Wie weet een leuk plaatsje in Kefelonia?
#1
Lightbulb 
We zijn weer een beetje aan het orienteren voor het volgend jaar...

Wie weet er een leuk plaatsje, direct aan het strand gelegen in Kefelonia  ( wat een beetje lijkt op Petra of Kokkarii ?
Quote
#2
Hallo Wilma,
Vergelijkbare plaatsjes zoals Petra en Kokkari vind je niet zoveel op Kefalonia. Wil je er 'n strand bij hebben dan is Lassie 'n optie, vlakbij de luchthaven en de hoofdstad. Persoonlijk vond ik weinig sfeervol. In het uiterste zuiden heb je Skala, wel strand en heel veel acco's en andere toeristische voorzieningen. Heeft niks van de knusheid van b.v. Kokkari.  Assos is 'n schilderachtig mooi gelegen dorpje met 'n klein zandstrand.
Voldoende terrasjes maar is wel klein. De andere leukste plek op Kefalonia is Fiskardo, wel toeristisch maar mooi haventje met mogelijkheden tot boothuur en ferrie's naar buureilanden, geen strand en het ligt helemaal in het noorden. Wij zaten 3 jaar geleden in Agia Efemia, iedeaal gelegen om het eiland te verkennen. Het heeft 'n heel klein strandje , het ligt mooi en er zijn voldoende mogelijkheden voor te eten en te drinken. Je kunt er ook bootjes huren. Sami ligt ook centraal, 9 kilometer van Agia Efemia,het heeft 'n klein zandstrand en vanaf de kade  is het 'n klein stukje varen met de veerboot naar Ithaka. Persoonlijk vond ik Sami niet veel . Ithaka mag je eigenlijk niet overslaan, erg mooi! Kefalonia is voor mij  qua landschap en natuurschoon een van de mooiste bestemmigen in Griekenland.
Quote
#3
Wij waren 1 keer in Fiskardo in mei en 1 keer in Agia Effimia in het hoogseizoen.
Fiskardo was leuk, maar iedere keer moesten we helemaal naar het Noorden rijden.  Ook ik denk dat het daar heel erg druk kan zijn.
En in Agia Effimia vond ik het wel leuk, maar er was geen strand van betekenis en er waren heel veel Italianen daar! 
Het ligt er dus maar aan wanneer je gaat.
Ik vond het strand op Skala heel fijn, verder was er niet veel te beleven, maar het was wel ver rijden vond ik. Op het strand van Lassi was het erg druk, ook onderweg.
We waren er in augustus en dan hebben de Italianen vakantie en komen met hele families.
Quote
#4
Toen wij op Kefalonia waren, verbleven we in een appartement in het hoofdstadje Argostoli. Dat was ons goed bevallen. 's Avonds is het leuk flaneren langs de kade of op het centrale plein van Argostoli. 's Ochtends is er ook een marktje aan de kade (waar je trouwens lekkere meloenen kan kopen). Op een van die ochtenden zagen we trouwens zo 'n grote reuzenschildpad op een paar meter van de kade zwemmen; heel bijzonder. Van in Argostoli rijdt op heel regelmatige bus naar het strand van Lassi; je hoeft dus niet per sé in Lassi te verblijven. In Argostoli heb je er namelijk een groot aantal extra's bovenop (restaurantjes, winkeltjes,...).

Wat hierboven al vermeld werd, namelijk Fiskardo en de uitstap naar Ithaki, zijn inderdaad grote aanraders om te bezoeken.

De grootste troef van Kefalonia (en Ithaki) vind ik nog steeds de prachtige natuur, met de mooie panorama's.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
Fiskardo is leuk om een dagje te bezoeken ( met de auto ! ), wij zaten in de buurt van Sami en van daaruit heel veel tochtjes ( met de scooter ) ondernomen. Heel erg mooi ! Dagje met een gehuurd bootje ( van de Nederlandse bootverhuurder Johnny...) in Sami is een aanrader /.
Quote
#6
Wij hebben in Karavomilos onze vakantie gevierd, tussen Sami en Agia Effimia in, naar Sami was het makkelijk lopen over ene pad langs het strand waar je ook bedjes etc kon huren, het is een smal strand maar je kunt er liggen. De plaatsen waar er echt strand is vond ik persoonlijk niet leuk.. Karavomilos is een leuk plaatsje met alles wat je nodig hebt maar niks meer maar omdat de andere plaatsjes dichtbij liggen kan je overal zo naar toe.
Wij hebben een scooter gehuurd en een buggy en een paar dagen een quad. was erg leuk om het eiland op die manier te verkennen.
Quote
#7
Bedankt voor jullie antwoorden   met wat uitleg erbij up
Het is voor ons weer een nieuw Eiland en ik vind het dan wel moeilijk om een keuze te maken ...
Ik snap wel dat Petra en Kokkari niet te  evenaren zijn , maar eigenlijk gaat het om  de soort  situatie/ligging  is zoals die 2 .... gewoon een leuk plaatsje (Niet al te klein ) maar wel direct aan het strand....Als het strand niet breed is vind ik niet zo erg... hihi, die hebben we hier bij ons waar ik woon na 15 fietsen in wel ;)
Ik wil dan ook proberen om een app. direct aan het strand te boeken als het ff kan...
Dus alle info  van dit soort plaatsjes hierover van dit eiland is van harte welkom !!
Quote
#8
Er van uitgaande dat je toch een auto nodig hebt om het prachtige eiland te verkennen kun je ook kiezen voor Lixouri. Gezellig plaatsje met mooie stranden in de buurt zoals Mega Lakkos en Petani.
Quote
#9
Ik kan Lixouri ook van harte aanbevelen, ook niet zo superdruk als Fiskardo en Assos.
Quote
#10
Ik zou toch Assos of Fiskardo zeggen. Deze plaatsjes zijn het meest sfeervol op Kefalonia en gezien de drukte in Kokkari zijn jullie dat ook wel gewend.
Poros is ook nog een optie.
Quote
#11
Pas wel op, Fiskardo is de duurste plek van het eiland!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#12
Wilma, Wij kennen Fiskardo nog uit 1979. Leuk dorpje, dat redelijk gespaard is gebleven na de grote aardbeving. In 2011 een dagje terug, wat een afknapper. Enorme jachthaven en langs de boulevard alleen maar eettenten.
De natuur is geweldig op het eiland. Helaas geen gezellige oude dorpjes meer. Ieder zijn meug, maar mijn vrienden zal ik niet aanraden er naar toe te gaan.
Quote
#13
Inderdaad Wim:Fiskardo is een toeristenplaats,veel restaurants en boten,plus obers die je
naar binnen willen praten.Nou niet direct een verblijfplaats,wij vergeleken het met '81,en
dat is wel een "koude douche".Assos,Poros,Skala en Lassi net zo.Het is moeilijk een plaatsje
te vinden dat het kleinschalige op een rustige manier heeft.Wij denken meer aan het andere
deel van Kefalonia met Lixouri als "grote stad".Maar misschien is het dat ook niet?
Quote
#14
Niet om het een of ander maar Kokkari en Petra zijn toch ook ware toeristenoorden? Ik heb het in ieder geval wel zo ervaren. En dat was bij mij voor Lesbos 20 jaar geleden en Kokkari een kleine 10 jaar. Ik zie het verschil niet met een Assos, Poros of Fiskardo.
Quote
#15
Heb in zowel Sami als Poros verbleven. Vond Poros toch beter dan Sami, alhoewel Poros ook rustig is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
(02 December 2018, 13:43)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wilma, Wij kennen Fiskardo nog uit 1979. Leuk dorpje, dat redelijk gespaard is gebleven na de grote aardbeving. In 2011 een dagje terug, wat een afknapper. Enorme jachthaven en langs de boulevard alleen maar eettenten.
De natuur is geweldig op het eiland. Helaas geen gezellige oude dorpjes meer. Ieder zijn meug, maar mijn vrienden zal ik niet aanraden er naar toe te gaan.

Wim, bedoel je ,het hele eiland of alleen dat plaatsje?

Onze ervaring is zo onderhand : dat als je een plaats voor een 2e keer bezoekt...het idd   wat tegenvalt...terwijl het de eerste keer wel aardig /leuk was .

(02 December 2018, 16:43)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niet om het een of ander maar Kokkari en Petra zijn toch ook ware toeristenoorden? Ik heb het in ieder geval wel zo ervaren. En dat was bij mij voor Lesbos 20 jaar geleden en Kokkari een kleine 10 jaar. Ik zie het verschil niet met een Assos, Poros of Fiskardo.

idd Vito ....Kokkari en Petra zijn zekers toeristenoorden... maar wel kleinschalig... dat vind ikzelf  wel leuk/gezelly...Ik houd er niet van om in een afgestorven dorpje ze zitten met alleen maar een paar taverns en voor derest eigenlijk helemaal niets Wink
Quote
#17
(03 December 2018, 00:15)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(02 December 2018, 13:43)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wilma, Wij kennen Fiskardo nog uit 1979. Leuk dorpje, dat redelijk gespaard is gebleven na de grote aardbeving. In 2011 een dagje terug, wat een afknapper. Enorme jachthaven en langs de boulevard alleen maar eettenten.
De natuur is geweldig op het eiland. Helaas geen gezellige oude dorpjes meer. Ieder zijn meug, maar mijn vrienden zal ik niet aanraden er naar toe te gaan.

Wim, bedoel je ,het hele eiland of alleen dat plaatsje?

Onze ervaring is zo onderhand : dat als je een plaats voor een 2e keer bezoekt...het idd   wat tegenvalt...terwijl het de eerste keer wel aardig /leuk was .

(02 December 2018, 16:43)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Niet om het een of ander maar Kokkari en Petra zijn toch ook ware toeristenoorden? Ik heb het in ieder geval wel zo ervaren. En dat was bij mij voor Lesbos 20 jaar geleden en Kokkari een kleine 10 jaar. Ik zie het verschil niet met een Assos, Poros of Fiskardo.

idd Vito ....Kokkari en Petra zijn zekers toeristenoorden... maar wel kleinschalig... dat vind ikzelf  wel leuk/gezelly...Ik houd er niet van om in een afgestorven dorpje ze zitten met alleen maar een paar taverns en voor derest eigenlijk helemaal niets Wink
Op fiskardo na is alles verwoest na de grote aardbeving, de dorpjes die er zijn zijn dus allemaal nagebouwd, ze hebben de bouw van fiskardo als voorbeeld genomen. De echte oude dorpjes zijn er dus niet en dat merk je wel, ik vind de sfeer op Kefalonia veel minder dan op andere eilanden.. bv op Ithaki is dat weer wel , kleinere maar ook best drukkere dorpjes zoals Kioni en Vathi maar wel sfeervoller dan op Kefalonia... maar wat de 1 leuk en authentiek vind is voor de andere weer helemaal niets , dus gewoon proberen en kijken hoe je het vind. Wij zouden er ook niet meer naar terug gaan maar hebben er wel een leuke vakantie gehad.
Kokkari vind ik bv ook niet kleinschalig, ik vind het echt druk, veel mensen zelfs toen wij er in september waren, veel cafe's en taverna's allerlei toeristenshops en dat vinden wij weer niets. Maar in Agios Konstantinus waar wij zaten vond ik het heerlijk, veel wandelingen gemaakt in de vallei en naar de bergdorpen.
Quote
#18
Hoi Wilma, Nee het eiland is echt heel mooi. De oudere mensen spraken nog Italiaans en de hele sfeer was niet zo "Grieks" als wij zochten.
Natuurlijk verandert de wereld, net als wij. Vind nu ook andere dingen leuk dan 40 jaar geleden. Terugkomen is niet altijd terugvinden wat je achterliet. Zelfde met Parga en Lefkas, heel anders dan Skopelos, Evia of Samothraki. De eilanden voor de Turkse kust vinden wij prettiger. Niet zo lang geleden nog op Chios, Rhodos Limnos en Thassos geweest. Heerlijk, net als Rethymnon op Kreta. Allemaal zeer persoonlijk natuurlijk. Laat je door mij niet aan het twijfelen brengen. Vakantie is toch wat je er zelf van maakt.
Quote
#19
Pffft, ik heb op Google earth Kefelonia  helemaal lek geprikt met van die gele Punaises  van al die plaatsnamen, die hierboven genoemd werden ...en ook diverse wandelingen  gemaakt  op GE door allerlei plaatsen gemaakt ,die hier genoemd werden...met name, eventuele stranden bij bepaalde plaatsen.... Ik kon het niet direct vinden ...Vaak moet je er al met de bus heen daar naartoe...
Ik ga er nog een paar dagen over brainwaven  hierover...En misschien verander ik nog van eiland

In ieder geval bedankt voor die vele  eerlijke  mntwoorden over dit Eiland...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)