Novembervakantie Chania
#1
Hoe vaak hebben we het er niet over op dit forum om het seizoen wat langer te maken.
Wij hebben dit jaar Chania en omgeving getest op de mogelijkheden.
Het ligt natuurlijk aan wat je eigen voorkeuren voor vakantie zijn, die van ons passen
zeker bij de mogelijkheden die Chania biedt. Trouwens nog best wel toeristen gezien,
ook wat groepen. Op een gegeven moment zelfs 4 bussen met Oostenrijkers tegelijk....

Wij zijn op zaterdagmiddag naar Athene gevlogen en toen door naar Chania op een uur of 
10 aankomst. Hadden kamer geboekt, meneer Jorgos van Alena appartments was aanwezig alles 
keurig geregeld. 
Eerste dag met vrienden uit Chania onderweg geweest  richting Theriso, leuke rit mooie omgeving en lekker gegeten.
( Die Zigeuners die de muzikale begeleiding doen waren niet nodig voor mij, maar alla....)
De salade met die paximadia en mizithra kaas is favoriet bij mij, die Stakka leuk om even te proeven maar zeker niet van gaan door eten, vrij machtig.
In de namiddag koffie gedronken in Koum Kapi, gezellige levendigheid daar.
Tweede dag 12 km gewandeld in Chania, echt elk steegje en straatje gezien.
Niet alle winkeltjes zijn open, maar er is zeker leven in de brouwerij.  
In de haven vis gegeten, niet echt druk maar de meeste restaurantjes zijn toch wel open.
Savonds nog maar eens terug gelopen andere sfeer maar ook leuk.
Derde dag n auto gehuurd en naar Balos gereden, sterke wind daar maar leuk om te bezoeken.
Daarna doorgereden naar Milia resort. Het weer werd n stuk minder smiddags, ook flinke regen.
Noodgedwongen ( ha ha) zaten we dus de hele middag bij die tsikoudia stokerij. 
Erg leuk om eens van dichtbij mee te maken. Komt nog n heleboel bij kijken.
Hier werd legaal gewerkt om de drank ook te kunnen verkopen, maar nooit geweten dat 
de grieken hier dan weer heel secuur zijn met vergunningen etc.
Volgende morgen reden we weg in winterse sfeer vanuit Milia, heel harde en ijskoude wind.
Kwartiertje later kwamen we aan bij Elafonisi, en daar staan de caravans met in bikini zonnende toeristen ervoor...
Ongelooflijk wat een groot verschil.....
En wat een prachtige omgeving daar bij Elafonissi, die kleuren blauw van de zee....
Verder gereden naar Kendrodasso en Fallasarna.
Op de vijfde dag hadden we de Imbris kloof op t programma staan. We zijn naar Komitades gereden, hadden daar afgesproken
met een taxichauffeur. Hij bracht ons naar Imbris en van daaruit die kloof gelopen, prachtig, zeker een aanrader.
Daarna nog even naar Sfakia gereden voor de traditionele Sfakianes pites, leuke haven daar,
zaten in t restaurantje met toch zeker 25 personen, mijn man de enige Griek. 
Ik vond die pites niet echt lekker, maar dat zal persoonlijk zijn.
Verder t Frankokastello, Anapoli,  Aradena  daar in de buurt nog bezocht. 
En terug naar Chania waar we een kamer geboekt hadden in Central City hotel.
Dag zes was voor de Moni Gouvernetto ( gesloten want t was vrijdag) Agia Triada zeker de moeite waard,
hier zag ik ook voor t eerst n heuse bar in een klooster. 
En we zijn door gelopen naar het katholiko klooster, prachtige wandeling er naar toe en mooi klooster.
Ondertussen hadden we al 55 km gelopen in 5 dagen.
Op de terugweg gegeten in Vrises, leuk dorp lekker gegeten maar een chagrijnige bediening. 
Dag zeven weer met die griekse vrienden onderweg, die zijn meer van t eten en veel minder van t wandelen.
Via Kalives- Vamos naar Kourna naar Argipoupouli. We zouden dat vlees van t spit gaan eten bij die plaats met al die watervalletjes, 
Schijnt de "hot-spot" in de zomer te zijn, maar is een dooie boel in de winter geen aanrader.
Hier aangekomen begon t ook nog eens heel erg hard te regenen.
Bij Stilos een restaurantje gevonden, minst goede eten van alle dagen in Chania, maar zeker niet slecht.
De laatste dag was voor Rethimno, ook zeker een aanrader. Leuke stad om rond te wandelen,
ook hier was t nog gezellig druk. Gegeten bij Othonas, schijnt een van de oudste  restaurants van Rethymno te zijn, 
en als je daar hebt gegeten snap je ook wel waarom. 
En op maandag rond de middag was t alweer tijd voor de terugvlucht.
Quote
#2
Volgens mij vonden jullie er helemaal niets aan, denk ik tussen de regels door te lezen?
Quote
#3
Leuk verslag Nanny !

Mij trekt deze periode niet, maar dat komt omdat ik niet van de herfst/naseizoen houd.
Ik ga liever in het voorseizoen. Maar wat fijn voor de Grieken dat er nog wel toeristen zijn.
Quote
#4
(20 November 2018, 23:10)Bowie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij vonden jullie er helemaal niets aan, denk ik tussen de regels door te lezen?

Fout gelezen/begrepen Bowie, zal mijn nuchtere karakter zijn, ben meer een "stille" genieter denk ik.
En misschien ook mijn eerlijkheid, ha ha, er zijn ook niet aardige Grieken, zoals die chagrijnige bediening in Vrises,
niet alles wat je in Girekenland in je mond stopt is lekker ( wel bijna, ik weet t ) en t weer is niet altijd supermooi.
Quote
#5
Nanny, fijn dat jullie het naar de zin gehad hebben. Wij zijn afgelopen jaren 2 keer naar Rethymnon geweest en vinden het geweldig.
Vorig jaar in oktober en dit jaar in mei. Beide periodes zijn mooi.
Wij zijn niet zo van het strand maar kunnen erg genieten van de terrasjes en de smalle straatjes.
Heel Kreta vinden wij echt de moeite waard. Veel te zien en heerlijk om met de auto rond te toeren.
Quote
#6
Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad, hopelijk vinden meer mensen hun weg naar griekenland na oktober!
Quote
#7
(21 November 2018, 11:58)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad, hopelijk vinden meer mensen hun weg naar griekenland na oktober!

Als bijna alle toeristen weg zijn, de meeste taverna's gesloten  behalve de echte Griekse, niet mee zo heet, maar wel nog heerlijk zwemwater, lege lange wandel stranden, niet teveel wind en prachtig weer om te gaan vissen, dat is de mooiste periode op Kreta.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Ja mijn man houdt ook van vissen, had ook al een paar leuke stekkies uitgezocht waar hij zich mooi met zn hengel kon
vermaken. Gelukkig ( voor mij dan) hadden we die visspullen thuis gelaten.
Maar voor mij is t zolang t mooi weer is sowieso prachtig. En voor wandelen moet t niet echt warm te zijn.
Quote
#9
Was dit nu een heerlijke vakantie in eigen land, Nanny? Wink
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Ha ha ik ga in december ook nog een paar weken naar Nederland, maar dat zie ik meer als familiebezoek.
Dit was meer echt vakantie denk ik, zonnetje dat zich vaak liet zien helpt daar ook bij.
Hoop van harte dat t weer in december ook een beetje mild zal zijn.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)