Taxi van luchthaven naar centrum Athene
#1
Voor wie naar Athene gaat en een taxi wil nemen naar zijn verblijf/hotel in het centrum van Athene.

Deze link geeft een overzichtskaart van het centrum van Athene waarvoor een vaste taxiprijs van 38 Euro geldt. Dit is tussen 06.00 en 22.00 uur. Tussen 22.00 en 06.00 uur geldt het nachttarief, zijnde 54 Euro. Voor ritten van/naar de luchthaven buiten deze perimeter is men aangewezen op de taximeter.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&hl=en_US
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Dat is fijn als je slecht ter been bent. Maar de metro of de bus kost ongeveer 10x zo weinig. Ja je moet oppassen voor zakkenrollers maar je kunt ook door een taxichauffeur belazerd worden.
Quote
#3
(28 March 2016, 19:40)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is fijn als je slecht ter been bent. Maar de metro of de bus kost ongeveer 10x zo weinig. Ja je moet oppassen voor zakkenrollers maar je kunt ook door een taxichauffeur belazerd worden.

Klopt inderdaad @Els R. Maar nogal wat mensen vinden het een gesleur om met koffers op de metro te gaan. Een metroticket vanaf de luchthaven is overigens een pak duurder dan het regulier ticket, nl. 8 Euro pp of 14 Euro voor 2 personen. Als je echt in het centrum van Athene moet zijn is de X95 bus naar Syntagma nog altijd het goedkoopst, 5 Euro (of 6 ondertussen).

Maar het leek me net zo handig om toch die link te plaatsen gezien blijkbaar heel wat mensen niet op de hoogte zijn van dit vaste taxitarief vanaf de luchthaven.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Nooit of nooit neem ik nog een taxi in Athene. Twee keer en twee keer belazerd
Quote
#5
De metro vanaf de luchthaven kost tegenwoordig 10 euro per persoon, nieuwe prijzen sinds een paar maanden.
 Ook moet je er rekening mee houden dat deze metro slechts elk half uur gaat.
Ik zit me trouwens te bedenken dat de metro wel tot savonds heel laat gaat
 maar dan toch ook een paar uur stilligt en dan smorgens om 5 uur of zo weer begint?
Lijkt me een taxi toch wel handig.
Quote
#6
(28 March 2016, 20:47)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De metro vanaf de luchthaven kost tegenwoordig 10 euro per persoon, nieuwe prijzen sinds een paar maanden.
 Ook moet je er rekening mee houden dat deze metro slechts elk half uur gaat.
Ik zit me trouwens te bedenken dat de metro wel tot savonds heel laat gaat
 maar dan toch ook een paar uur stilligt en dan smorgens om 5 uur of zo weer begint?
Lijkt me een taxi toch wel handig.

Inderdaad Nanny, de prijs van de tickets is opgeslagen op 1 februari 2016.

Dit zijn de nieuwe prijzen:

Gewoon ticket voor tram/metro (Geldig voor 90 min.):
€ 1.40 
24 uurs gewoon ticket: € 4,5
5-dagen normaal ticket: € 9 

Express Bus ticket van/naar luchthaven: € 6
Metro ticket van naar luchthaven: € 10, voor 2 personen: € 18, voor 3 personen: € 24
Heen en terug Metro ticket van/naar de luchthaven (te gebruiken binnen 7 dagen): € 18

Metro van/naar de luchthaven rijdt om de 30 minuten tussen 06.30 uur en 23.30 uur
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Net vorige week die metro gebruikt vandaar mn bijdehandheid;) 
Het systeem trouwens van gebruikte,maar nog geldige metrotickets, 
door te geven op de roltrappen word veelvuldig toegepast. Dan vraag je 
je weer af of die prijsverhogingen uiteindelijk iets opbrengen.
Quote
#8
(28 March 2016, 21:27)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het systeem trouwens van gebruikte,maar nog geldige metrotickets, 
door te geven op de roltrappen word veelvuldig toegepast. Dan vraag je 
je weer af of die prijsverhogingen uiteindelijk iets opbrengen.

  Rolleyes  Ze verzinnen toch altijd iets hé.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Ha ha Patrick verwijs je met "ze" nu naar "de politiek" of  "de grieken" ? In beide gevallen heb je inderdad gelijk Wink
Quote
#10
Bij Georges Taxi betaal je een vaste prijs en wordt je niet opgelicht Smile

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Zo die prijzen van de metro zijn flink opgeslagen zeg! In 2010 betaalde ik nog iets van 5 euro pp retour luchthaven. Bijna 100% opgeslagen in 6 jaar tijd; 16 % per jaar dus :-(
Quote
#12
wij nemen de bus. naar het syntagmaplein en een hotel daar in de buurt wanneer we er zonder auto zijn.
1x een taxi en nooit meer. een vrouwelijke chauffeur die reed als een gek. zo wit als maar kan stapten wij uit haar auto en toen ik er wat over zei dat het geen prettige rit was geweest zei ze dat zij zo hard kon rijden als zij wilde. zij werd beschermd door de Panagia. ik ben niet bang om in deze stad te rijden, heb ik al een paar keer gedaan maar deze dame nog een keer tegenkomen, daarvoor sla ik altijd een kruisje vooraf.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Luchthaven Athene kretalover 10 1.400 13 January 2024, 11:31
Laatste bericht: metaxa
  Prijsverhoging taxi's komende Patrick 0 974 17 June 2022, 15:38
Laatste bericht: Patrick
Thumbs Down Luchthaven Athene vandaag Nanny 7 1.956 08 May 2020, 08:54
Laatste bericht: Markos
  Nieuw record voor luchthaven Athene Patrick 0 883 10 January 2020, 11:34
Laatste bericht: Patrick
  Luchthaven Athene Patrick 6 2.332 10 May 2019, 08:56
Laatste bericht: metaxa
  Wijziging metro van/naar luchthaven Athene. Patrick 3 2.060 07 November 2018, 22:56
Laatste bericht: Patrick
  Athene beste luchthaven in Zuid-Europa Patrick 2 1.504 09 April 2018, 16:35
Laatste bericht: cors
  Express bus Piraeus - Athene centrum Patrick 0 1.593 20 May 2017, 20:00
Laatste bericht: Patrick
  Hotel in omgeving luchthaven Athene Marit 3 3.598 05 May 2015, 11:41
Laatste bericht: Xandrios
Question Taxi boot sam 2 2.614 06 May 2014, 19:50
Laatste bericht: sam

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)