Grieksegids nieuws
Santorini
#1
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Mooi filmpje Big Grin
Quote
#3
Mwa................ veel van hetzelfde...............
Quote
#4
Santorini zegt mij persoonlijk niets. Ik heb het filmpje toch geplaatst voor mensen, die het eventueel op hun verlanglijstje zouden staan hebben. Zo hebben zij er zicht op hoe het er uitziet.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Volgens mij toch wat te veel bling bling en totaal overtrokken prijzen net als op Mykonos.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
(25 March 2016, 12:46)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij toch wat te veel bling bling en totaal overtrokken prijzen net als op Mykonos.

Precies wat ik er ook van denk. En de zonsondergang in Plaka op Milos is zeker even mooi.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Santorini spreekt voor velen tot de verbeelding. De witte huisjes creëren wel een romantische sfeer maar ik vind dat je hier vlot op bent uitgekeken. Gezien het hier om een vulkaaneiland gaat en de kleine oppervlakte, heeft het niet zo veel meer te bieden buiten veel drukte in het hoogseizoen.
Door de passage van de cruiseschepen zijn de prijzen zeer hoog en de toeristen/passanten worden letterlijk leeggezogen. Ik heb Santorini gezien maar het bekoort me niet echt om dit voor over te doen.
Geef mij mijn stekkie maar op Lesvos... rust, zon, zee en lekker eten bij mijn vrienden van't dorp.
Quote
#8
Een paar keer geweest als vertrekpunt zou daar nooit op vakantie gaan. Te veel Aziaten, heb niets tegen deze mensen. maar daar kom je niet voor naar griekenland. Menukaarten  in het  Chinees, Russisch pools enz. je heb geen gevoel dat je in Griekenland bent en dat is jammer. Heb het eiland helemaal rond gereden ik vind het niet erg bijzonder behalve dan de klif kant.
Quote
#9
en wat te denken van die ezeltjes die mensen van 100 kg  en meer naar boven
moeten sjouwen,om misselijk van te worden Angry
Quote
#10
Objectief een mooi eiland. Maar te veel toeristen. Griekse eigenheid is weg
Quote
#11
(25 March 2016, 21:43)Dirk schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Objectief een mooi eiland.   Maar te veel toeristen.  Griekse eigenheid is weg

Vanaf dit jaar komt er een nieuwe verordening dat nog maximaal 8.000 cruisepassagiers per dag Santorini zullen kunnen bezoeken. Hiervoor werd onder anderen overleg gepleegd met de cruisemaatschappijen om hun aanlopen meer te spreiden. In het verleden gebeurde het dat er de ene dag slechts 1 cruiseschip was en andere dagen dan weer 7 of 8.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(25 March 2016, 15:21)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en wat te denken van die ezeltjes die mensen van 100 kg  en meer naar boven
moeten sjouwen,om misselijk van te worden Angry




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
Inderdaad, mooi eiland maar bedorven door het massa-toerisme. Het museum met kunstvoorwerpen uit de opgravingen van Akrotiri is echter schitterend (fresco's). Daarna een bordje Chinees ter afwisseling van het Griekse eten en dan .... Wegwezen!
Dit geldt voor ons ook vwb Delos/Mykonos, Rhodos en Kos: kort interessante dingen bekijken en dan terug naar Home Sweet Home
Quote
#14
Breng een bezoek aan de wijnhuizen Argyros of Sigalas. Internationale klasse. 

Griekenland moet het van het toerisme hebben!  Om dat nu af te kraken is misschien wat hypocriet. 

Mvg 
Martin
Quote
#15
(27 March 2016, 22:28)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Breng een bezoek aan de wijnhuizen Argyros of Sigalas. Internationale klasse. 

Griekenland moet het van het toerisme hebben!  Om dat nu af te kraken is misschien wat hypocriet. 

Mvg 
Martin

Idd.  Zeker en vast een bezoek waard die wijnhuizen en kikkerwten ( fava ) zijn hier opperbest.
Quote
#16
santorini heeft absoluut niets te klagen over het aantal toeristen,
en  die drinken ook wel  een aardig flesje wijn weg denk ik Rolleyes
Quote
#17
(27 March 2016, 22:28)martin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Breng een bezoek aan de wijnhuizen Argyros of Sigalas. Internationale klasse. 

Griekenland moet het van het toerisme hebben!  Om dat nu af te kraken is misschien wat hypocriet. 

Mvg 
Martin

Het is niet omdat sommige mensen niks aan Santorini vinden dat ze Griekenland links laten liggen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
@Martin: Had gehoord dat de wijn wel goed is maar niet in verhouding staat tot de prijs. Vind ik trouwens van meer goede Griekse wijnen in vergelijking tot het wijnaanbod uit andere landen (Alpha no. 1 bv). Reactie?
Quote
#19
Het is maar wat je gewend bent om te drinken.  In het algemeen vinden wij dat goedkope Griekse wijn relatief duur is en duurdere Griekse wijn veel goedkoper dan vergelijkbare kwaliteit uit andere landen. 

Maar het is een schier zinloze discussie in Nederland helaas. Zo lang 75% van de "wijn" in Nederland in de supermarkt verkocht wordt voor een gemiddelde prijs van amper  € 3,- is het onbegonnen werk. 

Onze focus ligt dan ook, helaas, op een andere doelgroep. 

Uit Santorini komen prachtige karakteristieke wijnen gemaakt van de Assyrtiko druif.  In veel landen een enorme hit vanwege zijn gastronomische inzetbaarheid,  ook in Nederland. 

Mvg 
Martin
Quote
#20
Toch zijn er ook fijne plekken te vinden op Santorini, bv aan de andere kant van het eiland, Kamari.. We zaten aan de rand tegen de berg aan, vanwaar je zigzaggend naar boven kon lopen naar de oude stad.
Vandaar over het zadel van de berg naar de andere kant en daar een bootje terug.
Ook de tour langs vulkanische eilandjes waren boeiend.
Vanwege de boottocht zag je de prachtige zonsondergang met z'n tienen, ipv duizenden.
Prijspeil was daar ook normaal, met authentieke recepten, zoals fava en salades met kappertjes blaadjes.
Wie geinteresseerd is in geschiedenis en vulkanisme : een goed boek is Santorini geschreven door Walter F. Friedrich.
Die heeft zijn hele leven gewijd aan Santorini.
Quote
#21
Santorini is het plaatje zoals iedereen Griekenland kent. De witte gebouwen, de blauwe koepeltjes, de zin en blauwe zee. Santorini is inderdaad niet groot en heeft heel toeristische hotspots. Als je echter de moeite neemt om de kleinere wegen af te rijden komen je geen toerist meer tegen. Het prijsniveau is over het algemeen wel hoger, maar het blijft uniek met zijn ligging zo op de rand van de Caldera. Ik ben blij dat ik er geweest ben en vidn het nog steeds heel mooi. Wij zaten destijds in Kamari in een hotel met naar mijn zin wat te veel luidruchtige Engelsen. Maar dat heeft bij mij de ervaring van Santorini niet minder gemaakt. Op Corfu vond ik het veel storender.
Quote
#22
Ach, is net Madurodam,mensen gaan voor de herkenning." Kijk,precies als op de ansichtkaart" Daarbij worden vooral de dagjesmensen getild tot en met.Zelfs de zonsondergang wordt er verkocht.
Quote
#23
Ik heb mijn vrouw op Santorini leren kennen en haar familie komt daar vandaan. Ik ben er dus regelmatig geweest, ook in de winter. Het is natuurlijk erg druk vooral in de zomer maar ook op Santorini zijn nog prachtige plekjes te vinden waar niet zoveel mensen komen en waar je voor een schappelijke prijs wat kunt eten en drinken. Wanner je wat locals kent is dat natuurlijk wel makkelijker. Tja, een wijntje aan de Caldera is natuurlijk prijzig... Ik zou er ook nooit willen wonen...geef mij maar Kreta!  Wink
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)