Van vliegveld Volos naar Afissos
#1
Wij gaan binnenkort naar Afissos, Pilion. Wij huren via internet vanuit NL een auto die we dan bij de luchthaven in GR afhalen. Ik begreep dat men, om naar Afissos te komen, door Volos moet rijden, echter dit schijnt een chaotische en drukke stad te zijn. Men kan ook omrijden, maar dan betaalt men tol. Heeft iemand enig idee wat de kosten van de tolweg zijn?
Quote
#2
Volos is inderdaad een wat drukkere stad maar het rijden is erg goed te doen hoor. Alles staat er ook goed aangegeven; ook de route naar Pilion. Gewoon doen zou ik zeggen. Trouwens, Volos is ook een leuke stad om eens vanaf Afissos uit te gaan bekijken.
Quote
#3
Tolgelden zijn peanuts. Verkeersdrukte valt reuze mee, (nou ja, wanneer je Amsterdam gewend bent) meestal zitten er stikkers op een huurauto, dan zijn de mede weggebruikers ook wel op hun hoede.
Veel plezier in Afissos, leuk dorp in een schitterende omgeving.
Quote
#4
Dank je Ger, maar ik zou toch ook graag (als 2e optie) weten wat de tolkosten zijn. Huh
Quote
#5
in 2012was het 1 euro 40  dat zal nu misschien iets meer zijn
Quote
#6
Doornroosje, je bedoelt waarschijnlijk de E92 om Volos heen?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Op deze website kan je start en eindbestemming intoetsen, waarna er behalve een routebeschrijving ook de eventuele tolkosten worden vermeld:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&to=Afissos%2C%2BSouth%2BPelion%2C%2BMagnesia%2BPrefecture%2C%2BGreece
Quote
#7
Volos is echt prima te doen, geen enkel probleem. Wij kwamen uit Athene en zijn dwars door de stad gereden. Geen probleem. Ook tijdens de vakantie zijn we nog een keer door Volos gereden en hebben daar gelijk boodschappen gedaan bij de Carrefour Big Grin
Quote
#8
Volos is zeker een leuke stad. Zijn hier vanuit Kala Nera verschillende keren met de auto of scooter doorheen gereden. Prima te doen en ook leuk om te wandelen.
Quote
#9
Iedereen enorm bedankt voor de reacties. Zo te lezen valt het dus toch allemaal wel mee om door Volos te rijden. We kijken ook nog even op de links die Ger bijgevoegd heeft.

Wie heeft er nog leuke tips? Authentieke dorpjes, watervalletjes, leuke terrassen en goed eten?
Quote
#10
Ok, dan nu de supergeheime tip. Vertrek vanaf het vliegveld (kan maar op 1 manier) Al na 2 minuten - of eerder, zie je aan je rechterhand een hek open staan. Dat ga je door. Volgende weg rechts, eind van de straat rechts, langs de silo's rechtdoor, door dorpje en dan naar rechts. (Je hebt nu 15 minuten bespaart ). En zit op de weg naar Volos. Deze rij je helemaal uit. Dan naar links (!) Langs de lidll. Na een paar verkeerslichten lijkt het of je Volos uitrijdt. Dan neem je de afslag Ringroad, Portaria, Agria. Deze weg volg je , door tunnel, na tunnel rechts. einde weg links en dan zit je op de kustweg naar Afissos.

Tips teveel om op te noemen. Trikeri eiland, Tsangarada met hotel Lost Unicorn, Zuid Pilion met Platanias, Mikro beach, bergdorp Promiri met taverna Hondas. Apperltaart eten in Milies met schitterende kerk. Wandelen met de vrienden van de Kalderimi, zelf wandelen. Cheken of er in openlucht theater in Horto een optreden is .....
Quote
#11
Lijkt me een goede tip en een behoorlijke afkorting Jan. Ga ik de volgende keer absoluut ook eens proberen.
is dit wat je bedoelt (zie rode lijn)?

[Afbeelding: ear1o7.jpg]
Quote
#12
Het is een prachtige streek. Dagje Volos, met het treintje de "smeerpoets" de bergen in. Vanuit Afissos een dagje met de bus maar de Meteorakloosters.
In het buurdorp, Kala Nera kan je heerlijk lunchen bij "Paris"
Een dag vroeg weg en helemaal de zuidpunt inrijden. Het is er top!
Vergeet je Tom Tom niet.
Quote
#13
Leuk, die tips. En ook de afgekorte route. Bedankt iedereen.
Wij nemen geen tomtom mee want die zit ingebouwd in onze auto. Wel onze telefoons, waar de routeplanner ook zou moeten werken, maar dat moet manlief eerst nog uitzoeken. Uiteraard ga ik jullie tips eens bekijken op internet. Van mijn zus ook nog wat tips gekregen, dus dan moet het goed komen, toch?
Quote
#14
Nog een vraag. We willen dus een auto boeken via Internet, wat we altijd doen. Heeft iemand daar nog tips? We dachten bij AutoUnion. Of zijn er nog andere, betere, of goedkopere?
Quote
#15
Wij huren altijd via een broker, EconomyCarrentals, om vervolgens vaak bij AutoUnion je auto te krijgen. Zij zijn het goedkoopst is mijn ervaring. Je kunt ook AutoEurope proberen. Hoe vreemd het ook klinkt, je kunt beter via een broker huren dan rechtstreeks bij de verhuurmaatschappij. Via een broker is voordeliger én je weet zeker dat je de juiste verzekeringen hebt.
Quote
#16
Dat is inderdaad vreemd, Vito. We hebben het net bekeken maar er is wel een ER van 1500 Euro. Dat is wel erg veel, toch?
Quote
#17
(15 May 2016, 17:21)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is inderdaad vreemd, Vito. We hebben het net bekeken maar er is wel een ER van 1500 Euro. Dat is wel erg veel, toch?

Tip: NOOIT eigen risico accepteren. Aangeven dat je naar een ander gaat. Sinds de invoering van de euro nooit meer ER gehad en ook NIET afgekocht. Je staat sterker dan je denkt. Voor je het weet wentelen ze eigen schade of van een ander op jou af. Dus altijd FI afdwingen.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#18
En wat bedoel je met FI?
Quote
#19
Ik weet niet wat je precies bekeken hebt, Doornroosje ?
Wij nemen altijd de full insurance versie dus de Theft & Damageprotection erbij. Dan nog is EconomyCarrentals voordeliger dan de gemiddelde verhuurmaatschappij.
Ik zou ook bij AutoUnion goed in de kleine lettertjes kijken, daar staat het eigen risico wat je dus afkoopt bij EconomyCarrental.
Quote
#20
(15 May 2016, 19:00)Doornroosje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat bedoel je met FI?

Full Insurance. (Laat bevestigen dat dak, ramen, banden en bodem inclusief zijn. Op contract, of, beter nog, vooraf via de mail).
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#21
Zijn aan het twijfelen over de auto. Zowel positieve als negatieve reacties op de site van Economy Carrentals. Nu heb je dat natuurlijk altijd wel, maar zijn er nog meer forumleden die toevallig ook via dit bedrijf gehuurd hebben? Voor de rest schijnt het inderdaad wel goedkoper te zijn.
Quote
#22
(15 May 2016, 16:31)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij huren altijd via een broker, EconomyCarrentals, om vervolgens vaak bij AutoUnion je auto te krijgen. Zij zijn het goedkoopst is mijn ervaring. Je kunt ook AutoEurope proberen. Hoe vreemd het ook klinkt, je kunt beter via een broker huren dan rechtstreeks bij de verhuurmaatschappij. Via een broker is voordeliger én je weet zeker dat je de juiste verzekeringen hebt.

Ik ben het eens met Vito. Heb ook a gehuurd via EconomyCarrentals en was daar zeer tevreden over. Een 2de broker via wie ik al gehuurd heb en absoluut tevreden over was, is Imperial Car Rental (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Wij huren al jaren via Economy-carrental, gemiddeld 2 keer per jaar,  en nog nooit een probleem gehad.
Viviane.
Quote
#24
Oke, bedankt....
Quote
#25
Volgende week een huurauto afhalen bij de luchthaven van Thessaloniki. Geregeld via Sunnycars, krijg een VW Polo van Hertz voor 17 dagen.
Sunnycars geeft standaard volledige FI, geen gezeur en zorgen tijdens je vakantie.
2 jaar terug lakschade aan de auto , kosten € 285,- Eerst zelf betalen dan melden bij Sunnycars en netjes binnen 3 dagen terug gekregen.

Ik heb nog een 10% Kortingscode van S.C. als je wilt kan je die via PM krijgen.
(minimale huurperiode is 5 dagen)
Quote
#26
normaal huur ik bij de goedkoopste maar als je goed verzekerd wil zijn ,advies ook van mijn buurvrouw die bij toerkoop reis werkt sunnycars is de beste, vorige jaar gedaan in Athene en was prima. klein VW geweldig sterk snel en zuinig .ik geloof dat ik moest daar wat betalen maar de Griekse eigenaar schudde een paar keer met zijn handen en kop en was gratis.
Quote
#27
Toch uiteindelijk gekozen voor Economy-Carrental.
Iedereen bedankt voor de moeite om te reageren.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vlucht naar Volos 2021? Zorbathagreek 7 2.783 21 November 2020, 14:27
Laatste bericht: Patrick
  goedkope vluchten naar Pilion airport Volos Gertie 8 7.696 21 January 2020, 21:46
Laatste bericht: Patrick
  Volos Vibes Irini45 0 2.530 18 March 2019, 22:24
Laatste bericht: Irini45
  Blaffende honden in Afissos lumix 32 9.649 17 June 2018, 19:39
Laatste bericht: Marianne
  Tip: Maarten Jongkind - Vlogger uit Volos Ger 12 6.838 03 August 2017, 15:02
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Extra boot Volos – Skyros Irini45 1 4.173 03 June 2016, 19:39
Laatste bericht: Patrick
  Pilion, Afissos of Kala Nera? bob-jerry 35 33.398 06 April 2015, 18:40
Laatste bericht: metaxa
  Afissos of Milina - leuke plek oostkust Pilion Richard 11 11.145 02 December 2014, 01:24
Laatste bericht: Ilse
  Snelste weg naar Volos vanaf Athene Vito 5 6.561 18 August 2013, 08:12
Laatste bericht: Jan Platanias
  Afissos Ventje27 19 15.338 20 January 2013, 20:49
Laatste bericht: Ventje27

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)