Vervolg Stoupa
#1
Beste mensen,

Met veel belangstelling heb ik alle eerdere berichten over Stoupa op dit forum gelezen.
Deze zijn echter alweer van een tijdje terug,dus ik vroeg mij af of er kort geleden forumleden in Stoupa zijn geweest,die
meer recente info kunnen geven.
Ik ga 25 september a.s. 2 weken naar app. Ostria.
Uiteraard heb ik zelf al de nodige informatie opgezocht,maar ben benieuwd naar mogelijkheden zoals fiets huren(ik heb geen rijbewijs) rit naar bv. Kalamata per openbaar vervoer,(loop)-afstand van app.Ostria naar supermarkt,pin-automaat,Kalogria strand,enz.
Volgens mij is alles lopend (of per fiets) goed te doen,maar recente info is meer dan welkom...
Alvast veel dank voor eventuele reacties!

Brandini
Quote
#2
Dag Brandini, Stoupa is een goede keuze en Ostria een erg leuk appartement met fijne beheerders.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De appartementen hebben twee verdiepingen, de keuken (en zithoek) is beneden en de slaapkamer boven. Je gaat naar boven via een (vrij smalle en stijle) draaitrap. Pas op voor je hoofd! Er is een kleine supermarkt bij het strand, weg naar beneden lopen en dan rechtsaf. Ik schat alles bij elkaar een 150 meter bij elkaar. Maar je kunt ook naar boven lopen, op de grote en doorgaande weg is een behoorlijk grote supermarkt waar je van alles en toch wat kunt kopen voor zeer lage prijzen. Tussen de huizen door zie je links een pad lopen, als je dat volgt kom je naast de supermarkt uit. Een flinke afkorting. Ik denk al bij al zo'n 200 meter. Wij zijn met de bus naar Kardamili geweest, opstappen bij de grote supermarkt. Gaat prima, de bus gaat uiteindelijk naar Kalamata. Het Kalogria-strand is erg leuk, de ligstoelen zijn er gratis als je zo nu en dan een drankje besteld bij de taverne. Zo komen de consumpties gewoon brengen.

Fietsen zijn te huur een stukje verder dan de supermarkt op de boulevard. Tip: fiets of wandel over een heus fietspad richting Agios Nikolaos (of verder). Erg mooi met prachtige vergezichten.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






KIjk eens op deze Google maps:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ostria ligt pal naast Hotel Leftkron en de supermarkt heet 'Katherina'. Als je onder Kartherina kijkt zie je het bruine pad; dát is de afkorting waar ik het over had.
Ook zie je meteen hoe dicht Ostria bij de boulevard ligt en hoe je het best naar het Kalogria strand kunt lopen.

Met deze link kan je zelf al een beetje door Stoupa 'lopen' en verkennen, loop maar eens naar Katherina supermarkt:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Startpunt is........ Ostria!
Veel plezier in Stoupa én Ostria!

En als toetje nog een paar leuke webcams:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Ostria ligt vrij centraal in Stoupa vlakbij de boulevard. Aan de boulevard vind je de pinautomaat, de fietsverhuur en een kleine supermarkt. Grotere supermarkten zijn aan de hoofdweg. Ook het Kalogriastrand is goed te lopen vanuit Ostria en als je een fiets huurt ben je er helemaal zo. Wij huurden vorig jaar een fiets bij Mani bikes aan de boulevard
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Over het openbaar vervoer kan ik je helaas niks vertellen.
Succes en alvast heel veel plezier in Stoupa, een van onze favoriete plekjes in Griekenland.
Quote
#4
Dag Allemaal,

Bij deze veel dank voor de reacties van Ger en Pippelientje betreffende mijn vraag over Stoupa.
Zelf had ik ook al wat gevonden op Google maps,maar de tips van Ger zijn een welkome aanvulling hierop!
Heb zelfs al ,,lopend" richting grote supermarkt het ,,watertap-punt"gevonden.Altijd makkelijk om je lege flessen weer bij te vullen...
Alleen nog even zoeken waar de korte route naar ,,Katherina"supermarkt begint,komend vanaf app.Ostria.
De tocht per openbaar vervoer naar Kardamili/Kalamata zal ik zeker gaan maken.

Misschien nog even een aanvulling.... de site betreffende fiets-verhuur heeft volgens mij betrekking op de verhuur in Agios Nikolaos....8 euro per dag en de fietsen worden gehaald/gebracht naar de accommodatie.(Ook in Stoupa)
De verhuur in Stoupa heet Mani Cars and Bicycles(i.d.d. aan de boulevard). 10 euro per dag.

Nogmaals dank en ik zal na terugkomst zeker mijn ervaringen in Stoupa op dit forum delen!

Brandini.
Quote
#5
Fijn dat je iets aan de informatie had Brandini.

De plek waar je van de weg het bruine afkortingspad op moet zie je hier in Google Maps (pad naast de auto):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Eigenlijk dus het pad links na de dierenarts.

De plek van het watertappunt (dat je al had gevonden) is hier:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Supermarkt Katherina:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Bushaltes naar Kardamili/Kalamata:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En op de kaart hieronder (even klikken voor een vergroting) heb ik met een rode lijn aangegeven hoe je het kortst kunt lopen van Ostria naar Katherina:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Tip: En zeker niet vergeten een bezoekje aan Agios Nikoaos te brengen, de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, gemaakt door Pippelientje, is er ook gemaakt.

[Afbeelding: 2013-50ff.jpg]
Quote
#6
Mei/juni zijn wij 3 weken in Stoupa geweest, studio Lakonia. Stoupa is een gezellig plaatsje, genoeg te doen, vanuit Stoupa mooie wandelingen te maken, o.a. naar Agios Nikolaos, Pyrgos en Eleochora. Ook vanuit Kardamili. Ga zeker eens eten bij Liastres (1x in de week live muziek) helemaal aan het einde van de baai, bovenop heuveltje. Ze hebben eigen strandje, waar je gebruik mag maken van de stoelen (bij gebruik van drankje).
Quote
#7
Wij zijn net terug van 2 weekjes Stoupa in Huize Ostria. Huize Ostria is een compleet ingerichte woning met 2 terrassen en vriendelijke eigenaren.
Het is centraal gelegen in een rustig straatje, alles op loopafstand. Stoupa heeft vele lekkere restaurantjes, waaronder taverna  Melissa, 50 meter voorbij
Huize Ostria. Stoupa is ons favoriet plekje in Griekenland en ligt in een fantastisch mooie omgeving.
Wij waren nu voor de 4e keer in Stoupa (de laatste keer in 2010), het nadeel vond ik dat het toch wel een stuk drukker is geworden met wel erg veel
(oudere) britse toeristen waardoor de typische grieks sfeer een beetje verdwijnt.
Maar daar zul je eind september geen last van hebben. Fijne vakantie en geniet van een geweldig mooi Stoupa (Mani).

lovegreece
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  wandelen omgeving Stoupa/Kardamyli Fani 3 3.731 05 October 2023, 13:33
Laatste bericht: Nanny
  Wie kan mij meer vertellen over Ktima me Théa in Stoupa Els Cuijpers 17 11.180 24 July 2016, 09:51
Laatste bericht: Els Cuijpers
  Appartement Bonos in Stoupa mythos 3 5.640 03 February 2016, 18:16
Laatste bericht: mythos
  Stoupa Gemert 20 14.452 31 May 2015, 17:34
Laatste bericht: Wim M
  Van Athene naar Stoupa maria alida 4 6.998 14 February 2014, 13:29
Laatste bericht: Cor Nieuw Vennep

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)