Dagretour Griekenland met Sunweb
#1
Op 18 mei vertrokken we met vlucht HV1861 naar Skiathos om direct daarna door te reizen naar Skopelos om te eilandhoppen. 1.15 van huis vertrokken.
Bij Skiatkhos aangekomen bleek er te veel water op de baan te staan waardoor het vliegtuig Boeing 737-800 te zwaar was om veilig te landen.
We vlogen naar Mitilini, de tweede bestemming op de tour Amsterdam-Skiathos-Mitilini-Amsterdam.
Daar werden de passagiers voor die bestemming gelost.
Na enige tijd werd weer richting Skiathos gestart om te proberen met een wat lichter vliegtuig alsnog te landen.
Na een paar keer cirkelen werd besloten niet te landen en weer naar Mitilini te gaan om de passagiers op te halen die van daar naar Nederland vlogen.
Daar werd na overleg met de leiding besloten om  ons terug te vliegen naar Amsterdam.
Na een uur op de koffers geacht te hebben werd gezegd dat deze nog in Mitilini stonden.
We werden ondergebracht in een NH-Hotel in Noordwijk. Diner en ontbijt inbegrepen.
Om 1.00 uur werden we gewekt om daarna om twee uur met een bus naar Schiphol te gaan.
De koffers bleken toch in Amsterdam aanwezig en waarschijnlijk door een ander vliegtuig gebracht.
Om 5.30 vertrokken we wederom naar Skiathos om circa 3 uur 15 minuten later aan te komen.
Normaal gesproken varen we ronde de middag naar Skopelos.
Omdat er echter een algemene scheepsliedenstaking aan de gang was, was er geen ferry.
Pas in de avond, om 18.30 vertrokken we met een excursieboot naar Skopelos om daar 19.00 uur aan te komen.
Dus na 40 uur reizen en 2x 4 uur slapen eindelijk in het appartement.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#2
Jemig zeg, dit lijkt wel verzonnen, aan de andere kant, zoiets verzin je niet. Wat een reis zeg, niet normaal!
Quote
#3
(01 June 2017, 23:48)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op 18 mei vertrokken we met vlucht HV1861 naar Skiathos om direct daarna door te reizen naar Skopelos om te eilandhoppen. 1.15 van huis vertrokken.
Bij Skiatkhos aangekomen bleek er te veel water op de baan te staan waardoor het vliegtuig Boeing 737-800 te zwaar was om veilig te landen.
We vlogen naar Mitilini, de tweede bestemming op de tour Amsterdam-Skiathos-Mitilini-Amsterdam.
Daar werden de passagiers voor die bestemming gelost.
Na enige tijd werd weer richting Skiathos gestart om te proberen met een wat lichter vliegtuig alsnog te landen.
Na een paar keer cirkelen werd besloten niet te landen en weer naar Mitilini te gaan om de passagiers op te halen die van daar naar Nederland vlogen.
Daar werd na overleg met de leiding besloten om  ons terug te vliegen naar Amsterdam.
Na een uur op de koffers geacht te hebben werd gezegd dat deze nog in Mitilini stonden.
We werden ondergebracht in een NH-Hotel in Noordwijk. Diner en ontbijt inbegrepen.
Om 1.00 uur werden we gewekt om daarna om twee uur met een bus naar Schiphol te gaan.
De koffers bleken toch in Amsterdam aanwezig en waarschijnlijk door een ander vliegtuig gebracht.
Om 5.30 vertrokken we wederom naar Skiathos om circa 3 uur 15 minuten later aan te komen.
Normaal gesproken varen we ronde de middag naar Skopelos.
Omdat er echter een algemene scheepsliedenstaking aan de gang was, was er geen ferry.
Pas in de avond, om 18.30 vertrokken we met een excursieboot naar Skopelos om daar 19.00 uur aan te komen.
Dus na 40 uur reizen en 2x 4 uur slapen eindelijk in het appartement.

Omg... handjesogen

Had het niet eenvoudiger geweest om wat slaapgelegenheid te zoeken/vinden op Mitilini?
Hopelijk blijf je langer dan een weekje want anders wordt dit toch wel een héél korte vakantie. 
Toch nog een goede vakantie toegewenst!  groet
Quote
#4
Ongelofelijk zeg!
Dat je dan ook nog eens terug naar Nederland gaat... pff!
Een fijne vakantie, die verder naar wens verloopt, gewenst!
Quote
#5
Jeetje!

Wat ik wel een beetje raar vind, is dat je eerst naar Lesbos vlogen om de passagiers eruit te laten en later weer naar Lesbos vlogen om passagiers op te pikken. En ook dat jullie weer naar NL vlogen i.p.v. op Lesbos eruit en daar een hotel te krijgen en verder met de boot.

Nou ja, het was natuurlijk helemaal niet leuk en ook niet goed doordacht lijkt me!

In ieder geval hoop ik dat jullie toch een fijne vakantie hebben (gehad).
Quote
#6
(02 June 2017, 09:46)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik wel een beetje raar vind, is dat je eerst naar Lesbos vlogen om de passagiers eruit te laten en later weer naar Lesbos vlogen om passagiers op te pikken. En ook dat jullie weer naar NL vlogen i.p.v. op Lesbos eruit en daar een hotel te krijgen en verder met de boot.

Heb ik ook al eerder meegemaakt. Op vliegtuig gestapt in Chios waarop naar Lesbos gevlogen werd. Wij er daar terug uit. Vliegtuig leeg terug naar Chios om bagage op te halen en kwam dan terug naar Lesbos om iedereen op te halen en naar Brussel te vliegen.

En met de ferry van Lesbos naar Skiathos/Skopelos kan niet wegens geen ferryverbinding tussen deze eilanden.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Is nog wat te halen bij Sunweb voor niet genoten vakantie dagen of  vakantie vreugde, je hebt niet gekregen waar je voor betaald hebt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Wat een verhaal! Net wat Arthur zegt, valt er nog wat te halen? Denk niet bij Sunweb, maar wel bij Transavia. Die zullen zich wel beroepen op overmacht. Succes!,
Quote
#9
Als ik dit lees hebben de reizigers misschien toch wel een kans op schade vergoeding.
Bron. Luchtvaartnieuws.NL

TRANSAVIA MOET PASSAGIERS BETALEN NA MISHANDELING PILOOT

30 mei 2017 - 8:19 | Door: onze redactie.
HAARLEM - Transavia moet een schadevergoeding betalen aan passagiers wegens vluchtvertraging, die ontstaan was doordat de gezagvoerder door enkele passagiers was mishandeld. Volgens de rechter kan de aanval op de piloot niet worden gezien als overmacht.
Het incident gebeurde op 16 juli 2015. Tijdens en na een vlucht van Schiphol naar Barcelona gedroegen twee passagiers zich agressief naar de bemanning. “Na de vlucht heeft de captain getracht de identiteit van de passagiers vast te stellen. Omdat de passagiers niet meewerkten is de politie ingeschakeld, waarna de passagiers probeerden zo snel mogelijk de gate te verlaten”, aldus Transavia in het verweer.

De gezagvoerder hield de betrokken passagiers in de gate tegen, totdat zij konden worden overgedragen aan de politie. Daarop ontstond een handgemeen. De passagiers mishandelden de captain door hem te slaan, spugen, stompen en schoppen. Dat resulteerde in een bloedneus en een snee op de neus van de piloot. De aangeslagen vlieger en de bemanning achtte het niet veilig om de terugvlucht met passagiers uit te voeren en vlogen het vliegtuig leeg terug naar Schiphol.

De passagiers voor de terugvlucht werden met een alternatief vliegtuig alsnog vervoerd. Daardoor ontstond een vertraging van 4,5 uur.

Een aantal passagiers diende daarop een claim in. Volgens Transavia was het incident overmacht, maar de rechter oordeelde anders. Daarom moet de luchtvaartmaatschappij de passagiers 4.500 euro plus rente betalen, evenals 575 euro aan incassokosten en de proceskosten van in totaal bijna duizend euro.

Stuitend
Transavia noemt de uitspraak stuitend. “Door de rechter wordt nu gesteld dat agressie onderdeel is van het dagelijks werk. Agressie is onacceptabel en niet alleen in de luchtvaart een toenemend probleem. We verwachten dat de overheid onze bemanning in bescherming neemt. Onze bemanningsleden zijn uitgebreid getraind, maar dit neemt niet weg dat de emotionele impact van agressie aan boord groot kan zijn. Agressie mag volgens ons nooit als normaal worden beschouwd. Het is voor luchtvaartmaatschappijen erg belangrijk dat agressieve passagiers worden vervolgd”, aldus de luchtvaartmaatschappij in een reactie. “Het is vervelend voor de vertraagde passagiers, maar deze uitspraak is onbegrijpelijk.”


Volgende keer sla je piloot een bloedneus.    dizzy
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Je kunt je natuurlijk ook afvragen  of dat vliegveldje nog wel geschikt is voor een 737-800
toestel,het heeft niet voor niks de bijnaam ; st maarten; ik kan me wel voorstellen dat
de piloot daar  geen enkel risico neemt
Quote
#11
Oecologische oplossing Huh .
Johannes
Quote
#12
Margo,

Eerst werden de passagiers en koffers met bestemming Lesbos gelost.

Het was de bedoeling gewicht kwijt te raken.

Transavia zal het wel steken op overmacht. Is het volgens mij ook.

In Lesbos uitstappen is geen optie omdat er een bootstaking was.

Later varen kost ook weer een dag. Het is een heel eind van Mitilini naar Lesbos en er is dan waarschijnlijk ok geen rechtstreekse verbinding.
Dat word mijl op zeven.

De annuleringsverzekering zal denk ik twee gederfde dagen vergoeden. Dat heb ik al eerder aan de hand gehad wegens een staking.

Ik ga niet bij Transavia procederen om, denk ik, een paar honderd euro.

UPDATE

Net nog even bij Flight Claim gekeken.

Slecht weer is inderdaad overmacht. Dus daar is niets te halen.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#13
Yiannakis,

"Het is een heel eind van Mitilini naar Lesbos en er is dan waarschijnlijk ok geen rechtstreekse verbinding."

Volgens mij is het niet zo ver Blush
Quote
#14
Van lesbos naar Skiathos is er inderdaad geen verbinding, dus dat was geen optie geweest.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Wat erg, ik wens je een fijne vakantie!
Quote
#16
Hier een route Mitilini Skiathos
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#17
Ik zou wel een claim indienen. Ik ken wel iemand die dat voor je kan doen. Hij kan ook direct zien of deze vlucht in aanmerking komt voor een terechte claim. Als je meer informatie wilt moet je maar even een PBtje doen.
Quote
#18
(04 June 2017, 23:24)Yiannakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hier een route Mitilini Skiathos
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat is inderdaad een route....die niet bestaat.

google schreef:Neem de veerboot Ag. Efstratios - Mithimna

Neem de veerboot Ag. Efstratios - Skiros

Jammer voor Google, maar zijn geen veerboten die deze verbindingen varen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Gisteren in de stromende regen geland op santorini ,dus daar is het blijkbaar geen probleem
Om te landen als de baan nat is, maar dat was wel met jetair fly Big Grin
Quote
#20
Annuleringsverzekering heeft gederfde reisdag vergoed.
Op alle claimfora stopt alles vanwege het feit dat hondenweer echt overmacht is.(dit t.a.v. Transavia)
Ook Sunweb heeft een vergoeding gegeven.
Was voor hun tenslotte ook overmacht en redelijkerwijs hebben ze ook niets kunnen doen on e.e.a. te voorkomen.
Ik hoef niet het onderste uit de kan...............
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#21
Is er iemand die een vergoeding heeft gekregen van Transavia, Sunweb of verzekering?
Betreffende de reis op 18 mei naar Skiathos met vlucht HV 1861?
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Transavia+Sunweb: Proefvakantie op Rhodos Ger 108 13.927 03 May 2021, 12:12
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)