Grieksegids nieuws     
Nieuwe verborgen kosten
#1
Met heeft o.a. bij TUI weer iets nieuws verzonnen. Vanaf 1 januari 2018 is de toeristenbelasting niet in de prijs opgenomen. Is nu alleen te vinden als je bij het overzicht van een hotel klikt op het kopje inclusief c.q. exclusief.
Varieert , wel vreemd, van € 0.50 tot € 4.00 per nacht.
Leuk! Komt er zo maar weer € 60 bij voor 15 dagen.
Ik neem niet aan dat de kamerprijzen met eenzelfde bedrag verminderd zijn.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#2
Vind dat  niet zo vreemd.

In feite betaalde jij en ik een forfaitair (vooraf) vastgesteld bedrag aan toeristenbelasting. Dat bedrag was verdisconteerd in de prijs die je aan de touroperator afdroeg. Nadien bleek het werkelijk vastgestelde heffingsbedrag voor dat jaar/die periode hoger. De hotel- of appartement-eigenaar wordt dus feitelijk door de fiscus aangeslagen voor een actueel en hoger (toeristen)belastingbedrag. Hij/zij moet dat verplicht aan de Griekse fiscus afdragen terwijl hij nominaal minder heeft ontvangen. Bij wie moet hij/zij dat verhalen? Vind het dus niet zo vreemd dat hij/zij met een touroperator geen vooraf vastgesteld en niet met de actualiteit overeenkomend bedrag aan toeristenbelasting, wil vaststellen. En dan komen we dus uiteindelijk uit bij de consument. Terecht meen ik.
Quote
#3
Vraag ik mij toch af waar de verschillen vandaan komen. Het, ook in Nederland, is al gebleken dat hotels meer vragen dan de actuele tax.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#4
Dat is weer een "nieuwe" tax: afhankelijk van het aantal sterren moet je meer of minder betalen. Dit is wat ik heb doorgekregen:

**All stays in Greece must pay a Tourist Tax from the January 1, 2018. The charge will be per person per night for 1-2* will be 0.50 €, for 3* will be 1.50 €, for 4* will be 3.00€, for 5* will be 4.00 €. It must be paid directly to the hotel/apartment upon check in/out.**

Ik neem niet aan, dat de kamerprijzen met datzelfde bedrag gedaald zijn.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)