Fodelianakis olijfolie                 
Γειά σου!
#1
Wink 
Kalispera!

Ik was op zoek naar een Grieks forum en kwam hier uit. Na wat topics te hebben gelezen en ik ook dit topic ben tegengekomen stel ik mezelf ook alvast voor  Smile

Mijn naam is Thomas, ben 20 jaar en woon in Hoorn.
Ik ben half Grieks van mijn moeder, maar die werd bij haar adoptie afgestaan (dit was volgens mij om religieuze redenen) en weet ook verder niks van eventuele Griekse familie.
Ik ben dan ook Nederlands opgevoed en ben slechts twee keer in Griekenland geweest. Maar toch voel ik mezelf meer een Griek dan een Nederlander, en ben er dan ook trots op om een halve Griek te zijn.

Grieks spreken is mijn ding nog niet, maar dit probeer ik wel te leren. Met voetbal ben ik voor het Griekse voetbalelftal, en fanatiek ook!
Thuis word ik voor gek verklaard omdat ik mezelf meer als Griek beschouw, maar dit is gewoon een gevoel wat ik heb, ik heb meer met Griekenland dan Nederland.

Ta leme!  Big Grin
Quote
#2
Kalimera Thomas,

Welkom op Oríste! Leuk dat je ons gevonden hebt.
Veel lees- en schrijfplezier hier op het forum.

[Afbeelding: kalosirthate.jpg]
Quote
#3
welkom thomas
[Afbeelding: b7kfuo.jpg]
Quote
#4
Welkom Thomas ! (Je naam is in ieder geval al Grieks Smile )  

zwaaivlag zwaaivlag zwaaivlag
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#5
Καλώς ήλθατε  !  Big Grin
Quote
#6
Dag Thomas, welkom!
Van welke regio is je moeder afkomstig? Maw, waar liggen jouw Griekse wortels?
Quote
#7
Dank allen!
(21 November 2015, 12:01)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Welkom Thomas ! (Je naam is in ieder geval al Grieks Smile )  

zwaaivlag zwaaivlag zwaaivlag
Hier heb ik altijd over getwijfeld, kon volgens mij ook Hebreeuws zijn. Bedankt voor de bevestiging!  Tongue


Multiquote:Piepa
Dag Thomas, welkom!

Van welke regio is je moeder afkomstig? Maw, waar liggen jouw Griekse wortels?
Mijn moeder is in Athene geboren, maar welke regio/wijk in Athene weet ik niet precies ;)
Quote
#8
6 oktober is je griekse naamdag, Thomas. Je bent dus 2 x jarig per jaar.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#9
Wauw, ik heb zelfs nooit geweten dat er naamdagen waren in Griekenland, leuk om te weten! Zeker nu ik lees dat de naamdag nog uitbundiger wordt gevierd dan de echte verjaardag.. die 6 oktober zal ik zeker onthouden! Smile
Quote
#10
Ben je daar overigens zeker van?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hier lees ik weer 1 mei, dan ben ik 3x jarig, ook prima haha
Quote
#11
Thomas. Tel eens op je vingers van 1 tot 5 Mocht je met je pink beginnen, dan heb je merendeels griekse genen. De grieken beginnen namelijk met tellen bij hun pink, Hollanders beginnen bij de duim. Dit is geen grap, vraag het maar eens aan een griek om dit te doen.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#12
Volgens mij klopt die lijst van de griekse gids niet helemaal. Maar ik weet het niet zeker.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#13
In dat geval heb ik waarschijnlijk niet overwegend Griekse genen Sad
Maar ik kan het mezelf wellicht wel aanleren natuurlijk... haha
Quote
#14
Griekse naamdagen zijn voor mij 19 april, 1 mei, 12 mei en 6 oktober.... dan vraag ik me af hoe ze in Griekenland een naamdag vieren als je zoveel naamdagen hebt Tongue
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar ik neem aan dat dit eerder klopt? In dat geval op de 19 april!


- mijn naamdag volgend jaar is op 8 mei. Blijkbaar verandert dit ieder jaar (weer wat geleerd) zoek maar op Εορτολόγιο :)
Quote
#15
Θωμας is een Hebreeuwse naam. de meeste griekse namen vind je niet in de bijbel.die waren van voor dat tijd.
naamdagen gerelateerde met passen hebben een afwijkende datum, omdat passen geen vaste datum heeft
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Γεια σας Vasili 4 6.161 10 October 2015, 14:49
Laatste bericht: Vasili
  Γειά σας Lefkas72 9 6.586 30 May 2015, 00:10
Laatste bericht: Yiannakis
  Γεια σας είμαι Ιμογένη ! Imogen 21 16.717 11 May 2015, 09:24
Laatste bericht: Lefkas72
  Γειά σας leonietje56 3 3.828 30 March 2015, 08:33
Laatste bericht: Ger
  Γεια σας είμαι Marcel, Jiannoula (Ιωάννα) και η Δέσποινα Σοφία Marcel 3 3.689 26 August 2011, 14:04
Laatste bericht: Petra
  Γειά σου!!! Cynthia 15 10.129 12 August 2011, 18:13
Laatste bericht: Leo en Sonja

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)