Ferry Pireus Chania in brand
#1
Vuur op passagiersschip in de Egeïsche zee.
Woensdag 29 augustus 2018 14:06 geschreven door Elisa Hübel,
Vertaald uit het Duits door google
Bron
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Op het passagiersschip "Eleftherios Venizelos" brak in de nacht van dinsdag op woensdag brand uit. Het schip voer van Piraeus naar Chania op Kreta. Op het moment van het evenement, de "Eleftherios Venizelos", vervolgde in de open zee van het eiland in de buurt van Agios Georgios; dit is tussen Sounion en de eilanden Hydra en Kea. De 875 passagiers moesten naar de daarvoor bestemde verzamelplaatsen. Een onmiddellijke evacuatie werd niet noodzakelijk geacht.


De bemanning was in staat om het vuur, dat kennelijk afkomstig was van een vrachtwagen in de voertuigsector, snel onder controle te krijgen. Haast om te helpen zijn negen boten van de kustwacht en drie andere passagiersschepen. De "Eleftherios Venizelos" is teruggekeerd naar Piraeus. Om vier uur op woensdagochtend, zou de eerste passagiers "Akti Xaveriou" krijgen op cruise haven van de stad. Aan boord, inclusief de bemanning, waren 1016 mensen, 80 vrachtwagens en 152 auto's.
Er werden geen verwondingen gerapporteerd. Echter, bleek schade aan sommige auto's, evenals het schip zelf. Wanneer de "Eleftherios Venizelos" ging na haar terugkeer naar Piraeus voor anker, zijn dikke rookwolken nog zichtbaar geweest. De brandweer had tot woensdagmiddag dienst om eindelijk de vlamm
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Heeft dit schip vroeger de route Venetie - Patras gevaren ? Volgens mij ben ik in 2010 met dit schip mee geweest .
Quote
#3
Goh zeg.
Quote
#4
Lijkt me een mega enge ervaring.
Quote
#5
Het kan nog wel 2/3 dagen duren voor de brand is geblust , het schip maakt iets slagzij naar links, de brandweer kan nog altijd niet bij de brandhaard komen waar het dik 500 gr is een deel van de vrachtauto's is gelost maar voor de rest ziet het slecht uit, de oorzaak was een kortsluiting in een vrachtauto.
Bron TO BHMA
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)