BVN Ontvangen via hotbird satelliet
#1
Beste mensen,

Sinds kort hebben we voor een onbepaalde tijd een huis op Kreta gehuurd. Uiteraard willen we wel zo af en toe - en zeker in de winter - ook naar Nederlandse televisie kijken.
Zelf had ik gedacht aan BVN.  Ik heb gelezen op hun website dat die ook uitzenden via de Hotbird satelliet.  

Ons huis heeft een standaard NOVA installatie + NOVA receiver, met een schotel die gericht staat op Hotbird. Echter BVN is nergens te bekennen....
Heeft er iemand een idee wat er nog meer moet gebeuren?  Een LNB erbij?  Een extra receiver? 

Groeten.
Pieter
Quote
#2
Je bent al een aardig stuk op weg Pieter. Je schotel staat immers al uitgericht op Hotbird en je hebt al een ontvanger waarop Hotbird-signalen (de Griekse Nova-zenders) te zien zijn.
Die Nova-ontvanger is waarschijnlijk geconfigureerd op de transponders waar die Griekse zenders op uitzenden. De transponder waar BVN op uitzendt is waarschijnlijk niet geconfigureerd. Dat doen Canal Digitaal in Nederland en TV-Vlaanderen in België ook zo, meestal d.m.v. een fastscan-lijst waar alleen relevante zenders automatisch mee worden geladen.
Waarschijnlijk doet Nova dat ook met z'n ontvangers; reden waarom niet alle transponders automatisch worden ingeladen.
Ik ken jouw receiver niet uit ervaring, maar het enige dat je hoeft te doen is ervoor te zorgen dat transponder 10815 H / 27500 wordt toegevoegd aan je transponderlijst. Die optie vind je ergens in je instellingenmenu, daar waar je ook transponders kunt scannen.  Daarna even scannen en BVN komt tevoorschijn.
Raadpleeg de gebruiksaanwijzing van je receiver, eventueel via Google als je deze niet meer hebt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&Submit=Zap

Succes!
Quote
#3
Nog bedankt voor je reactie Ger. 

Inmiddels weer aangekomen op Kreta kom ik er achter dat de receiver die NOVA meelevert aangepaste software heeft die niet toestaat dat jezelf een transponder toevoegt.

Nu heb ik plan zelf een extra Receiver te kopen waarop jezelf transponders kunt toevoegen die uitzenden via Hotbird. Heeft iemand een tip voor een goede eenvoudige receiver zonder poespas die eenvoudig in Griekenland te krijgen is? 

En bestaat er een switch/schakelkastje om eenvoudig te wisselen tussen verschillende receivers?

Alvast bedankt!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Canal digital (schotel) te ontvangen in Lefkada gebied? Koopman 9 1.670 14 October 2023, 19:35
Laatste bericht: cors
  Problemen met BVN Choreftis 6 3.332 06 April 2021, 12:02
Laatste bericht: Patrick
  BVN terug naar Astra Choreftis 4 1.872 23 September 2020, 12:06
Laatste bericht: Arthur
  Naar welke satelliet 'kijkt' mijn schotel? BertE 12 3.915 27 October 2019, 21:42
Laatste bericht: Ger
  satelliet tv nieuwe aanbieder jorgosh 12 5.962 23 December 2017, 20:20
Laatste bericht: Lex Sengers
  Wijzigingen ontvangst Astra-3 satelliet Ger 6 7.300 01 August 2016, 12:16
Laatste bericht: teixo
  Radio ontvangen via Satelliet vanaf medio januari 2015 Beems 1 6.278 24 December 2014, 18:08
Laatste bericht: Ger
Sad ontvangen van RTL4 in Griekenland clementina 24 17.237 04 September 2013, 19:53
Laatste bericht: clementina
  BVN op Hotbird naar nieuwe frequentie Ger 4 17.937 21 March 2012, 09:53
Laatste bericht: Nanny
  Satelliet ontvangst op Lefkada Klaas 4 5.929 20 June 2009, 16:04
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)