Fodelianakis olijfolie                 
Staking 12 november
#1
Staking in Athene ongeveer 20.000 man/vrouw op de been volgens de media. Wat een mensen massa, was er vandaag persoonlijk bij. Overal Politie / oproerpolitie en natuurlijk werd er weer veel gesloopt veel ruiten moesten het ontzien en branden werden gesticht. dus als toerist wel nieuwsgierig maar wel op een afstandje kijken en foto's maken.
Quote
#2
(12 November 2015, 17:57)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Staking in Athene ongeveer 20.000 man/vrouw op de been volgens de media. Wat een mensen massa, was er vandaag persoonlijk bij. Overal Politie / oproerpolitie en natuurlijk werd er weer veel gesloopt veel ruiten moesten het ontzien en branden werden gesticht. dus als toerist wel nieuwsgierig maar wel op een afstandje kijken en foto's maken.

Het is blijkbaar een trend geworden dat relschoppers, die overigens meestal niets met de betogers te zien hebben, dergelijke manifestaties gebruiken om vernielingen aan te richten. Een zootje lafaards die dan nog meestal gemaskerd rondlopen.

Overigens snap ik eigenlijk het motief van deze stakingsdag niet echt. Het gaat dan wel om de , door Europa opgelegde, bezuinigingen die - zoals steeds en overal - enkel de lagere en middenklasse treffen. Maar ze die bezuinigingen worden geïmplementeerd door een regering die op goed 6 maanden tijd 2 maal het vertrouwen van de kiezer gekregen heeft. Dus betoogt men in feite tegen diegene die men zelf aangesteld heeft en het vertrouwen gegeven heeft, ondanks men toen al wist wat komende was  en welke maatregelen zouden getroffen (moeten) worden om te proberen ook maar enigszins uit het slop te geraken.
Misschien beter eerst eens een betoging organiseren om protest te laten horen tegen diegenen die er voor gezorgd hebben dat het ooit zover gekomen is.  Diegenen dus die wel akkoord zijn dat de besparingen noodzakelijk zijn, maar wel tegenstemmen als ze moeten uitgevoerd worden. Van huichelarij en gespleten tongen gesproken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Las net in een stukje bij de NOS

De partij van Tsipras heeft laten weten achter de staking te staan

Men staakt volgens het stuk tegen het mede door Tsipras gesloten akkoord dat tot de extreme bezuinigingen leidt. Is dat niet hetzelfde akkoord waar Tsipras ondanks het verpletterende NEE-referendum toch zijn handtekening onder zette? Mag ik dan concluderen dat hij een deal heeft getekend waar hij zelf niet eens niet achter staat? En dus in feite niets anders deed dan al zijn voorgangers, te weten veel veranderingen beloven en uiteindelijk niets presteren? Of overdrijf ik nu?
Misschien moet ik het anders formuleren:
Wat heeft Tsipras de Grieken in de afgelopen 2 jaar opgeleverd?
PS: Ik ben niet zo'n politicus maar probeer voor mezelf een beeld te vormen.
Quote
#4
(12 November 2015, 20:11)Koukla schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Las net in een stukje bij de NOS

De partij van Tsipras heeft laten weten achter de staking te staan

Men staakt volgens het stuk tegen het mede door Tsipras gesloten akkoord dat tot de extreme bezuinigingen leidt. Is dat niet hetzelfde akkoord waar Tsipras ondanks het verpletterende NEE-referendum toch zijn handtekening onder zette? Mag ik dan concluderen dat hij een deal heeft getekend waar hij zelf niet eens niet achter staat? En dus in feite niets anders deed dan al zijn voorgangers, te weten veel veranderingen beloven en uiteindelijk niets presteren? Of overdrijf ik nu?
Misschien moet ik het anders formuleren:
Wat heeft Tsipras de Grieken in de afgelopen 2 jaar opgeleverd?
PS: Ik ben niet zo'n politicus maar probeer voor mezelf een beeld te vormen.

Is nog maar 11 maanden premier.

Hij heeft inderdaad een deal getekend waar hijzelf niet achter staat. Maar er was geen keuze, het was dit of uit de Euro.
En er zijn toch minder ministerportefeuilles, minder staatsvoertuigen voor de parlementairen en binnenkort komt ook een wet waardoor ex-parlementairen geen gebruik meer kunnen maken van staatsgebouwen en -personeel voor hun politieke werkzaamheden. Dus toch ook besparingen die niet de gewone burger treffen.

Tenslotte: verhoging van de pensioenleeftijd, hogere btw/belastingen op alcohol, benzine e.d. en besparingen tutti quanti zijn ook in andere Europese landen gemeengoed.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)