Satellietsysteem plaatsen
#1
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en uberhaupt onbekend met satelliet ontvangst etc.. Wij hebben een huisje in het gebied Apokoronas bij Chania gekocht en willen daar in september een satellietsysteem gaan plaatsen waarmee we nederlandse zenders kunnen ontvangen.
Ik heb een schotel, ontvanger en LNB's nodig begrijp ik, moet er nog iets vanuit Nederland mee en weet iemand een vakbekwaam bedrijf in de buurt van Chania??
Quote
#2
Hallo allemaal,
Ik heb het een en ander op wageral en in het forum door zitten lezen en begin, denk ik, er iets van te snappen.
In Nederland een canal digitaal abonnement nemen, smartcard meenemen, op Kreta moet ik dan een grote schotel + multifeed + 2 LNB's + DiseqC-switch zien te vinden en nog een monteur die het voor ons in elkaar zet.

Zit ik een beetje op het juiste spoor zo??
Quote
#3
(29 August 2010, 13:25)Geisha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo allemaal,
Ik heb het een en ander op wageral en in het forum door zitten lezen en begin, denk ik, er iets van te snappen.
In Nederland een canal digitaal abonnement nemen, smartcard meenemen, op Kreta moet ik dan een grote schotel + multifeed + 2 LNB's + DiseqC-switch zien te vinden en nog een monteur die het voor ons in elkaar zet.

Zit ik een beetje op het juiste spoor zo??


In één keer goed , vooral dat abbo is natuurlijk superbelangrijk ......
djdakman's signatuur
Quote
#4
Ik zou je best even willen komen helpen Geisha maar Kreta ligt nét iets buiten m'n zone ;)

Als je alles goed doorleest kom je er vast wel met wat handigheid uit. Niet te snel opgeven, met wat geexperimenteer zal het zeker lukken. Mocht je eraan beginnen en nog met vragen zitten stel ze gerust op dit forum.
En mocht je toch fysieke hulp nodig blijken te hebben kijk dan eens
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Laat je tzt weten of (en hoe) het uiteindelijk is gelukt?
Succes, Ger
Quote
#5
Komt goed Ger,

Ik had al contact gelegd met satellitetv via jouw link. Als het goed is is voor oktober alles geregeld. Ik laat zeker weten hoe het resultaat is.

Quote
#6
Hallo allemaal,

Wij zijn na een maand kreta weer terug en zoals beloofd even over onze ervaring daar met het realiseren van een satelliet systeem. Ik kan iedereen die in west kreta dit wil doen aanraden om via Graeme en Mary Cook de schotel te laten plaatsen. Ik had de link
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




geprobeerd en dan kom je bij de familie Cook uit. Via mail een afspraak gemaakt en stipt om 8 uur 's ochtends stond Graeme op de stoep met schotel en toebehoren , alles in 1,5 uur tijd geinstallleerd en we hebben daar nu beter beeld dan hier in Nederland met ons digitenne abonnementje. We hebben een 1,2 mtr schotel .
Misschien wil ik in Nederland ook wel op een schotel over.

Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)