Halva
#1
Halllo!

Ik heb nog een blik halva staan, maar ben er niet zo'n grote liefhebber van om het "gewoon" op te eten. Heeft er iemand tips of misschien een recept waar ik het in kan verwerken?
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote
#2
Ben erg benieuwd of er zo n recept is. Ik ken t alleen "gewoon" eventueel met een beetje citroensap.
Ook niet iets waar ik zo een blik van zou oppeuzelen.
Quote
#3
De enige halva die ik weleens op heb is degene die ik een aantal keer als toetje kreeg in een restaurant (Arap) in de turkse wijk Platani op Kos. Daar geven ze dan een bolletje vanilleijs dat is afgedekt met een dikke kruimelige laag met rozijnen en kaneel. Ik neem aan dat die kruimelige laag de Halva is. Ze noemden het toetje in ieder geval wel halva. Ik vond het heerlijk!!
Quote
#4
Ja dat is de zelfgemaakte chalva met griesmeel gemaakt. En ja die van Arap is erg lekker met dat ijs.
Ik denk dat Angelique de andere bedoelt, gemaakt van o.a. gemalen sesamzaadjes, olie, honing, suiker.
Heel andere smaak, veel droger ook, je eet er niet makkelijk een grote portie van.
Die van Arap heb je op en dan denk je he jammer......
Quote
#5
Wat is "gewoon opeten" - ik eet dat spul altijd als broodbeleg.
Kijk ook maar bij meneer Google: rezepte mit halva (als je een beetje Duits lezen kan).
Johannes
Quote
#6
Ik bedoel met "gewoon", zo zonder iets erop of erbij. Zeg maar als een koekje bij de thee of zo.
Maar misschien bedoelt Angelique iets anders?
Op brood lijkt me zo droog?
Rezepte mit Halva geeft vooral recepten hoe je zelf Halva kunt maken als ik me dat zo bekijk.
Quote
#7
Klopt, Nanny! Jij snapt helemaal wat ik bedoel met "gewoon". Ik had inderdaad ook al gekeken bij meneer "Google"....., maar daar heb ik maar één recept gevonden waar halva in verwerkt is: een cake met walnoten en halva. Verder inderdaad veel recepten hoe je halva maakt, maar dat hoeft dus niet, want mijn blik zit nog vol Wink.
Angeliki's signatuur Χαιρετισμους! 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  gremo
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)