Griekse ondertiteling
#1
Ik zou graag een film of serie in het Nederlands kijken maar mét Griekse ondertiteling. Wie weet waar ik iets kan bekijken?
Quote
#2
Niemand  Huh

Weet inmiddels dat het via Netflix niet mogelijk is. Daar wordt helaas niets in het Grieks aangeboden.
Quote
#3
Ben bang dat dit heel moeilijk wordt. Heb ook wat zitten zoeken maar helaas zonder resultaat.........
Quote
#4
Hi Ger, bedankt! 
En andersom? Dus in het Grieks met NL ondertiteling? De reden dat ik dit zoek is dat ik een aantal jaar Griekse les heb gevolgd en het me heel leerzaam lijkt om hiermee mijn spraakvaardigheid verder te ontwikkelen. Ik luister veel Griekse muziek, maar het probleem is dat ik lang niet alle woorden ken en er geen ondertiteling is.
Quote
#5
(28 September 2018, 09:47)Corfiootje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi Ger, bedankt! 
En andersom? Dus in het Grieks met NL ondertiteling? De reden dat ik dit zoek is dat ik een aantal jaar Griekse les heb gevolgd en het me heel leerzaam lijkt om hiermee mijn spraakvaardigheid verder te ontwikkelen. Ik luister veel Griekse muziek, maar het probleem is dat ik lang niet alle woorden ken en er geen ondertiteling is.

Ik denk dat dit wel te vinden moet zijn. Vaak kan je op DVD's de gewenste taal selecteren. Als je dan een van oorsprong Griekse film hebt zou dat moeten lukken.....
Heb je al eens overwogen om naar Griekse TV te kijken? Via internet of een eigen schotel? Ik doe dat regelmatig en heb er al erg veel van geleerd. Moeten ze echter niet te snel praten, want dan raak ik het spoor vrij snel bijster Big Grin
Quote
#6
Engels gesproken met Griekse ondertiteling. Gedicht van Kavafis.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







TedX talk
Grieks gesproken met Engelse ondertiteling.
Karidiès's signatuur Karen Agrafiotis - de Vries
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#7
(28 September 2018, 09:54)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 September 2018, 09:47)Corfiootje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi Ger, bedankt! 
En andersom? Dus in het Grieks met NL ondertiteling? De reden dat ik dit zoek is dat ik een aantal jaar Griekse les heb gevolgd en het me heel leerzaam lijkt om hiermee mijn spraakvaardigheid verder te ontwikkelen. Ik luister veel Griekse muziek, maar het probleem is dat ik lang niet alle woorden ken en er geen ondertiteling is.

Ik denk dat dit wel te vinden moet zijn. Vaak kan je op DVD's de gewenste taal selecteren. Als je dan een van oorsprong Griekse film hebt zou dat moeten lukken.....
Heb je al eens overwogen om naar Griekse TV te kijken? Via internet of een eigen schotel? Ik doe dat regelmatig en heb er al erg veel van geleerd. Moeten ze echter niet te snel praten, want dan raak ik het spoor vrij snel bijster Big Grin

Ik dacht dat ik op deze site een keer een lijstje heb gezien met online Griekse TV, maar ik kan het niet zo snel meer vinden. Waar kan ik het vinden?

Download je die dvd's? Zo ja, waar?

Daar loop ik vaak tegenaan, zijn we in Greece, hebben ze in de gaten dat je een aardig woordje Grieks spreekt en los gaan ze  Big Grin
Quote
#8
(11 October 2018, 19:14)Corfiootje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik dacht dat ik op deze site een keer een lijstje heb gezien met online Griekse TV, maar ik kan het niet zo snel meer vinden. Waar kan ik het vinden?

Download je die dvd's? Zo ja, waar?

Daar loop ik vaak tegenaan, zijn we in Greece, hebben ze in de gaten dat je een aardig woordje Grieks spreekt en los gaan ze  Big Grin

Ik denk dat je deze pagina bedoelt Corfiootje? (helemaal onderaan staan de links)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
In filmhuizen draaide een griekse film genaamd pity.
Weet niet of deze nog te zien is, ik ben er vorige maand geweest. Een tragikomedie zeg maar, maar 90 minuten grieks gesproken en ned. ondertiteld :)
Quote
#10
via YouTube kun je wel Griekse films kijken, maar dan heb je geen ondertiteling. Ik heb net even gekeken, je kunt eventueel ook tekenfilms kijken, is misschien net iets gemakkelijker om mee te beginnen. Mijn ervaring is, al doende leert men. Gewoon vaak kijken en veel Grieks lezen. Op een gegeven moment zie dan dat het gemakkelijker gaat.
Ik zit net even te kijken en zie bijvoorbeeld kinderfilmpjes van Ο μικρός Νικόλας . Lijkt misschien wat kinderachtig maar volgens mij is dit perfect om mee te beginnen.
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.
Groetjes Marjan
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)