Ophanghaakje douchekop
#1
Waarom ontbreekt het ophanghaakje van de douchekop zo vaak in Griekenland?  Is dit alleen in de toeristische sector, of hebben de grieken zelf thuis ook geen ophanghaakje?

[Afbeelding: 2s9aer9.jpg]
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#2
Dit doen ze, zodat je niet zo lang onder de douche blijft staan..... dat scheelt een hoop water
Quote
#3
Já, da's echt een goeie.

Misschien kan Oriste hier wel een 'vraag van de maand' van maken......!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#4
Ontbreekt niet in mijn accommodatie, dus geen idee waarom dat bij jou wel zo is.
Quote
#5
...iets dat mij ook al decennia bezighoudt.....ik vermoed dat het moet voorkomen dat toeristen in de euforie van hun vakantie het haakje zien als kapstokje voor hun ondergoed en/of handdoek met alle nadelige gevolgen vandien..
Quote
#6
Toevallig hadden wij vorig jaar wel een ophanghaakje in de villa. Dit jaar zaten we in een villa ernaast: geen ophangknop voor de luxe douchekop. Melding van gemaakt en een dag later werd er een net zo luxe ophangknop speciaal voor ons bevestigd. Alleen: ondersteboven :) , wat mij doet vermoeden dat ze het thuis ook niet kennen?
Quote
#7
Altijd nog aanwezig geweest. Luie uitbater misschien? (Is toch wel 10 minuten werk). Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
Met de handdouche in je hand wordt het minder een waterballet, het is tijdsbesparend en dus ook waterbesparend.
Quote
#9
bizar eigenlijk duizenden grieken worden binnenkort hun huis
uitgezet,en hier gaat het over het ontbreken van het ophanghaakje
van de douchekop
Quote
#10
(13 November 2015, 08:07)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




bizar eigenlijk duizenden grieken worden binnenkort hun huis
uitgezet,en hier gaat het over het ontbreken van het ophanghaakje
van de douchekop

Eigenlijk vind ik 'bizar' nog zwak uitgedrukt.......
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#11
Ik vind dit niet zo'n bizar onderwerp
Het gaat er niet om dat het haakje ontbreekt, maar waarom ontbreekt het haakje. Op die vraag hebben een aantal mensen al een antwoord gegeven. Ik denk dat het gemakzucht/slordigheid is van de bouwers en eigenaren. Er ontbreekt vaak wel meer aan de kamers en badkamers. Douches waarbij het water de kamer inloopt, geen douchegordijn, afvoerputjes zonder stankafsluiter, zodat je altijd een vaag luchtje ruikt.
Overigens vind ik dat de touroperator best wat meer achter dit soort zaken aan mag zitten.
Quote
#12
je kunt natuurlijk altijd nog rob geus inschakelen als ze weigeren
om zo,n haakje op te hangen, met zijn programma red mijn
vakantie
Quote
#13
Já @Chris je hebt eigenlijk wel gelijk, zo'n haakje en meurende afvoerputjes kunnen je vakantiepret behoorlijk vergallen. Die dreigende huisuitzettingen momenteel in Griekenland, hebben die 'wanbetalers' natuurlijk aan zichzelf te danken.....


[Afbeelding: swpc1z.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#14
(13 November 2015, 09:34)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind dit niet zo'n bizar onderwerp
Het gaat er niet om dat het haakje ontbreekt, maar waarom ontbreekt het haakje. Op die vraag hebben een aantal mensen al een antwoord gegeven. Ik denk dat het gemakzucht/slordigheid is van de bouwers en eigenaren. Er ontbreekt vaak wel meer aan de kamers en badkamers. Douches waarbij het water de kamer inloopt, geen douchegordijn, afvoerputjes zonder stankafsluiter, zodat je altijd een vaag luchtje ruikt.
Overigens vind ik dat de touroperator best wat meer achter dit soort zaken aan mag zitten.

Precies Chris, je hebt absoluut een punt. Ik denk dat Grieken over het algemeen een probleem hebben met het netjes afwerken van e.e.a.
Ze beginnen vaak met goede moed maar naarmate het einde van de bouw nadert laten ze steeds meer steekjes vallen. Dat zie je vaak aan de buitenkant van woningen maar ook binnenin.
Úitstekende of loszittende wandcontactdozen, kranen, gordijnen en andere voorzieningen of slechte afwerking tijdens het monteren van bijvoorbeeld keukenbloks. Het is het vaak allemaal nét niet.
Dat zie je trouwens wel meer in Zuid-Europese landen hoor; in Spanje en zéker in Italië viel het me ook regelmatig op. Laten we het er maar op houden dat men er daar andere standaardnormen op na houdt.
Quote
#15
Ik heb het wel voor de Zuiderse benadering. Het valt me trouwens op als in Europa van Zuid naar Noord trekt alles steeds maar perfecter moet zijn naarmate je steeds Noordelijker gaat. Waarom moet eigenlijk alles 100% perfect zijn? Of hebben we schrik van het "Wat zouden ze zeggen of denken over ons" syndroom.

Douchekop ophanghaakje wel of niet. Dat is nu echt wel het minste van mijn zorgen als ik ergens vertoef. Zolang die douche maar werkt en er koud en warm water uitkomt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
patrick, heiiemaal met ie eens Smile
Quote
#17
(13 November 2015, 11:43)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb het wel voor de Zuiderse benadering. Het valt me trouwens op als in Europa van Zuid naar Noord trekt alles steeds maar perfecter moet zijn naarmate je steeds Noordelijker gaat. Waarom moet eigenlijk alles 100% perfect zijn? Of hebben we schrik van het "Wat zouden ze zeggen of denken over ons" syndroom.
Heb je zeker gelijk in Patrick; wij hier in het westen slaan wel eens door met ons perfectionisme. Zouden soms best wel eens iets relaxter kunnen zijn.....
Wij een flink stuk relaxter en de zuiderlingen toch ietsje nauwkeuriger. Zou ik -misschien- mee kunnen leven (zegt een perfectionist pur sang) Wink

(13 November 2015, 11:43)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zolang die douche maar werkt en er koud en warm water uitkomt.
Dát moet je ook eerst maar eens afwachten Patrick  Big Grin


(13 November 2015, 11:43)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is nu echt wel het minste van mijn zorgen als ik ergens vertoef.
Volgens mij maakt de topicstarter zich helemaal niet druk over de afwezigheid van het haakje maar is hij/zij gewoon nieuwsgierig of daar een reden voor is, toch?

(13 November 2015, 11:14)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Já @Chris je hebt eigenlijk wel gelijk, zo'n haakje en meurende afvoerputjes kunnen je vakantiepret behoorlijk vergallen. Die dreigende huisuitzettingen momenteel in Griekenland, hebben die 'wanbetalers' natuurlijk aan zichzelf te danken.....
Dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op Bart. Mag zo'n vraag niet gesteld worden omdat er een crisis is in Griekenland? Zullen we dan ook maar meteen topics over muziek, films, wandelingen en musea gaan schrappen? Er zijn immers belangrijkere zaken om over te praten.......  Blush
Quote
#18
(13 November 2015, 12:03)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 November 2015, 11:43)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zolang die douche maar werkt en er koud en warm water uitkomt.
Dat moet je ook eerst maar eens afwachten Patrick  Tongue

Tja, 't is inderdaad dikwijls spannend afwachten of er warm water komt Big Grin

Ger schreef:
(13 November 2015, 11:43)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is nu echt wel het minste van mijn zorgen als ik ergens vertoef.
Volgens mij maakt de topicstarter zich helemaal niet druk over de afwezigheid van het haakje maar is hij/zij gewoon nieuwsgierig of daar een reden voor is, toch?

Snap ik wel hoor. Was ook niet mijn bedoeling om daar denigrerend over te doen. Ik heb er eigenlijk nog nooit op gelet of dat inderdaad regelmatig voorkomt dat het ophangknopje ontbreekt.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Ik reageerde Moderator op de bijdrage van Metaxa: "bizar eigenlijk duizenden grieken worden binnenkort hun huis uitgezet, en hier gaat het over het ontbreken van het ophanghaakje van de douchekop"

In géén van mijn reacties heb ik het over het schrappen van de door jou aangegeven zaken op Oriste. Hoogstens kan je in mijn bijdragen 'proeven' dat ik mij verbaas over het ontbreken op Oriste van aandacht voor méér schrijnende Griekse aangelegenheden dan de haakjes voor 'n sproeier. Maar in ieder geval 'sorry' als ik je (weer) geïrriteerd heb.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#20
(13 November 2015, 12:18)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 November 2015, 12:03)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 November 2015, 11:43)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zolang die douche maar werkt en er koud en warm water uitkomt.
Dat moet je ook eerst maar eens afwachten Patrick  Tongue
Tja, 't is inderdaad dikwijls spannend afwachten of er warm water komt Big Grin

Dat spannende afwachten is voor mij een makkie Patrick; mijn echtgenote is nogal een 'ochtenddoucher'. Ik wacht gewoon even af; hoor ik na ongeveer een minuut nog geen geschreeuw en gescheld uit de douche dan werkt de boiler prima en kan ik me met een gerust hart opmaken voor een lekkere warme douche Big Grin
Quote
#21
(13 November 2015, 12:23)Bart0riste schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoogstens kan je in mijn bijdragen 'proeven' dat ik mij verbaas over het ontbreken op Oriste van aandacht voor méér schrijnende Griekse aangelegenheden dan de haakjes voor 'n sproeier.

Wat let je Bart, gooi eens een balletje op en begin een topic waarin je inhoudelijk je bezorgdheden inzake die aangelegenheden verteld. Grote kans dat er een goede discussie ontstaat als zowel je medestanders als ook mensen met een andere mening serieus worden gehoord en gerespecteerd, en vooral niet meteen door de tegenpartij als dom of onwetend in de hoek worden geplaatst, zoals dat in het verleden wel vaker gebeurde.

Gewoon proberen zou ik zeggen! Ik denk dat dit uiteindelijk veel meer oplevert dan cynische/cryptische opmerkingen in topics over andere onderwerpen.
Quote
#22
Ik kan een paar redenen verzinnen voor de ontbrekende haakjes (voor zover dit belangrijk is) en ik spreek over huizen en niet over hotels/appartementen, maar dan weet je hoe het thuis is/was.
• Meeste badkamers zijn uitgerust met bad/toilet, dus douchen in bad. Of in zeer beperkte ruimtes, douche/toilet bijna op elkaar gepakt.
• Vroeger geen douchegordijn. Vindt men vies. Dus handdouche betekent, met je rug naar de muur en handdouche voor je vasthouden om zodoende niet de hele ruimte nat te spuiten.
• Of als er een bad is, jezelf zo klein mogelijk maken om zodoende zo weinig mogelijk water in de ruimte te laten lopen, vandaar dat de doucheslangen wel eens te kort zijn als je in bad staat.

Dan over waarom er soms geen warm water meer is.
Boilers te klein, zeker voor families, dus veel stroom verbruik. Vroeger geen zonne-energie dus boiler op electra (is duur) of houtgestookt.
Wijze van douchen, nat maken, water uit, inzepen, water aan, afspoelen. Dus zowel water als en met name stroom zuinig. Niet als de meesten onder ons, nat maken, water laten stromen, uit de stroom gaan staan inzepen etc om vervolgens weer onder de stroom te stappen. En dat vaak nog veel langer dan 5 minuten. Zelfs bij tandenpoetsen laten de meesten vaak vrolijk het water lopen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#23
Idd, het douchegordijn ontbrak vaak ook!

Overigens vind ik het wel irritant als er geen douchehaakje is. Ik kan dan echt niet lekker douchen. Je kunt de douchekop ook bijna niet kwijt zonder de boel onder te spetteren.

Verder snap ik niet dat mensen hier wéér de crisis bijhalen. Lees het gewoon niet, je ziet in de titel al ophanghaakje douchekop staan ,dus duidelijk genoeg dat het niet over de crisis gaat.
Dit is ook een forum voor Griekse gewoontes, niet alleen maar om te spuien hoe dramatisch het er nu is.

Ik ben juist helemaal klaar met de gekleurde berichtgeving over de crisis dus die skip ik gewoon, dan kan ik me er ook niet aan ergeren.
Quote
#24
Het grappige is dat ik het ontbreken van douchhaakjes zo gewend ben dat ik thuis de douche ook gewoon vasthoud terwijl we wel zo'n haakje hebben. Het ritueel is douchen...kraan uit en douchgel..vervolgens weer douche aan. Scheelt inderdaad wel water!

Als gids slaap ik in veel verschillende onderkomens en de douchgordijnen (wordt mij verteld) ontbreken ook omdat er met dat warme weer erg snel schimmel op komt. Tja.. douchecabine zou dan ook kunnen zou ik denken.. Verder is het makkerlijker schoonmaken. Toch zie ik bij de wat betere onderkomens dat er vaak wel een douchcabine is.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#25
Ik zie een gat in de markt! Plakhaakjes voor de handdouche....... regen
Quote
#26
omdat wij altijd meerdere eilanden in onze vakantie
bezoeken zullen wij er volgend jaar  zeker op letten
of er zo'n haakje voor de doucheknop zit in de accommodaties
die we gaan bezoeken, we zijn zeer benieuwd Wink
Quote
#27
Die douche knop waar @Bouboulina over vroeg hebben we nog nooit gemist , maar wel menigmaal  dat die doucheknop die daar in hoort te hangen behoorlijk verlamt was zodat die straal alleen maar richting  muur ging !
Maar daar hebben we in de loop der jaren wel iets  iets op gevonden Big Grin Om nou een baco mee te slepen is een beetje te gek, maar met wat meegenomen elastiekjes en of wat schoenveters is dat euvel snel verholpen !!!
Overigens is ons ook wel opgevallen dat dit euvel vaker voorkomt bij hele goedkope acco,s  dan bij de duurdere
Quote
#28
Hmmm ... Dat ben ik toch niet met je eens. Wij huren altijd villa's met privé-zwembad. Niet bepaald goedkoop, maar toch ontbreekt het douchehaakje. We hebben dan weer wel douchecabines gehad.
Quote
#29
hoe zou dat zijn met de haakjes in de villa
van willem en maxima Big Grin
Quote
#30
een gat in de markt. zou direct met Praxis en Gamma mailen, zo een haakje op zuignap te gaan verkopen, het zou bij iedereen in zijn bagage richting zuid moet zijn. zou ook de anwb mailen, bij inlevering van jou oude pasje niet meer een fietslicht,wordt toch niet gebruikt, maar een haakje voor je douchekop met zuignap. eentje die op je voorhoofd kan ook plakken.
Quote
#31
Photo 
En ik al die tijd maar denken dat ik al modern bezig was met een constante straal van bovenaf.......leer ik nu pas over een 'haakje'
Pfffffff...ga straks weer lekker douchen.

[Afbeelding: 0998_emmer_douche.jpg]
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#32
Ik ben er uit hoor......dé oplossing voor het haakje!
Geen gaatjes boren en toch de handjes vrij.

[Afbeelding: funny-shower-heads-7_360x479.gif]
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)