogmaal: persoonlijke mening en had de Belgische omroep dit aangemeld en om mijn  mening voor website gevraagd was dat niet anders geweest. Informatieve waarde was nihil, human intrerest was marginaal, kortom: ik sabel het neer, maar ieder zijn mening. Nogmaals:  geen aankondiging op website van vereniging staat daarbuiten, ook aangekondigde evenementen krijgen geen comentaar maar allen krijgen discliamer. Zo was ik vorig jaar bij openlucht concert en heb daarvan genoten. Wel aankondiging stond op website, wat ik er van vond niet. Ik betaal mijn kaarten als ik een voorstelling wil zien en dring niemand mijn mening op.Boeken die ter recensie worden aangeboden: schrijvers krijgen eerst te horen dat zij geen invloed hebben op resencie en zich neer moeten leggen bij mening.  In dit geval is het de Belgische publieke omroep en op persoonlijke titel zeg ik: waardeloos! Maar dat is persoonlijk, ik mis diepgang , achtergrondinformatie, misschien kijk ik te kritisch, uit het oogpunt van iemand die nog nooit in Griekenland was en van plan is volgend jaar te gaan. Geniet er vooral van! ps voor ik een artikel of column op website of Facebook plaats lees ik eerst: to Vima, Ta Nea, I kathemerini, NRC, NOS, AD, Chronometro Kavala, Reuters, ED, Telegraaf, Wikipedia etc. Maar dit was voor ORISTE  EN IS MEESTAL VAN PERSOONLIJKE MENING,tenzij anders vermeldt. Zelfs voor Oriste weeg ik mijn mening, hoewel persoonlijk, zelfs dan nog. Ik ben niet van RTL 4, lang leve de lol, ben positief ingesteld, maar heus: vergelijk "A Greek Odysee" met "Patsy" met dit: geef toe jouw vakantie kiekjes doen echt niet onder voor dit professioneel gemaakte serie. Nogmaaks: enjoy.
Quote
#11
Net gekeken. Gewoon mooie beelden en normale mensen die even uitgelicht worden. Zoals Griekenland hoort te zijn, ontspannend. Wij kijken uit naar de komende afleveringen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
@Erwin. De omstandigheid dat je to Vima, Ta Nea, I kathemerini, NRC, NOS, AD, Chronometro Kavala, Reuters, ED, Telegraaf, Wikipedia etc leest, maakt nog niet dat je erudiet bent. Evenmin maakt het dat meer gewicht KAN en MOET worden toegekend aan een door jou geplaatst ‘artikel of column op website of Facebook’. Bovendien bestaat het gevaar dat een gesuggereerde ‘eigen’ opinie niet meer is dan een uittreksel van al het leesvoer dat je geconsumeerd hebt. Benieuwd trouwens in welke taal je bijvoorbeeld To Vima en Ta Nea leest, maar dat terzijde. Indien en voor zover je met al de door beweerdelijk gelezen ‘periodika’ beoogt je integriteit te waarborgen, hecht ik daar niet aan. Daar is meer voor nodig dan lezen en in je opnemen van het geschrevene en wel het plaatsen in de context van de eigen zelfstandig ontwikkelde opinie.

Vergeef me de academische verhandeling maar het moet me van het hart dat ik niet houd van mensen die superioriteit exposeren en een verhevenheid exhibitioneren. Een en ander klemt nog meer, nee het schuurt en wringt wanneer ik lees dat je “We zijn er bijna” van omroep Max op één lijn durft te stellen met de door België 1 uitgezonden reeks ‘Greeks Islands”. Door “We zijn er bijna’ informatiever en kijkwaardiger te noemen dan ‘Greek Islands’ maak je naar mijn mening jezelf ongeloofwaardig. Een serie van omroep Max die alleen een Griekse ferry, een snelweg, Olympia en traditioneel Grieks dansje (tot heden) laat zien en voor het overige de ‘kampers’ in het Griekse in publieke gezamenlijkheid laat petangen, autorijden, hun auto’s laat wassen en inparkeren en ontbijten, voegt niets toe en is niet anders dan een serie als Camping Life etc,. Dan prefereer ik Greek Islands waar ik tenminste iets zie van de authenciteit van Griekenland ook al is het in vogelvlucht en ondanks het gebruik van een drone, ik ruik, nee ik proef tenminste iets Grieks en voor dat deel dat dan ik nog mis, raadpleeg ik mijn herinnering en droom ik weg naar mijn Griekse belevingen.

Erwin, het is geen aanval, het is constructief, althans ik streef daarnaar maar ik mis de consistentie in je verhaal.
Quote
#13
Gisteren genoten van de "Griekse dag" op tv, de Griekse eilanden, we zijn er bijna
 en de reportage van het gezin dat naar Griekenland emigreert.

En voor wie er geen genoeg van krijgt, hier Joanna Lumley's  Greek Odyssey 


 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
(28 July 2015, 10:22)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteren genoten van de "Griekse dag" op tv, de Griekse eilanden, we zijn er bijna
 en de reportage van het gezin dat naar Griekenland emigreert.

Hou daarom de kolom 'Aankomende agenda-tips', bijna onderaan op de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, goed in de gaten. Daar probeer ik zoveel mogelijk van dit soort tips neer te zetten. Trouwens, elk Oriste-lid kan daar zelf ook tips neerzetten,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




lees je hoe je dat kunt doen.
Quote
#15
Ik vond "Greece, the islands" best wel leuk gisteren.
Is het diepgravend? Neen. Is het allesomvattend? Neen.
Maar hoeft dat steeds? Neen.
Gewoon ontspannend dus met leuke beelden van herkenbare plaatsen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
@ Dimitris, ik voel me echt niet aangevallen, ik had er meer van verwacht: met minder eilanden was er meer tijd per eiland geweest en was het informatiever. Nu vliegt men er letterlijk en figuurlijk overheen, dat is jammer. Daarnaast is het mijn persoonlijke mening em die post ik hier, ik dring niemand die mening op en al helmaal niet als waarheid. Ik gun een ieder zijn of haar kijkplezier.
Quote
#17
Hoe meer je van Griekenland weet, hoe meer je mist bij deze afleveringen denk ik.
Ik vond het ook veels te vlug gaan, maar misschien is het voor iemand die nog nooit in GR is geweest wel een eye-opener!
Quote
#18
Ik heb vanmiddag weer gekeken, deze keer vond ik (die het gebied niet kent) het veel langzamer gaan.
Quote
#19
Na een wat haastig begin op de Ionische eilanden en twee uitzendingen op de Peloponnesos, is vanmiddag Kreta
aan de beurt in de serie "Greece the islands" op België tv een om 14.15 uur Smile
Quote
#20
Na 2 afleveringen over Kreta a.s. maandag de Cycladen Smile

Zaterdag bij Vranckx op Canvas 20.10 uur reportage over Cyprus
Quote
#21
Mooie uitzending over Kreta. Als je heel goed keek kon je de kaik van Arthur zien liggen..
Maar ook het item over de instrumentbouwer vond ik erg leuk.
Quote
#22
Ik had een deja-vu. Of deze aflevering over Kreta is al eens separaat uitgezonden, of zowel het kruidenvrouwtje, de instrumentbouwer en de schaapsherder hebben exact hetzelfde verhaal al eens verteld in een ander reisprogramma. Allebei wisten we precies wat er ging komen en wat er gezegd ging worden. Iemand anders deze mensen ook al eens voorbij zien komen in een programma over Griekenland?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#23
Vond die tweede aflevering  over Kreta bijzonder leuk omdat wij 2 jaar geleden in Matala zijn geweest en de grotten toen hebben beklommen. Het allerleukste was dat stuk over die instrumentenbouwer. Toen wij op Kreta waren hebben we 'n dag excursie gemaakt en o.a. Zaros bezocht en een bezoek gebracht in de winkel en werkplaats van deze muziekant en instrumentenbouwer, die ons toen ook in het Duits tekst en uitleg gaf en waar prachtig mooie instrumenten aan de muur hingen.
Quote
#24
Die excursie heb ik ook gemaakt en ook ik herkende de instrumentenmaker. Twijfelde nog even en heb de foto's van Kreta uit 2010 er even bij gepakt. Het was inderdaad deze man waar wij toen een bezoekje gebracht hebben, erg leuk! Was ook een leuke excursie. Het begin was wat minder want mijn toenmalige vriend kon niet zo goed tegen de rijkunsten van de buschauffeur en moest enorm overgeven. Maar daarna werd het helemaal top! Smile 

[Afbeelding: 2afgccl.jpg]
Quote
#25
Na 2 dagen de Cycladen, morgen de Dodecanese, Patmos en Kalymnos op tv een 14.15 uur
Quote
#26
Helaas, de serie "The greek islands" was gisteren het laatste deel.
Dit was een geweldige promotie voor de eilanden, met iets anders dan zon-stranden-zee!
Vooral met mensen die iets bijzonders presteerden , zoals het Kruidenvrouwtje en de man die uit een stuk hout de prachtigste
muziekinstrumenten maakt op Kreta.
De reportage over de Small Cycladen Boot, de sponsduikers op Kalymnos, de reportage van het dorpje Olympus op Karpathos,
het kloosterleven op Patmos, met de smalspoor trein door de bergen en Kloven op de Peloponnesos,
het mooie klooster gebouwd tegen de kliffen op Armorgos,
kortom teveel om op te noemen Smile

Misschien ook een idee voor de Ned. televisie i.p.v. Cerso-Cherso ed.
Quote
#27
(07 August 2015, 17:13)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Helaas, de serie "The greek islands" was gisteren het laatste deel.
Dit was een geweldige promotie voor de eilanden, met iets anders dan zon-stranden-zee!
Vooral met mensen die iets bijzonders presteerden , zoals het Kruidenvrouwtje en de man die uit een stuk hout de prachtigste
muziekinstrumenten maakt op Kreta.
De reportage over de Small Cycladen Boot, de sponsduikers op Kalymnos, de reportage van het dorpje Olympus op Karpathos,
het kloosterleven op Patmos, met de smalspoor trein door de bergen en Kloven op de Peloponnesos,
het mooie klooster gebouwd tegen de kliffen op Armorgos,
kortom teveel om op te noemen Smile

Misschien ook een idee voor de Ned. televisie i.p.v. Cerso-Cherso ed.

Ik dacht dat de reeks uit 10 afleveringen bestond maar blijkbaar zaten we tevergeefs te wachten. Jammer want vond het meer dan interessant. 
Lekker van genoten. Meer van zulke reeksen mag altijd op onze Nederlandstalige zenders.
Quote
#28
Een verkorte versie van de serie "Greece, the islands" op youtube

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Weet iemand of ik ergens de uitzendingen van deze serie (opnieuw) kan bekijken? Heb hier maar één uitzending van gezien en heb gezocht op YouTube, maar helaas zijn de uitzendingen hier niet terug te vinden (alleen korte promo's). Ik wilde een mail sturen naar een.be maar helaas is dit niet mogelijk? zou erg blij zijn met een kopie of zo.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#30
Die van Kreta staat in ieder geval op Vimeo
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
Dit is aflevering 1 (Corfu & de Ionische Eilanden)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#32
De 10-delige serie wordt ook dit jaar weer herhaald op Één.
Vanaf vandaag (25 juni 2016) elke zaterdag rond 14:00 uur op Één. Ook beschikbaar op 'Net gemist'.
Quote
#33
de serie is maandag 20 juni begonnen en loopt tot 29 juni vrt 1 iedere middag rond 2uur
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  The Greek islands with Julia Bradbury Patrick 4 1.690 15 January 2020, 11:48
Laatste bericht: Viviane

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)