Grieksegids nieuws
Prijsverhogingen
#1
Vanaf volgend jaar April wordt een forse verhoging ingevoerd voor de toegang tot cultureel erfgoed.

Een toegangsticket voor de Acropolis zal voor de periode April - October20€ gaan kosten i.p.v. 12€. In het laagseizoen (November - Maart) zal een ticket 10€ kosten.
Knossos wordt 15€ i.p.v 6€.
Voor de meeste musea zou de toegangsprijs verdubbeld worden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
In vergelijking tot de rest van Europa was Griekenland ook wel erg goedkoop.
Zelfs de nieuwe prijzen zijn nog voordelig.
Als ze zo meer geld kunnen genereren dan is het goed.
Quote
#3
De lage entreeprijzen van de opgravingen bij oud Messini en Olympia hebben mij vorige maand ook weer verbaasd. Ook ik kan mij er wel wat bij voorstellen. Immers, de mensen die er toezicht houden etc. horen een redelijk salaris te verdienen en met de huidige prijzen lijkt het mij dat er het nodige door de overheid op toegelegd wordt. De toeristen kunnen wel wat extra missen en de Griekse overheid kan haar geld beter besteden dan deze kaartjes voor mij subsidiëren.
Quote
#4
Ik denk dat de nieuwe prijzen redelijk zijn, maar er zullen veel toeristen afhaken, zeker de dagjesmensen die een busreisje boeken. Ook gezinnen zullen zich ernstig gaan bedenken.
Quote
#5
Ben het met Chris eens, zeker gezinnen gaan zich wel 2 x bedenken om zo maar "even " entree te gaan betalen van € 80 - 100 voor zijn allen, en zeker NIET als
niet alle leden van het gezin daar interesse in hebben. Huh
Zelf ben ik vorig jaar met een stel naar Cyprus geweest, die wilde ook allemaal site's bezoeken waar een hoop oude stenen verzameld/op elkaar gestapeld zijn, Big Grin
mede door de lage entree gelden van € 4,-- heb ik ook verschillende bezocht, was naar mijn PERSOONLIJKE mening wel aardig, maar voor € 20,-- zie je mij daar NIET. Confused
En je hebt hier NIET de mogelijkheid om bij supermarkten zegeltjes te sparen voor korting zoals in Nederland , dus het zal wel een stuk rustiger worden Angry
Quote
#6
De Griekse musea en opgravingen waren gewoon erg goedkoop. Daarbij mogen jongeren tot en met (of tot) 18 jaar gratis naar binnen. Het Archeologisch Museum op Rhodos kostte 4 euro en nu 8. In Nederland kom je nergens naar binnen voor 4 euro en dan je kinderen ook nog eens gratis. Ik vind de prijzen niet onredelijk.
Quote
#7
Misschien wordt het tijd voor een soort museumkaart die je bv. bij de reisburo`s of zo kan krijgen.
In Rotterdam maak ik regelmatig gebruik van de Rotterdampas,zoiets zou ook in Griekenland moeten
kunnen,toch?

Groeten uit een droog en grijs Rotterdam

JVW
Quote
#8
sommige dingen moet je een keer in je leven gezien
hebben en dan mag het wat kosten Tongue

in ons geval zijn dat de Meteora Klosters
Quote
#9
Als ik zo de reacties in buitenlandse fora over Griekenland lees, zijn er toch weinig die erom malen dat de toegangsprijzen stijgen. Met veelal dezelfde opmerking: dat het eigenlijk al altijd spotgoedkoop was.
Een opmerking die ook veel gemaakt wordt is: Laat de Grieken zelf minder betalen dan de toerist. Maar dat mag dan weer niet van Europa Huh
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Uhh? Moest je betalen voor de opgravingen in Messinië? Een paar jaar geleden was dat nog gratis, maar toen waren ze ook nog bezig met de opgravingen. Ik vond het er wel mooi. Ook mooi gelegen.

en... wat wordt bedoeld met dat het ook wel wat kost naar Meteora? Moet je daar ook al betalen? of bedoel je de reis er naar toe?
Quote
#11
Ik verkoop al het gehele seizoen excursies, oa naar Knossos. Daar kunnen toeristen een combiticket kopen voor knossos plus museum in Heraklion. Dat kost nu 10 euro. Wanneer dat verdubbeld wordt zal de belangstelling enorm teruglopen vrees ik. Vergeet niet dat het gros van de toeristen naar Griekenland komt omdat het betaalbaar is.
Quote
#12
gesjoemel Knossos

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
@Margo, ik kan me niet herinneren of je daar moest
betalen is ook al 18 jaar geleden,  maar als dat wel zo
was  hadden we daar zeker geen probleem mee gehad Smile
Quote
#14
Het verbaast me sowieso hoe men in Griekenland omgaat met zijn schatten.
Heel veel historische of andere waardevolle plaatsen zijn vaak gratis te bezoeken. Sterker nog, ze staan vaak nog niet eens aangegeven.
Ik heb op Karpathos bv recent een grot bezocht welke zo groot als een kathedraal was en vol stalagmieten en stalactieten zat.
Overal in west-Europa zou er een hek omheen en een kassa bij gezet worden, maar op Karpathos hadden ze slechts een pad met wat gekleurde stenen aangegeven.
Zo heb ik op verschillende eilanden al van dit soort 'attracties' bezocht.
Quote
#15
Als die prijzen verhoogd moeten worden ok, maar ik vind dat er dan ook wel wat tegenover moet staan. Dit zal niet overal opgaan, maar bijvoorbeeld het Asklepion wordt ontzettend slecht onderhouden.aak staat het gras zo hoog dat je de ruines niet eens meer ziet.  Iets meer uitgeven aan onderhoud en schoonmaak dus.
Inderdaad zijn er ook genoeg plaatsen die gratis te bezoeken zijn.  Ik denk dan vraag er een paar euro voor en 'doe' iets met dat geld. Nette toiletten, bordjes die laten zien wat waar is, etc etc.
Quote
#16
Zal eens een keer tijd worden dat ze verhoogd worden
Quote
#17
Lekker speculatieve reacties. Als dit,  dan dat. Gebaseerd op persoonlijke mening die dan gemakshalve maar gelijk als de waarheid worden geschetst. Niemand weet hoe prijsverhogingen uitpakken,  dus eerst afwachten en dan pas (ver)oordelen 


Mvg 
Martin
Quote
#18
een bezoek aan de Meteora kloosters is momenteel 3 euro
per klooster volgens het griekenland net
Quote
#19
Musea en archeologische sites

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
(18 October 2015, 10:57)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Musea en archeologische sites

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat is iets dat al van dit voorjaar van toepassing is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
(16 October 2015, 11:25)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Uhh? Moest je betalen voor de opgravingen in Messinië? Een paar jaar geleden was dat nog gratis, maar toen waren ze ook nog bezig met de opgravingen. Ik vond het er wel mooi. Ook mooi gelegen.

en... wat wordt bedoeld met dat het ook wel wat kost naar Meteora? Moet je daar ook al betalen? of bedoel je de reis er naar toe?

[Afbeelding: vmvp1y.jpg]

de toegangsprijs voor
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is nu vier euro.
Quote
#22
Vanaf april 2016 komt er ook een combi ticket dat toegang geeft tot diverse bezienswaardigheden in Athene zoals de Acropolis, Agora, Bibliotheek van Hadrianus, Agora Museum, Archeologisch museum, ....

Prijs = 30 Euro

Ook zou een combi ticket komen voor bezienswaardigheden in Athene en andere sites en musea in Griekenland.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Prijsverhogingen Wick 5 5.325 08 January 2010, 16:08
Laatste bericht: Sylvia

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)