Grieksegids nieuws
Laatste update Lesbos
#1
Terug van drie weken Lesbos.
 
Het is onvoorstelbaar wat negatieve reclame en onwetendheid teweeg kan brengen.
Een eiland zo avontuurlijk en veelzijdig is na één seizoen van media aandacht i.v.m. vluchtelingenproblematiek, toeristisch gezien, om zeep geholpen.
 
Ik heb in de afgelopen maanden Lesbos te vuur en te zwaard proberen te promoten op dit forum.
Soms, onbedoeld, mensen tegen de schenen geschopt en tegen mij in het harnas gejaagd.
Ik was er van overtuigd dat er alles aan zou worden gedaan om de toerist het naar de zin te maken.
Ik heb nu met eigen ogen gezien dat mijn vermoedens juist waren.
Het eiland, in zijn geheel, is nog nooit zo schoon en opgeruimd geweest.
De zichtbare restanten van mensonwaardige  vluchtpogingen zijn opgeruimd.
Zelfs onder water worden de kuststroken schoongemaakt.
Er zijn geen vluchtelingen meer te zien en komen ze alsnog over worden ze op een professionele manier opgevangen en begeleid.
Daarvan getuigen de patrouilleboten van diverse landen en de opvangplaatsen o.a. in Petra en Molivos.
 
Dus….. is er geen enkele reden om Lesvos te vermijden.
 
Volgens de vakantie site’s zijn de accommodaties vol geboekt, maar de werkelijke reden is dat er nu (bijna) geen vliegtuigen meer naar Lesvos vliegen.
Thomas Cook heeft Lesvos uit het programma voor 2017 gehaald, Engelsen en Belgische toeristen moeten andere wegen zoeken om op vakantie te gaan.
Wij kennen mensen die al meer dan twintig jaar “repeaters” zijn!
Komen er geen toeristen dan komen er ook geen vliegtuigen, maar als er geen vliegtuigen vliegen kun je als toerist ook niet naar het eiland komen.
Er schijnen nu maatschappijen in te zien dat het anders moet en ook de belangstelling trekt weer wat aan, mede door de stuntprijzen.
Dus nu is de mogelijkheid om de andere kant van Lesvos te ontdekken. DOEN!!!
 
 
Helaas is mijn noodkreet een spetter op een gloeiende plaat.
Nu zouden onze BN’ers ook een positief geluid moeten laten horen op de media.
Na hun optreden als hulpverlener voor de vluchteling nu optreden als promotor voor al die eilandbewoners die de vluchtelingen in eerste instantie hebben opgevangen en van de eerste levensbehoefte hebben voorzien.
Misschien dat een forumlid zelf een BN’er is of er een kent?
 
Helaas heb ik gehoord dat dit zelfde verhaal ook opgaat voor de andere eilanden die met dezelfde problematiek te maken hebben gehad.
 
En de eiland bewoners;  Ίσως το επόμενο έτος?, misschien volgend jaar?
 
Dat hoop ik dan ook maar!
 
Costas
Quote
#2
Ik moet ook vaststellen dat het toerisme op Lesvos totaal om zeep is. De touroperators (onder andere Neckermann) hebben al hun boekingen bij de hotels stopgezet waardoor hun bezetting dramatisch is teruggeschroefd. Zij bieden nu hun kamers aan tegen spotprijzen om alsnog een beetje inkomen te hebben.
In april ging ik iemand ophalen in de luchthaven waarbij de pers aanwezig was ten gevolge van het pausbezoek. Zij vroegen zich af wat hij kwam zoeken op het eiland en of hij wel besefte wat hij moest verwachten.
Dit bewijst nogmaals het feit dat de media van alles publiceren zonder weet te hebben van de werkelijke situatie.
Quote
#3
mijn zus met haar man zijn half juni op lesbos geweest,was niet druk ,maar ze hebben er een zeer mooie tijd gehad,in petra en omgeving
ze komen er al jaren,en gaan zeker weer terug.Te hopen dat het weer snel goed komt op de eilanden.
Quote
#4
Ik kwam het volgende artikel tegen 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Let niet op de foto's boven het artikel want dit is Ibiza. Het artikel zelf gaat erover dat BN-ers Lesbos hebben ontdekt. Ibiza is uit, Lesbos is in. 
Ter promotie van Lesbos vragen de schrijvers om vooral een reactie te plaatsen.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#5
Beste mensen, na het lezen van dit artikel staan mijn haren recht overeind...

Op deze reactie  zitten wij echt net te wachten, BNNers, Johnny de Mol, etc

Wij willen alleen mensen die bewust voor dit prachtige eiland kiezen en niet  omdat ter  BNNers komen.
Quote
#6
(05 July 2016, 21:08)Elena schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste mensen, na het lezen van dit artikel staan mijn haren recht overeind...

Op deze reactie  zitten wij echt net te wachten, BNNers, Johnny de Mol, etc

Wij willen alleen mensen die bewust voor dit prachtige eiland kiezen en niet  omdat ter  BNNers komen.

Ik denk dat dat de horeca-uitbaters en de detaillisten op Lesbos het niet met je eens zijn en het juist toe juigen. vlaggetje.gif
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Het is wel zo dat BN´ers dit bij een groot publiek onder de aandacht brengen ......
Quote
#8
(05 July 2016, 21:08)Elena schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste mensen, na het lezen van dit artikel staan mijn haren recht overeind...

Op deze reactie  zitten wij echt net te wachten, BNNers, Johnny de Mol, etc

Wij willen alleen mensen die bewust voor dit prachtige eiland kiezen en niet  omdat ter  BNNers komen.

Mensen die bewust voor Lesbos kiezen? Dan blijft het erg rustig op Lesbos. 
De meeste toeristen kiezen op basis van combinatie prijs, zon en omgeving welke ze in de catalogus vinden. Als ze dan lezen dat ook BN-ers er komen dan is dat een pré.
Van die enkele duizenden mensen "die bewust voor dit prachtige eiland kiezen" (meestal repeaters) kan de kachel echt niet branden.
Ben blij met wat je krijgt!
Quote
#9
(05 July 2016, 21:08)Elena schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste mensen, na het lezen van dit artikel staan mijn haren recht overeind...

Op deze reactie  zitten wij echt net te wachten, BNNers, Johnny de Mol, etc

Wij willen alleen mensen die bewust voor dit prachtige eiland kiezen en niet  omdat ter  BNNers komen.

En juist staat in dit artikel staat wat je kunt verwachten op Lesbos. De BN-ers die genoemd worden kennen de twee kanten van het eiland en hebben tijdens hun hulp aan vluchtelingen ook de kant van het eiland gezien die "wij" ook zien. En Lesbos zelf snakt naar de toeristen en ik hoop dat ieder artikel zoals deze daarin kan bijdragen. Ik hoop dat het zomerseizoen nog enigszins goed zal komen voor Lesbos.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#10
Hoezo, wij willen alleen.... Heb je een bedrijf Elena en is dit de afgesproken attitude?
Misschien heb je op de langere termijn gelijk, maar wees blij met alle aandacht.
Quote
#11
Ik ben helemaal geen fan van welke BNer dan ook, zal zeker niet in de rij gaan staan om een handtekening,
 heb een hekel aan poespas mensen etc.
Maar ik denk wel dat als een BNer in een paar tijdschrift op een mooi strand van Kos of welk Grieks eiland dan ook
afgebeeld is en dan ook nog in een intervieuw zijn of haar ervaringen deelt dat dit een groot verschil kan maken.
Wat de media kapot gemaakt heeft met negatieve verhalen zou je zo weer een beetje kunnen rechtbreien.
Quote
#12
Ik vond en vindt het een leuk positief stuk. Ook goed om dat in andere media te delen. Hier op Oriste is het toch vaak een beetje preken voor eigen parochie. Heb het daarom ook maar (weer?) eens gedeeld op FB.
De links die er in staan zijn ook goed en er staan er een paar die ook nog niet had van Lesbos.
Ik ga ze eens doorspitten in de komende 7 weken. Daarna zelf lekker weer op Lesbos.
Inderdaad wel jammer van de "verkeerde" foto's. Mooie foto's van Lesbos had het stuk nog beter gemaakt.
Quote
#13
De volgende cijfers zijn afkomstig van de luchthaven van Mytilini:

Juni 2015: 15.026 aankomende bezoekers (toeristen)
Juni 2016: 4.825
Een daling dus van 67,89%  Confused
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
(08 July 2016, 11:24)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De volgende cijfers zijn afkomstig van de luchthaven van Mytilini:

Juni 2015: 15.026 aankomende bezoekers (toeristen)
Juni 2016: 4.825
Een daling dus van 67,89%  Confused

Hallo Patrick,

Mijn nieuwsgierige aard vraagt zich af waar ik deze cijfers kan vinden.
Probeerde bijvoorbeeld vandaag oa via flighttracker en ander site vandaag 8 juli de vlucht vanaf Amsterdam te vinden (OR219)
maar die werd niet gevonden bij MJT. Mytilini
Dus dat maakt me wel nog nieuwsgieriger waar de door jou genoemde cijfers zijn te vinden.
Alvast bedankt voor de info
Quote
#15
(08 July 2016, 13:20)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2016, 11:24)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De volgende cijfers zijn afkomstig van de luchthaven van Mytilini:

Juni 2015: 15.026 aankomende bezoekers (toeristen)
Juni 2016: 4.825
Een daling dus van 67,89%  Confused

Hallo Patrick,

Mijn nieuwsgierige aard vraagt zich af waar ik deze cijfers kan vinden.
Probeerde bijvoorbeeld vandaag oa via flighttracker en ander site vandaag 8 juli de vlucht vanaf Amsterdam te vinden (OR219)
maar die werd niet gevonden bij MJT. Mytilini
Dus dat maakt me wel nog nieuwsgieriger waar de door jou genoemde cijfers zijn te vinden.
Alvast bedankt voor de info

De cijfers komen uit een artikel dat vandaag in de gtp.gr nieuwsbrief staat. Dit is een link naar het artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat de vlucht van Amsterdam betreft, OR219 is vermoedelijk TUI? Maar dat vluchtnummer is zelfs bij de vertrekkende vliegtuigen vanaf Amsterdam niet terug te vinden. Alle vluchten van TUI voor een periode van 72 uren kan je hier terugvinden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En daar blijkt dat de vlucht die je bedoelt, als gekend vluchtnummer HV5695 (Transavia) heeft en om 11.15 geland is in Lesbos.

Om vluchten te vinden/volgen gebruik ik altijd
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
           
[attachment=502]
(08 July 2016, 13:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2016, 13:20)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2016, 11:24)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De volgende cijfers zijn afkomstig van de luchthaven van Mytilini:

Juni 2015: 15.026 aankomende bezoekers (toeristen)
Juni 2016: 4.825
Een daling dus van 67,89%  Confused

Hallo Patrick,

Mijn nieuwsgierige aard vraagt zich af waar ik deze cijfers kan vinden.
Probeerde bijvoorbeeld vandaag oa via flighttracker en ander site vandaag 8 juli de vlucht vanaf Amsterdam te vinden (OR219)
maar die werd niet gevonden bij MJT. Mytilini
Dus dat maakt me wel nog nieuwsgieriger waar de door jou genoemde cijfers zijn te vinden.
Alvast bedankt voor de info

De cijfers komen uit een artikel dat vandaag in de gtp.gr nieuwsbrief staat. Dit is een link naar het artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat de vlucht van Amsterdam betreft, OR219 is vermoedelijk TUI? Maar dat vluchtnummer is zelfs bij de vertrekkende vliegtuigen vanaf Amsterdam niet terug te vinden. Alle vluchten van TUI voor een periode van 72 uren kan je hier terugvinden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En daar blijkt dat de vlucht die je bedoelt, als gekend vluchtnummer HV5695 (Transavia) heeft en om 11.15 geland is in Lesbos.

Om vluchten te vinden/volgen gebruik ik altijd
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De vlucht die jij noemt de HV5695 ging naar Lemnos en Samos volgens de gegevens van Schiphol
Hopelijk zijn de printjes niet te klein geworden OR 219 gaat naar Samos en Lesbos (Mitilini) Maar het blijft vreemd dat je ze niet vind en ik ook niet vond. Op flightradar met het vluchtnummer. Als ik dan de vliegtuig registratie invul die ook op de schiphol site is te zien PH-FTB dan vindt ik de vlucht wel  zowel heen als de terugvlucht.
Ik blijf dan wel twijfelen over een dergelijk geschreven artikel in de media.
Wellicht is mijn gedachte meer ingegeven door mijn hoop dat het toch nog wel een beetje goedkomt. Las ook vandaag dat de boeking naar Griekenland "booming" waren volgens een artikel in onze streek krant Noord Hollands Dagblad.

In ieder geval bedankt voor de info. Smile
Quote
#17
(08 July 2016, 14:35)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2016, 13:56)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 July 2016, 13:20)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Patrick,

Mijn nieuwsgierige aard vraagt zich af waar ik deze cijfers kan vinden.
Probeerde bijvoorbeeld vandaag oa via flighttracker en ander site vandaag 8 juli de vlucht vanaf Amsterdam te vinden (OR219)
maar die werd niet gevonden bij MJT. Mytilini
Dus dat maakt me wel nog nieuwsgieriger waar de door jou genoemde cijfers zijn te vinden.
Alvast bedankt voor de info

De cijfers komen uit een artikel dat vandaag in de gtp.gr nieuwsbrief staat. Dit is een link naar het artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat de vlucht van Amsterdam betreft, OR219 is vermoedelijk TUI? Maar dat vluchtnummer is zelfs bij de vertrekkende vliegtuigen vanaf Amsterdam niet terug te vinden. Alle vluchten van TUI voor een periode van 72 uren kan je hier terugvinden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En daar blijkt dat de vlucht die je bedoelt, als gekend vluchtnummer HV5695 (Transavia) heeft en om 11.15 geland is in Lesbos.

Om vluchten te vinden/volgen gebruik ik altijd
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De vlucht die jij noemt de HV5695 ging naar Lemnos en Samos volgens de gegevens van Schiphol
Hopelijk zijn de printjes niet te klein geworden OR 219 gaat naar Samos en Lesbos (Mitilini) Maar het blijft vreemd dat je ze niet vind en ik ook niet vond. Op flightradar met het vluchtnummer. Als ik dan de vliegtuig registratie invul die ook op de schiphol site is te zien PH-FTB dan vindt ik de vlucht wel  zowel heen als de terugvlucht.
Ik blijf dan wel twijfelen over een dergelijk geschreven artikel in de media.
Wellicht is mijn gedachte meer ingegeven door mijn hoop dat het toch nog wel een beetje goedkomt. Las ook vandaag dat de boeking naar Griekenland "booming" waren volgens een artikel in onze streek krant Noord Hollands Dagblad.

In ieder geval bedankt voor de info. Smile

Volgens TUI is OR219 om 11.15 geland in Lesbos komende van Amsterdam via Samos. Op de site van Schiphol was de enige vlucht deze ochtend (met dezelfde uren als OR219) naar Samos dan weer HV5695. Het is soms een soep dus Wink

Over dat artikel heb ik dan weer minder twijfels. GTP (Greek Travel Pages) is toch zeer betrouwbaar m.b.t. Grieks toerisme en is ook een bron voor professionelen in de toerisme sector. Eerder deze week was in andere Griekse media ook al een bericht verschenen dat een open brief overgemaakt is aan de Griekse autoriteiten om de schrijnende toestand van het toerisme op Lesbos (nogmaals) onder hun aandacht te brengen. Daarin werd ook gevraagd om maatregelen te nemen (uitstel van BTW verhoging en andere initiatieven om het toerisme terug aan te wakkeren). Het zal wel weer goed komen, maar dat zal enige tijd vergen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Wij zijn gisteren op Lesbos aangekomen met een vlucht van Transavia. Onze boeking was bij Sunweb en we hoorden van de host ter plaatse dat deze en andere vluchten naar Lesbos alleen maar mogelijk zijn omdat Sunweb en Corendon samen de stoelen hebben ingekocht. Was dat niet het geval, dan was dezelfde situatie ontstaan als bij TUI, m.a.w. geen bestemming Lesbos dit jaar.
In het dorp Molyvos is het overigens vrij stil. Enkele restaurants, waaronder Sansibal en Angelos hebben hun deuren moeten sluiten. Vorig jaar augustus/september toen we hier waren, was het qua toeristen ook al erg rustig en wemelde het van de vluchtelingen. We hebben tot nu toe geen vluchteling gezien en het eiland is superschoon. Ik denk dat de situatie hetzelfde is als op Samos, daar waren we 6 weken geleden en zowel op Samos als op Lesbos smeekt men a.h.w om toeristen. Ik kom hier later deze week wel op terug.
Quote
#19
(07 July 2016, 11:42)NikosMaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vond en vindt het een leuk positief stuk. Ook goed om dat in andere media te delen. Hier op Oriste is het toch vaak een beetje preken voor eigen parochie. Heb het daarom ook maar (weer?) eens gedeeld op FB.
De links die er in staan zijn ook goed en er staan er een paar die ook nog niet had van Lesbos.
Ik ga ze eens doorspitten in de komende 7 weken. Daarna zelf lekker weer op Lesbos.
Inderdaad wel jammer van de "verkeerde" foto's. Mooie foto's van Lesbos had het stuk nog beter gemaakt.

Helemaal eens. Heb van de foto's ook meegegeven aan de schrijvers. Gelukkig staan er nog mooie foto's bij. Ik heb het overigens veel gedeeld op zowel facebook als twitter. En ook voor mij stonden er nieuwe bruikbare linkjes bij voor volgend jaar?
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#20
(08 July 2016, 18:27)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij zijn gisteren op Lesbos aangekomen met een vlucht van Transavia. Onze boeking was bij Sunweb en we hoorden van de host ter plaatse dat deze en andere vluchten naar Lesbos alleen maar mogelijk zijn omdat Sunweb en Corendon samen de stoelen hebben ingekocht. Was dat niet het geval, dan was dezelfde situatie ontstaan als bij TUI, m.a.w. geen bestemming Lesbos dit jaar.
In het dorp Molyvos is het overigens vrij stil. Enkele restaurants, waaronder Sansibal en Angelos hebben hun deuren moeten sluiten. Vorig jaar augustus/september toen we hier waren, was het qua toeristen ook al erg rustig en wemelde het van de vluchtelingen. We hebben tot nu toe geen vluchteling gezien en het eiland is superschoon. Ik denk dat de situatie hetzelfde is als op Samos, daar waren we 6 weken geleden en zowel op Samos als op Lesbos smeekt men a.h.w om toeristen. Ik kom hier later deze week wel op terug.

Pieter TUI gaat wel naar Lesbos alleen gecombineerd met andere bestemming(en) Ik heb overigens ook ergens een bericht gelezen dat ze een periode in juli/augustus wel alleen rechtstreeks gaan vliegen. Afwachten maar.
Vwb betreft de Sunweb/Corendon hadden we ook al gezien dat als je maandag een vertrek boekt via Sunweb dat je met Corenendon mee vliegt en op donderdag vertrek boeken bij Corendon levert een vlucht op met Transavia.
Wij hebben ook geboekt bij Sunweb en vertrekken ook op donderdag. Op de eerst ontvangen info de we kregen staat dat dit een rechtstreekse vlucht is maar de laatste 2 weken zag ik dat de vlucht ook gecombineerd wordt met Samos.
Volg dit vaak in de zomer als een voorpret tic voor de vakantie. Angel

Dat er restaurants dicht gaan is natuurlijk altijd en slecht en triest gegeven.
Nog 47 dagen, dan zien we de "Harry" (host) van Sunweb weer. Overigens heet deze "Harry" op Lesbos al jaren Dolf. Big Grin
Quote
#21
Gisteravond gegeten bij Majoran inMolyvos. Andere jaren was het daar volle bak, nu waren er slechts 6 tafels bezet en had men het boventerras zelfs afgesloten. Het eten was zoals altijd zeer lekker en de bediening perfect.
Vandaag hebben we een stranddag gehad in Petra. Bij aankomst rond 11.30 uur washet schrikbarend rustig, voor zover we konden zien waren er maar een tiental ligbedjes bezet. Later op de dagkwamen er gelukkig wat meer strandgasten, zo te horen veelal Turken.
Van Dolf, de Sunweb host, hoorden we dat er vorig jaar ca 5000 gasten via Sunweb op Lesbos waren enindit jaar slechts ca 1000.
Hetkanniet genoeg gezegd worden, er is niets aan de hand op dit eiland,de mensen zijn zeer gastvrij, de natuur nog steeds prachtig, het weer uitstekend etc.
Wat de donderdagvlucht met HV betreft, die landt inderdaad eerst op Samos en gaatna ca 40 minuten weer door naar Lesbos.
Quote
#22
(09 July 2016, 16:36)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gisteravond gegeten bij Majoran inMolyvos. Andere jaren was het daar volle bak, nu waren er slechts 6 tafels bezet en had men het boventerras zelfs afgesloten. Het eten was zoals altijd zeer lekker en de bediening perfect.
Vandaag hebben we een stranddag gehad in Petra. Bij aankomst rond 11.30 uur washet schrikbarend rustig, voor zover we konden zien waren er maar een tiental ligbedjes bezet. Later op de dagkwamen er gelukkig wat meer strandgasten, zo te horen veelal Turken.
Van Dolf, de Sunweb host, hoorden we dat er vorig jaar ca 5000 gasten via Sunweb op Lesbos waren enindit jaar slechts ca 1000.
Hetkanniet genoeg gezegd worden, er is niets aan de hand op dit eiland,de mensen zijn zeer gastvrij, de natuur nog steeds prachtig, het weer uitstekend etc.
Wat de donderdagvlucht met HV betreft, die landt inderdaad eerst op Samos en gaatna ca 40 minuten weer door naar Lesbos.

waarom heeft sunweb pas half september aanbiedingen naar lesbos,misschien heeft
de host  dolf daar een antwoord op,
Quote
#23
Ik vind dat Sunweb op hun forum, FB pagina s wel iets uitgebreider de huidige situatie op de eilanden als Lesbos en Kos etc kan beschrijven.
Quote
#24
Zou je dat aan kunnen geven bij Sunweb? Ik denk niet dat ze dit lezen. Misschien staan ze er wel open voor. Of is dit te positief gedacht.
Quote
#25
Ik heb contact hier over gehad via de fb pagina met sunweb naar Kos, ik kreeg een keurig standaard antwoord terug maar zag weinig verandering op die pagina. Daarna heb ik contact gezocht met sunweb Nederland, hun ook mijn klachten en opmerkingen doorgegeven. Weer een standaard vriendelijk antwoord  en weer  weinig resultaat. Ik heb van meerdere klanten soortgelijke verhalen gehoord.

Persoonlijk heb ik niks tegen het sunweb team hier op t eiland, ik ken de mensen niet eens.
Ik werk ook niet met commissies etc met welk reisbureau dan ook.
Maar mijn mening is dat als je een forum of een fb pagina hebt om een bepaalde plaats aan te prijzen je die ook moet bijhouden, tijdelijk nieuwe foto's posten, de teamfoto van 2015 moet aanpassen, mensen moet antwoorden, etc etc.  Die fb pagina heeft 3600 likes, me dunkt genoeg om je best voor te doen, zeker in deze moeilijke tijd voor Kos.  Heb je geen zin of tijd om die pagina bij te houden dan kun j m beter sluiten. Het is nu zo dat als je een halve minuut terug scrolt je weer bij de vluchtelingen verhalen van vorig jaar bent. 
De fb pagina van sunweb nl liet een filmpje van samos ( een goeie week of zo geleden)zien erg leuk, maar is dat dan niet een kans om ook te melden dat er geen vluchtelingen meer zitten?
Quote
#26
Je hebt helemaal gelijk Nanny. Zeer slordig van Sunweb. Wat goed van jou om toch je best te doen. Zeer frustrerend dat er niets mee wordt gedaan. Ik draag het in mijn omgeving overal uit. Meer kun je ook niet doen.
Quote
#27
Ach...ligt het niet aan de viool, dan is het de strijkstok. Iedereen heeft er schuld aan, behalve natuurlijk de Grieken en hun toeristiche promotie machine. Wanneer je al een promo filmpje ziet is het op dit forum.
Quote
#28
Ben het helemaal met je eens Wim dat Griekenland zelf ook iets had moeten ondernemen. Hadden we een paar jaar geleden niet die algemene Griekenland advertenties  met "live your myth" met prachtige fotos ?
Quote
#29
(10 July 2016, 11:12)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach...ligt het niet aan de viool, dan is het de strijkstok. Iedereen heeft er schuld aan, behalve natuurlijk de Grieken en hun toeristiche promotie  machine. Wanneer je al een promo filmpje ziet is het op dit forum.

De forumleden halen die linken naar die promofilmpjes wel van ergens. Ze produceren ze niet zelf.
Ik blijf ervan overtuigd dat ieder (behalve de internationale media/pers) zijn best blijft doen, dus ook de lokale en nationale Griekse toeristische diensten. Alleen zijn die hun budgetten waarschijnlijk niet meer in dezelfde orde van grootte dan voorheen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
@Patrick Ja, daar heb je natuurlijk een punt, maar het is niet de taak van de media/pers om vakantielanden te promoten. De toeristische sector mag zich echt wel eens achter de oren krabben. De potentiële vakantieganger gaat niet het internet nasnuffelen waar hij naar toe kan. (denk ik) Die gaat gericht zoeken naar aanleiding een advertentie op een bill-bord of een krantenadvertentie. Maar ik heb de wijsheid natuurlijk niet in pacht.
Quote
#31
Eerlijk gezegd denk ik dat je daar de plank aardig misslaat. Juist tegenwoordig zoekt toch iedereen op internet. Een krant is zo vorige eeuw. Ik heb al in geen eeuwigheid een krant gelezen. De jongeren van tegenwoordig kijken niet eens meer journaal maar vlogs.
Als de doelgroep van Griekenland 70 + is heeft een krantenadvertenties zin.
Quote
#32
In de zaterdag editie van Het Laatste Nieuws  een artikel van 2 blz over Lesbos. Dat er geen problemen meer zijn met asielzoekers en dat er zeer weinig toeristen zijn. Met de vermelding van de vluchten naar Lesbos die men nu kan nemen.
Quote
#33
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Melinda (Captain's Table restaurant, Molyvos) vertelt haar verhaal
Quote
#34
Nou, nou Vito! 70 plus?
Quote
#35
Laat ik nou rond de 70 zijn en een heel enthousiaste Griekenlandfan! Haal onze vakantiebestemming echt niet van internet of
de krant,maar eigen idee!
Lesbos was een negatieve ervaring mede door de eigenaren(Grieks) van het complex waar we toen verbleven.
Misschien dat we het ooit nog eens zullen bezoeken!
Vind overigens het niet lezen van een krant,welke dan ook,en het daarna vormen of hebben van een eigen mening een
tekortkoming!
Quote
#36
ik hoor net dat Hydra leeg is de inkomsten van toerisme overal tegen zijn gevallen. samen met meerdere andere veel besproken problemen ik heb de idee dat mensen gewoon geen geld hebben. al een paar dagen nu ben bezig voor de reis naar Griekenland. nog nooit zijn overnachtingen in Hongarije zo goedkoop geweest. je kan boeken en annuleren tot een dag voor aankomst gratis. 8 van de 10 grieken kunnen niet op vakantie. hoe veel zou dat zijn in europa. en wat kan je zetten tegen over de zekerheid en de prijs van de tent of de camping in Italia of Spanje ?aan de andere kant nog steeds spreek ik mensen die weer of voor het eerst naar griekenland gaan en tevreden terug komen.
Quote
#37
Marianne, heb je nooit van online kranten gehoord? En/of nieuwssites ?
Dan zit je idd in de doelgroep, sorry.
Als je alleen maar papieren versies mag lezen om een mening te hebben .... Wat voegt papier toe?
Maar goed, we gaan nu te ver off-topic.

Ik hoop dat eenieder de weg naar Lesbos weer weet te vinden!
Quote
#38
(13 July 2016, 12:49)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Marianne, heb je nooit van online kranten gehoord? En/of nieuwssites ?
Dan zit je idd in de doelgroep, sorry.

Dat is wel héél kort door de bocht.

Als je dus een papieren versie van een krant leest en geen online versie ben je volgens jouw mening een ouwe z..  Bedankt hoor voor het compliment (sic).
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#39
Blue63.Wat een buitengewoon interessant en echt belangwekkend
interview met die Melinda uit Molyvos.Dank je wel daarvoor.
En wat buitengewoon jammer dat dit soort eersterangs informatie
hier helemaal niet opgepikt wordt.Als je dit aanhoort dan weet je
meer dan tientallen websites en krantenartikelen.

Ken je overigens die webcam welke bij de Captain's Table opgesteld
staat? Voor de zekerheid zet ik hem hier beneden nog even neer.
Kijk eens door de week en dag heen. Zegt meer dan vele woorden

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
Onze Lesbosvakantie zit er bijna op en het doet ons goed te vermelden dat het in Molyvos de laatstedagen weer wat drukker is geworden. Nog lang niet wat het zou moeten zijn, maar heel wat beter dan vorige week. Gisteravond moesten we bij Tropicana op het platanenplein zelfs wachten tot er een tafeltje vrij kwam en op onze terugwandeling naar ons huisje zagen we dat de meeste balkons van de restaurantjes boven de doorgaande hoofdstraat ook aardig bezet waren. Ook de strandtentjes in Petra, waar we vandaag waren, hadden wat meer klanten dan vorige week. Het zal waarschijnlijk nog geen plus-jaar worden voor de lokale ondernemers, maar ik denk dat de positieve kentering langzaam op gang gaat komen. Helaas zullen wij na onze 12 dagen Samos en een week Lesbos hier dit jaar niet meer aan kunnen bijdragen ,maarvolgend jaar zijn we deo volente weer vande partij (als het ABP tenminste niet al teveel van ons pensioen afhaalt).
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 8 gast(en)