Een appartement?!
#1
Goedemiddag Allen,

Nu is de kogel door de kerk, we gaan op zoek naar een eigen plek in Griekenland! In Pilion nog wel. Natuurlijk zitten we lekker alle Funda achtige sites af te struinen en nu komen we toch ook wat leuke appartementen tegen die te koop staan.

Weten jullie wat de voors en tegens zijn van een appartement in Griekenland? Zo ja brand maar los en alle andere tips zijn ook welkom .

Alvast bedankt!
Natalie
Quote
#2
Er staan toch ook veel appartementen heel betaalbaar te huur vanwege emigratie van veel Grieken.
Is dat niet en optie om eerst te proberen?
Quote
#3
Er zijn weinig appartementen op Pilion. Als ze er zijn. zijn ze meestal van buitenlanders. De koopprijs is redelijk hoog. De authentieke dorpen kennen eigenlijk geen appartementen. Nadeel van een appartement is vooral in de winter, bij tijdelijke bewoning. De kans dat er gezamenlijke verwarming is, is klein. Ook omdat veel appartementen in de winter niet bewoond worden. Let dus vooral op autonome verwarming. Vraag bij een advocaat vooral naar de splitsing van het eigendommen en de verantwoordelijkheden voor bijv. een gezamenlijke tuin. De huurmarkt is zeer beperkt, ook voor huizen. De Grieken die vertrekken zijn voornamelijk jongeren, zonder bezit.
Quote
#4
Bedankt Jan, eigenlijk gewoon een beetje als hier. Dat van die verwarming is een hele goede tip, aangezien de winters best heftig kunnen zijn. De appartementen die ik zag waren inderdaad wat toeristischer gelegen. Voor de advocaat en andere afhandelingen wilden we Elxis in schakelen.

Mijn hart gaat natuurlijk naar een heerlijk oud klushuis in Lafkos of Argalasti, maar manlief is (gelukkig) wat praktischer in gesteld.

We komen al meer dan 25 jaar in dit gebied en we vinden het er heerlijk, maar dat is voor jou vast niets nieuws.
Quote
#5
Wij hebben 11 jaar een appartement gehad op Kassadra, wat ik heel vervelend vond is dat ongeveer de helft de servicekosten niet betaalde.
Quote
#6
Oh Elly dat is ook vervelend en zeker iets om rekening mee te houden.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  appartement-complex of hotel gezocht Kreta Ed Edje 2 1.987 30 August 2018, 01:26
Laatste bericht: Ed Edje

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)