Vakantie Griekenland 2018
#1
Hoi hoi!

Zoals velen ben ik me momenteel aan het oriënteren op een vakantie voor in september. 
Onze voorkeur ligt bij Griekenland. We hebben nog weinig kennis over eilanden en mooie leuke plekken. Het is voor ons wel van belang dat de omgeving wat rustiger is, dus geen massa toerisme. Een dagje cultuur snuiven of strand hangen vinden we wel fijn. Ook wel belangrijk om gezellige barretjes en restaurantjes op niet veel kilometer afstand te hebben. 

Wie o wie, heeft er leuke tips?
Quote
#2
Karpathos zou je kunnen overwegen.
Voldoet aan al je eisen.
Quote
#3
Denk ook eens aan het vasteland, bijvoorbeeld Pilion:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Leuke plaatsjes, genoeg te zien en te ondernemen én leuke, maar niet al te drukke plekjes zoals Kala Nera (zeker in september).
Een aanrader wat mij betreft!

By the way, welkom op dit leuke en informatieve forum!
[Afbeelding: welkom.png]
Quote
#4
Thanks voor de reacties! Ik heb nog geen idee hoe dit allemaal werkt of hoe ik op berichten moet reageren. In de hoop dat het zo oké is en jullie dit gewoon kunnen lezen, ha!

Ik ga me er is eventjes in verdiepen, thanks!
We zaten ook even te neuzen naar Chalkidiki. Heeft iemand daar misschien weet van?
Quote
#5
Ga niet maar kokkari, Samos, want als je daar eenmaal geweest bent wil je nergens anders meer heen.
Eenmaal besmet met het Samosvirus altijd besmet.

Wij zitten er nu voor de 9e keer.

Succes met je keus en alvast fijne vakantie
Quote
#6
Samos hadden we ook al naar zitten kijken ja! Erg mooi ook!
Quote
#7
Hoi Kiemiem , welkom hier.
Zal nog knap lastig worden, een plek in Griekenland waar het niet leuk is ga je niet zomaar vinden.[Afbeelding: biggrin.gif]
Maar een plekje waar het wel leuk is zijn er honderden van , dus ook best een dingetje.[Afbeelding: dodgy.gif]

Veel plezier met het uitzoeken en natuurlijk met je naderende vakantie.[Afbeelding: wink.gif]
Quote
#8
Hi Janos54,

Dank je!

Ja klopt! Mooi land! Gaan er ook zeker van genieten. Maar eerst een leuke vakantie vinden!
Quote
#9
Chalkidiki en dan zeker Hanioti is voor ons een hele leuke plaats. Je zal er weinig nederlandse toeristen tegen komen de laatste jaren is het wel in opkomst
Quote
#10
Denk ook eens over Lesbos na, dit is wat ons betreft het mooiste eiland van Griekenland.
Wij komen hier al vele jaren en het eiland voldoet aan al jullie wensen.
Kortom een geweldig eiland met een zeer vriendelijke en gastvrije bevolking.
Quote
#11
Chalkidiki zijn wij nooit geweest. De andere genoemde eilanden wel zijn zeker de moeite waard, al vond ik Karpathos erg kaal en winderig.
Nog niet genoemde eilanden zijn Chios en Thassos. deze zijn prachtig. Ikaria is helemaal top, maar weet niet of daar nog pakketreizen naar toe gaan. Wij hadden een mooie combi met Samos.
Moet het een eiland zijn?, want het vasteland is ook heel mooi.
Kijk maar op onze CV waar wij geweest zijn, wanneer je nog vragen hebt. Nu koffers pakken Voor Kreta. Morgen weg.
Quote
#12
Ok, ik ben bevooroordeeld maar Chios is the place to be . Geen enkel eiland met meerdere gezichten qua landschap en niet super toeristisch.
Quote
#13
Van 50 verschillende leden zal je mogelijks 50 verschillende voorkeuren krijgen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Onze ervaring is wel als je een pakketreis boekt  en dan ook nog  een bestemming
met een internationaal vliegveld, wel meer landgenoten tegenkomt dan op een eiland
met een klein of zonder vliegveldje , het is maar waar je voorkeur naar toe gaat
Quote
#15
(09 May 2018, 17:43)Samoslovers schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ga niet maar kokkari, Samos, want als je daar eenmaal geweest  bent wil je nergens anders meer heen.
Eenmaal besmet met het Samosvirus altijd besmet.

Wij  zitten er nu voor de 9e keer.

Succes met je keus en alvast fijne vakantie

Zou zeker niet naar Kokkari gaan! Veels te druk en toeristisch. De minder toeristische kant, Votsalakia en Ormos en omgeving is veel leuker. Samos is wel een schitterend eiland om te ontdekken en te toeren. Heerlijk daar! Pilon is ook er leuk om mee te beginnen.
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#16
elk lid hier zal zo wel zijn eigen voorkeur hebben., waardoor je 100den meningen krijgt
aan iemand die nog nooit in griekenland geweest is zeg ik altijd Kreta , enorm veelzijdig: van toeristishe centra tot afgelegen pitoreske dorpjes, prachtige natuur , bergen, zee , cultuur eigenlijk heeft kreta alles, als je een auto huurt kun je er enorm mooie tochten maken.
Voor een eerste kennismaking met griekenland lijkt kreta mij daarom het meest aangewezen.
Quote
#17
(11 May 2018, 15:05)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




elk lid hier zal zo wel zijn eigen voorkeur hebben., waardoor je 100den meningen krijgt
aan iemand die nog nooit in griekenland geweest is  zeg ik altijd Kreta , enorm veelzijdig: van  toeristishe centra tot afgelegen pitoreske dorpjes, prachtige natuur , bergen, zee , cultuur eigenlijk heeft kreta alles, als je een auto huurt kun je er enorm mooie tochten maken.
Voor een eerste kennismaking met griekenland lijkt kreta mij daarom het meest aangewezen.

Alleen jammer dat de meesten dan vaak in Analipsi, Anissaras, Chersonissos, Stalis of Malia uitkomen met een pakketreis, krijgen ze meteen een verkeerde indruk van Kreta en denken dat het hele eiland zo is als ze niet het achterland in gaan.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
(11 May 2018, 15:35)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 May 2018, 15:05)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




elk lid hier zal zo wel zijn eigen voorkeur hebben., waardoor je 100den meningen krijgt
aan iemand die nog nooit in griekenland geweest is  zeg ik altijd Kreta , enorm veelzijdig: van  toeristishe centra tot afgelegen pitoreske dorpjes, prachtige natuur , bergen, zee , cultuur eigenlijk heeft kreta alles, als je een auto huurt kun je er enorm mooie tochten maken.
Voor een eerste kennismaking met griekenland lijkt kreta mij daarom het meest aangewezen.

Alleen jammer dat de meesten dan vaak in Analipsi, Anissaras, Chersonissos, Stalis of Malia uitkomen met een pakketreis, krijgen ze meteen een verkeerde indruk van Kreta en denken dat het hele eiland zo is als ze niet het achterland in gaan.  

Nee jij weet beste Arthur hoe Kreta eruit ziet vooral jou kennis via de zoekmachine Google laat me toch niet lachen beste man Kreta en zeker het achterland is zeer indrukwekkend maar ja jij weet het zoals altijd weer beter maar je komt waarschijnlijk ook niet veel verder dan een paar km buiten dat verschrikkelijke plaatsje Agios Nicolaos.
Quote
#19
Na 21 x Griekenland en nog nooit op Kreta geweest te zijn, heb ik toch echt niet het gevoel wat gemist te hebben @roefke.

Idd, zoveel leden zoveel meningen. Wij vinden Kefalonia een heerlijk eiland. Samos is ook mooi en persoonlijk vind ik Skopelos nog steeds 1 vd mooiste eilanden maar niet zo groot.
Chios en Lesbos konden ons niet echt bekoren. Het is maar net wat je zoekt.
Quote
#20
Bedankt allemaal!

Inderdaad, vele leden en vele reacties. Ik ben alsnog benieuwd, dus iedereen kan gewoon reageren. We zijn ons nog aan het oriënteren, dus neuzen alles af. Ook de berichten en plaatsen die ik van jullie allemaal lees.

Onze voorkeur ligt nu wel een beetje bij rhodos (meer zuidelijker ivm wat rustiger), samos of lesbos.
Maar we snuffelen nog ff verder!

Nogmaals thanks, elke reactie is welkom!
Quote
#21
Ligt het er ook niet een beetje aan hoelang de vakantie is? Als jullie de eerste week van september gaan,
is de kans om massatoeristme groter, en zijn de afstanden op bijv Kreta wel erg groot. Een week is dan weinig denk ik,
zou dan kiezen voor een kleiner eiland. En rustiger en overzichtelijker.
Quote
#22
(11 May 2018, 22:17)kiemiem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt allemaal!

Inderdaad, vele leden en vele reacties. Ik ben alsnog benieuwd, dus iedereen kan gewoon reageren. We zijn ons nog aan het oriënteren, dus neuzen alles af. Ook de berichten en plaatsen die ik van jullie allemaal lees.

Onze voorkeur ligt nu wel een beetje bij rhodos (meer zuidelijker ivm wat rustiger), samos of lesbos.
Maar we snuffelen nog ff verder!

Nogmaals thanks, elke reactie is welkom!

Rhodos? Dat is toch juist massatoerisme?
Quote
#23
We willen wel zo’n twee weken gaan.

@John, dat dachten wij dus eerst ook! Maar na verhalen van kennissen ligt het er ook echt aan waar je zit. De noordelijke kant schijnt veel rustiger te zijn. We willen rond de tweede/derde week van september gaan.
Quote
#24
Tweede en derde week van september wordt t overal ook al ietsje rustiger. Scholen zijn overal weer open,
,bar/beach publiek is al weer vertrokken, geeft een andere atmosfeer.
Quote
#25
(12 May 2018, 11:20)kiemiem schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We willen wel zo’n twee weken gaan.

@John, dat dachten wij dus eerst ook! Maar na verhalen van kennissen ligt het er ook echt aan waar je zit. De noordelijke kant schijnt veel rustiger te zijn. We willen rond de tweede/derde week van september gaan.

rond die tijd is het overal een heel stuk rustiger dus dan maakt het niet heel veel uit, het scheelt dat de toeristen eilanden langer "open" zijn dus dat je tot oktober nog wat geopende taverna's etc hebt, tevens scheelt het of je in een echte toeristenplaats verblijft of dat je ergens zit waar de lokale bevolking woont dan heb je namelijk altijd wel een supermarkt die open is en een taverna.
Quote
#26
Kiemiem, misschien toch eens rond Agios Nikolaos op Kreta  kijken, mooie omgeving genoeg te doen, toch rustig en niet zo overlopen met toeristen zoals op midden Kreta en sommige streken in het westen, je kunt van hier uit allerlei leuke excursies doen , al dan niet met eigen vervoer, openbaar vervoer of georganiseerd wat wel een stuk duurder is.
Voor de leden die in deze omgeving verblijven en van water houden heb ik nog en leuk boottochtje in petto met een orginele Griekse kaik, een paar leden waren al mee en vonden het prachtig.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#27
Hallo Forum vrienden,

even een vraag; hebben jullie ervaring met Last Minute pakketreizen met bv Ross of Sunweb? Is er ook in het hoogseizoen kans op dit soort vakanties?
Ik vraag dat omdat ik ws voortaan met mijn werk niet precies weet wanneer ik vakantie heb.
Was gewend om een half jaar van te voren al te boeken voor mei of september.
Volgend jaar is het dus even afwachten. Vandaar dat een Last Minute wel handig is, als die er zijn.

Hoor graag jullie ervaring hiermee.

Groeten,
Willem
Quote
#28
Sunweb heeft nu wat aanbiedingen en wat me opvalt is dat hoe dichter je bij het hoogseizoen komt des te minder aanbod ze nog hebben. Dus ik ben bang dat je niet veel keus zult hebben. Maar misschien heb je mazzel en moeten ze nog iets kwijt.
Quote
#29
Vorig jaar bij Ross 1 week West Kreta en 1week kythira geboekt voor 749 euro pp
deze aanbieding is er ook dit jaar,helaas was de ferry uit de vaart,en werd het voor
dezelfde prijs  1week West en 1 week Zuid Kreta,deze prijs geld voor heel het seizoen
voor meerdere mogelijkheden zie ;Stefanos bijzondere reizen
Quote
#30
(22 May 2018, 19:39)WillemP schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo  Forum vrienden,

even een vraag; hebben jullie ervaring met Last Minute pakketreizen met bv Ross of Sunweb? Is er ook in het hoogseizoen kans op dit soort vakanties?
Ik vraag dat omdat ik ws voortaan met mijn werk niet precies weet wanneer ik vakantie heb.
Was gewend om een half jaar van te voren al te boeken voor mei of september.
Volgend jaar is het dus even afwachten. Vandaar dat een Last Minute wel handig is,  als die er zijn.

Hoor graag jullie ervaring hiermee.

Groeten,
Willem

Ross kan je altijd bellen, zo doe ik het ... zodra ik weet wanneer ik op korte termijn weet wanneer ik weg kan bel ik het kantoor en hun helpen mij.
Heb tot nu toe nog verschillende opties gehad, tuurlijk niet altijd het eiland wat ik in mijn hoofd heb maar daardoor ga je misschien toch naar een plek waar jezelf niet als eerste voor zou kiezen maar toch een geweldige vakantie heb.. Samos zou ik zelf nooit voor gekozen hebben meer 2 jaar geleden toch geweest en het was echt geweldig, super accommodatie.. via Ross.
Quote
#31
Mooi, komt goed dus.


Eerst over een maand naar Kythira, volgend jaar zien we dus wel.

Dank!

Groetjes
Quote
#32
(23 May 2018, 13:58)WillemP schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi, komt goed dus.


Eerst over een maand naar Kythira, volgend jaar zien we dus wel.

Dank!

Groetjes

Wanneer ga jij naar Kythira en waar verblijf je?
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#33
Hallo Kiemiem,

Tja, als iemand mij dat vraagt is het antwoord:"Lesvos". Dit was voor mij het eerste eiland waar ik terug ging en inmiddels doe ik dat al zo'n 8 jaar, elk jaar een keer. Waarheen mijn eventuele andere vakantie ook gaat, er hoort ook een bezoek aan Lesbos te zijn. Ik rust uit op dat eiland, doe er nieuwe energie op, geniet met volle teugen van al het moois wat het eiland te bieden heeft, ontdek er bij ieder bezoek weer wat nieuw moois en geniet met volle teugen. Mijn voorkeur voor plaats is daar aan de rand van Molyvos, zo'n prachtig oud stadje met verdwaalpaadjes, maar het eiland heeft nog heel veel meer moois te bieden.

Wat al eerdere gezegd werd, zoveel mensen zoveel meningen. Ik ben in waar ik ook was in Griekenland nog nooit teleurgesteld, heb er de mooiste vakanties gehad met altijd een prachtige zee, heerlijk eten en drinken, rust en zon en heel veel moois.
Mijn advies: ga het gewoon zelf ontdekken, waar je ook heen gaat, het wordt vast heel tof.

En Willem, ik heb vaker ook Ross gebeld of via hun site op het allerlaatste moment een mooie reis kunnen boeken en dan ook nog voor een zeer scherpe prijs. Wel altijd met een open mind zonder een vooropgesteld plan of plek in mijn hoofd. Verrassend ook dat je dan soms uitkomt op een plaats die je niet zelf zo direct gekozen zou hebben, maar altijd zeer oke. Op die manier is mijn liefde voor Lesbos ook ontstaan.
Quote
#34
(23 May 2018, 14:29)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(23 May 2018, 13:58)WillemP schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi, komt goed dus.


Eerst over een maand naar Kythira, volgend jaar zien we dus wel.

Dank!

Groetjes

Wanneer ga jij naar Kythira en waar verblijf je?

We gaan begin juli naar Huize Marios in Agia Pelagia.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vakantie 2018 Goedas 19 4.297 05 October 2017, 10:24
Laatste bericht: jacq1970

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)