Regen in Juni
#1
Verbaasde blikken bij de lokale bevolking gisteren hier op Naxos: een regenbui. Het blijkt 25 jaren geleden dat dit nog gebeurde. En het kleine buitje van gisteren is vannacht en deze morgen omgeschakeld naar meer regen en fikse donderslagen.

Maar op het ogenblik dat ik dit plaats komt de zon er weer door.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Vrienden van ons hebben de afgelopen jaren op Kreta, steeds begin juni, regelmatig regen gehad, dus voor Kreta is het niet heel vreemd!
Quote
#3
Dat is ons ook opgevallen. Dit is al een aantal jaren aan de gang. Heb geen cijfers, maar dit is de reden dat wij de laatste jaren opgeschoven zijn van eind mei naar half juni.
Op de webcam op Lesbos zie ik ook half bewolkt weer. Wel droog.
Quote
#4
(08 June 2017, 10:06)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Verbaasde blikken bij de lokale bevolking gisteren hier op Naxos: een regenbui. Het blijkt 25 jaren geleden dat dit nog gebeurde. En het kleine buitje van gisteren is vannacht en deze morgen omgeschakeld naar meer regen en fikse donderslagen.

Maar op het ogenblik dat ik dit plaats komt de zon er weer door.

Ik wil ook naar Naxos!!! Big Grin 

Wij zijn van 13mei tot en met 24 mei op Kreta geweest en hebben 3 dagen aan een stuk regelmatig regenbuien gehad in het zuiden. Eerste drie dagen toen we er waren was het verschrikkelijk warm en de laatste 5 dagen 27/28°. Maar zoals steeds een fijne vakantie gehad.
Quote
#5
Vorige week vrijdag op Kefalonia hadden wij halverwege de middag ook een bui van een uurtje.
's Avonds nog een klein buitje en zaterdag avond een stevige bui van een uur.
Verder heerlijk weer gehad en een hele fijne vakantie op dit prachtige eiland.
Harma's signatuur Pluk de dag 
                         gremo
Quote
#6
Wij kwamen maandag de 15e 's avonds in Chania aan en vertrokken maandagavond de 29e weer. Woensdag de 17e en donderdag de 18e zijn we werkelijk weggespoeld van de regen. Die woensdag kwam het water het restaurant binnen zetten en de donderdag liepen de appartementen op de begane grond onder. De dames zaten met vestjes en jassen aan en dekens die de uitbater van het restaurant geregeld had, zo koud hadden ze het. Confused Donderdag de 25e en zaterdag de 27e hetzelfde verhaal. Niet hele dagen gelukkig, maar wel flinke buien achter elkaar. We komen al behoorlijk veel jaren in Griekenland, maar dit hadden we nog niet eerder meegemaakt. Voor de rest wel mooi weer gehad en zekers een goede vakantie, maar dat visbakweer, daar hadden we geen rekening mee gehouden Dodgy Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Vrienden van mij zitten momenteel op lefkas en die hadden gisterenochtend wat regen, vandaag hingen de buien boven de berg maar aan het strand waar ze heen waren gescooterd bij Vassiliki was het prima weer.
Zag op de buienradar en weersites dat ze voor komende week ook 1 dag wat regen voorspellen, we gaan het zien, wij gaan al 10 jaar in juni naar griekenland en ik heb van hittegolven tot regen gehad, elk jaar wel een dag of 2 waar regen viel, gelukkig duurt het nooit lang en ben ik altijd voorbereidt!
Quote
#8
Op Syros regende het ook vanmorgen, hoorde ik van vrienden. Paar jaar geleden ook eens rond deze datum een halve dag gigantische regenbuien gehad. Zo hard, dat de riolering het niet aan kon.;)

Op Syros regende het ook vanmorgen, hoorde ik van vrienden. Paar jaar geleden ook eens rond deze datum een halve dag gigantische regenbuien gehad. Zo hard, dat de riolering het niet aan kon.;)
Wij vertrekken maandag
Quote
#9
Lekker hoor, zo'n buitje voor het stof...  Wink

Hier op Poros ook wat regen gehad, vooral afgelopen nacht, maar ook midden op de dag nog wat spetters. Ik weet niet of het er mee te maken had, maar de zonsondergang was vanavond spectaculair! Onderstaande foto is genomen vanaf onze veranda.

[Afbeelding: fkaaes.jpg]
Corry's signatuur OnderwegnaarIthaka.nl 
Quote
#10
Ziet er heerlijk uit, Corry!
Quote
#11
Heel mooi Corry, daar heb je dan wel een buitje voor over haha.
Quote
#12
(08 June 2017, 11:26)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil ook naar Naxos!!! Big Grin 

Wij zijn van 13mei tot en met 24 mei op Kreta geweest en hebben 3 dagen aan een stuk regelmatig regenbuien gehad in het zuiden. Eerste drie dagen toen we er waren was het verschrikkelijk warm en de laatste 5 dagen 27/28°. Maar zoals steeds een fijne vakantie gehad.

@El greco, wij hebben een week van tevoren pas geboekt, Brussel-Santorini  met jetair 199,-pp retour
Vandaar met de Blue star naar naxos 21,- pp.
Meer dan de helft van de accommodatie staat momenteel nog leeg.

Dus ik zou zeggen wat let je Wink
Quote
#13
(12 June 2017, 07:45)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 June 2017, 11:26)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil ook naar Naxos!!! Big Grin 

Wij zijn van 13mei tot en met 24 mei op Kreta geweest en hebben 3 dagen aan een stuk regelmatig regenbuien gehad in het zuiden. Eerste drie dagen toen we er waren was het verschrikkelijk warm en de laatste 5 dagen 27/28°. Maar zoals steeds een fijne vakantie gehad.

@El greco, wij hebben een week van tevoren pas geboekt, Brussel-Santorini  met jetair 199,-pp retour
Vandaar met de Blue star naar naxos 21,- pp.
Meer dan de helft van de accommodatie staat momenteel nog leeg.

Dus ik zou zeggen wat let je Wink

Het werk!   Angry
Toch bedankt voor de info. Dit jaar geen Naxos voor ons, we zijn nu terug achter vluchten aan't zoeken voor/vanaf half september naar Kreta. Redelijk duur voor het ogenblik of slechte tijden van terugkomst. 
We zien wel.
Quote
#14
(12 June 2017, 09:10)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 June 2017, 07:45)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 June 2017, 11:26)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil ook naar Naxos!!! Big Grin 

Wij zijn van 13mei tot en met 24 mei op Kreta geweest en hebben 3 dagen aan een stuk regelmatig regenbuien gehad in het zuiden. Eerste drie dagen toen we er waren was het verschrikkelijk warm en de laatste 5 dagen 27/28°. Maar zoals steeds een fijne vakantie gehad.

@El greco, wij hebben een week van tevoren pas geboekt, Brussel-Santorini  met jetair 199,-pp retour
Vandaar met de Blue star naar naxos 21,- pp.
Meer dan de helft van de accommodatie staat momenteel nog leeg.

Dus ik zou zeggen wat let je Wink

Het werk!   Angry
Toch bedankt voor de info. Dit jaar geen Naxos voor ons, we zijn nu terug achter vluchten aan't zoeken voor/vanaf half september naar Kreta. Redelijk duur voor het ogenblik of slechte tijden van terugkomst. 
We zien wel.
idd zeer duur, ter vergelijking: retourtje Brussel - Heraklion 1/9 410 euro, retourtje Oostende - Alicante 15/6 161 euro, beiden incl bagage 20 kg.

(08 June 2017, 21:10)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij kwamen maandag de 15e 's avonds in Chania aan en vertrokken maandagavond de 29e weer. Woensdag de 17e en donderdag de 18e zijn we werkelijk weggespoeld van de regen. Die woensdag kwam het water het restaurant binnen zetten en de donderdag liepen de appartementen op de begane grond onder. De dames zaten met vestjes en jassen aan en dekens die de uitbater van het restaurant geregeld had, zo koud hadden ze het. Confused Donderdag de 25e en zaterdag de 27e hetzelfde verhaal. Niet hele dagen gelukkig, maar wel flinke buien achter elkaar. We komen al behoorlijk veel jaren in Griekenland, maar dit hadden we nog niet eerder meegemaakt. Voor de rest wel mooi weer gehad en zekers een goede vakantie, maar dat visbakweer, daar hadden we geen rekening mee gehouden Dodgy Cool

idd, ik was in Rethymnon en 's nachts donder en bliksem en bakken regen 2 dagen lang, de straten stonden onder en slechts 17°, de lokalen ginder beweerden dat het nog slechter was dan in hun winterperiode !
Quote
#15
Zondag de 11e was het op lefkas van 16.30 tot 17.30 erg slecht, mega hagelstenen en hele harde wind de berg weg werd een rivier, gelukkig was het al voorspelt dus kwam niet als een verrassing maar de hevigheid wel.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regen, regen....., véél regen! Bart0riste 4 1.660 13 January 2020, 11:36
Laatste bericht: jacq1970

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)