Kopen van "nederlandse" producten
#1
Mijn echtgenote wil binnenkort 'eigen' satésaus maken.
Vandaag zijn we in de plaatselijke supermarkt geweest voor een pot pindakaas, maar ik schrok van de prijs.
€ 5 voor een potje Calvé pindakaas.
Ketjap manis is al helemaal niet te koop
Weet iemand een mogelijkheid om dergelijke nederlandse producten in Griekenland te kopen.
Is er een NL-winkel in Griekenland, waar je iets (via internet) kunt bestellen?
Quote
#2
(03 December 2018, 21:31)MartinS schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn echtgenote wil binnenkort 'eigen' satésaus maken.
Vandaag zijn we in de plaatselijke supermarkt geweest voor een pot pindakaas, maar ik schrok van de prijs.
€ 5 voor een potje Calvé pindakaas.
Ketjap manis is al helemaal niet te koop
Weet iemand een mogelijkheid om dergelijke nederlandse producten in Griekenland te kopen.
Is er een NL-winkel in Griekenland, waar je iets (via internet) kunt bestellen?

Waar woon je in Griekenland, er is een NL winkel op Kreta
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
(03 December 2018, 21:47)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 December 2018, 21:31)MartinS schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn echtgenote wil binnenkort 'eigen' satésaus maken.
Vandaag zijn we in de plaatselijke supermarkt geweest voor een pot pindakaas, maar ik schrok van de prijs.
€ 5 voor een potje Calvé pindakaas.
Ketjap manis is al helemaal niet te koop
Weet iemand een mogelijkheid om dergelijke nederlandse producten in Griekenland te kopen.
Is er een NL-winkel in Griekenland, waar je iets (via internet) kunt bestellen?

Waar woon je in Griekenland, er is een NL winkel op Kreta

Ik woon op Kythira.
Arthur: weet je toevallig ook hoe die NL-winkel op Kreta heet?
Quote
#4
Als ik me niet vergis heet het gewoon "de Nederlandse winkel" met een beetje googlen kom je t vast tegen.
Denk trouwens dat zelf pindakaas maken nog goedkoper is. Ook met meneer google niet moeilijk volgens n
vriendin van me die t wel eens maakt. Maar ben t met je eens dat dingen als ketjap, pindakaas
aardig aan de prijs zijn, ze worden zo vanzelf minder lekker ;);)
Quote
#5
Hoi Martin. Wij wonen in Kalyves en de Nederlandse winkel zit op Kreta in Chersonissos. Ze komen elke 1e maandag van de maand naar o.a. Chania, Kalyves, Platanes, Plakias. Ze hebben een ontzettend uitgebreid assortiment van nederlandse snacks tot soepen en snoep enz. enz. Wij bestellen bijna elke maand wel wat. Maar ja vanaf Kythira misschien wat ver. Hier is de site. Ik hoop dat het lukt die te openen en anders zoeken op Nederlandse Winkel op Kreta. Veel succes Big Grin zwaaivlag En o ja geen gezeur van mensen die gaan zeggen waarom Nederlandse produkten als je op kreta woont. GEWOON OMDAT DAT SOMS LEKKER IS. Big Grin


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#6
Is er wel een andere sojasaus (Chinees of Japans) te verkrijgen? Dan gewoon die gebruiken met wat extra suiker. En inderdaad gewoon pinda's malen met de staafmixer, blender of keukenmachine. Om het te starten zou je er een lepeltje melk bij kunnen doen.

Als er wel andere Aziatische producten te verkrijgen zijn dan is een beetje vis of oestersaus ook lekker erin.

Wel goed proeven want "gewone" sojasaus is vaak zouter en je mist het zoet van de pindakaas, dus iets meer of minder van het een of het ander is vaak nodig.
Quote
#7
(04 December 2018, 00:00)De Haarlemse mug. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Martin. Wij wonen in Kalyves en de Nederlandse winkel zit op Kreta in Chersonissos. Ze komen elke 1e maandag van de maand naar o.a. Chania, Kalyves, Platanes, Plakias. Ze hebben een ontzettend uitgebreid assortiment van nederlandse snacks tot soepen en snoep enz. enz. Wij bestellen bijna elke maand wel wat. Maar ja vanaf Kythira misschien wat ver. Hier is de site. Ik hoop dat het lukt die te openen en anders zoeken op Nederlandse Winkel op Kreta. Veel succes Big Grin zwaaivlag En o ja geen gezeur van mensen die gaan zeggen waarom Nederlandse produkten als je op kreta woont.
GEWOON OMDAT DAT SOMS LEKKER IS. Big Grin  duimpie


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik ben gek op verse haring, die kan ik zelf kan inmaken of roken.
Gelukkig voor mij zijn er 2 Russische winkels in Heraklion die verse haring en goede gerookte makreel verkopen, ze hebben trouwens allerlei sauzen te koop waaronder ook goede soja saus.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#8
Misschien is het een idee dat in Griekenland wonende forumleden hier op Oriste vertellen aan welke Nederlandse of Vlaamse goederen ze behoefte hebben. Eventuele naar die streek op vakantie gaande forumleden zouden dan tegen kostprijs wat van die spulletjes mee kunnen nemen en ze ter plekke kunnen overhandigen.
Bijvoorbeeld onder het genot van een drankje in een plaatselijke taverne waarbij tevens wat leuke tips uitgewisseld kunnen worden.
Het mes snijdt dan aan twee kanten, de artikelen worden tegen kostprijs overhandigd en de vakantieganger krijgt nog wat leuke tips om te doen tijdens zijn/haar vakantie van een deskundige ter plekke.......
Het is maar een ideetje hoor; weet niet of iedereen daar behoefte aan heeft Wink
Quote
#9
Zelf maak ik regelmatig zelf satésaus. Hiervoor gebruik ik dan pindakaas van de LIDL, die is echter alleen te koop tijdens de Amerikaanse week. Grote pot 650 gram, merk Kennedy. Kost zo rond de 3 euro. Wij kopen dan gelijk 3 of 4 potten, kunnen we lekker even vooruit. Ik weet echter niet of er een LIDL op Kythira aanwezig is.
In elk geval succes met je zoektocht.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#10
(04 December 2018, 00:00)De Haarlemse mug. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Martin. Wij wonen in Kalyves en de Nederlandse winkel zit op Kreta in Chersonissos. Ze komen elke 1e maandag van de maand naar o.a. Chania, Kalyves, Platanes, Plakias. Ze hebben een ontzettend uitgebreid assortiment van nederlandse snacks tot soepen en snoep enz. enz. Wij bestellen bijna elke maand wel wat. Maar ja vanaf Kythira misschien wat ver. Hier is de site. Ik hoop dat het lukt die te openen en anders zoeken op Nederlandse Winkel op Kreta. Veel succes Big Grin zwaaivlag En o ja geen gezeur van mensen die gaan zeggen waarom Nederlandse produkten als je op kreta woont. GEWOON OMDAT DAT SOMS LEKKER IS. Big Grin


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klopt deze winkel heeft een zeer breed assortiment van Nederlandse producten.
Ook klopt het dat Stefan en Miriam goederen bezorgen in het westen, zuiden en oosten van Kreta ik ben vorig jaar diverse malen mee geweest en de animo is zeer groot wat dat betreft doen Stefan en Miriam het bijzonder goed.
Ze bezorgen ook per pakketdienst naar andere delen van Griekenland
Quote
#11
Afgelopen zomer had de supermarkt in Tsikalaria (Lourantos) op Kythira sojasaus. Geen Ketjap Manis, maar volgens mij Japanse sojasaus. Bij de Lidl in Sparta hebben ze ook sojasaus. Ik hoop dat je hiermee alsnog pindasaus kunt maken. Smile
Quote
#12
Vindt het een heel leuk voorstel Ger, ben er voor.
Wij gaan met auto naar Kythira en Peloponnesos.

Stuur maar een PB.
Groet Ostria
Quote
#13
(04 December 2018, 12:19)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien is het een idee dat in Griekenland wonende forumleden hier op Oriste vertellen aan welke Nederlandse of Vlaamse goederen ze behoefte hebben. Eventuele naar die streek op vakantie gaande forumleden zouden dan tegen kostprijs wat van die spulletjes mee kunnen nemen en ze ter plekke kunnen overhandigen.
Bijvoorbeeld onder het genot van een drankje in een plaatselijke taverne waarbij tevens wat leuke tips uitgewisseld kunnen worden.
Het mes snijdt dan aan twee kanten, de artikelen worden tegen kostprijs overhandigd en de vakantieganger krijgt nog wat leuke tips om te doen tijdens zijn/haar vakantie van een deskundige ter plekke.......
Het is maar een ideetje hoor; weet niet of iedereen daar behoefte aan heeft Wink

Er is wel een maar, het moet van tevoren goed afgesproken worden en dan de extra kilo's, de meesten zitten echt aan het maximum.
Maar ik wil ook wel zonder dat iemand iets meeneemt onder het genot van een drankje wat tips uitwisselen en als het weer het toelaat stukje varen met mijn kaik.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Ja, Arthur,  
Daar heb je wel een punt, Idea
Hier een leuke... nou ja , achteraf voor mij NIET zo.... Huh  anekdote 
Ik had dus niks... wat is er gebeurd.
Twee stellen die samen op reis gingen en naar Kretabaan wilde komen kijken, daarmee afgesproken dat zij beide een pot Calve pindakaas zouden meenemen.
Maar.  beide waren dat vergeten, GEEN probleem op Schiphol heb je een AH....  Dus daar hebben die een FAMILIE pot gekocht, wel een stuk duurder maar....
Ja, en wat denk je.....  ja, goed geraden.... bij de veiligheids controle..... INLEVEREN....... Huh   want ze hadden het in de handbagage gedaan, koffers waren al te zwaar.
Dus met schaamrood op de kwamen zij met het verhaal Angry ......  hun een ervaring rijker, ik 2 potten pindakaas minder..... Angry
Quote
#15
Ja mijn zuster ook pindakaas inleveren. Maar ja als je alles goed leest zit dat erin. maar het is niet echt nodig. Hier kan je alles kopen ook bij de ned. winkel maar ook in de supers zoals AB en de ned. winkel. Die levert overal. Het is misschien wat overdreven en over the top bij de douane maar oke het is ook voor onze eigen veiligheid. Gewoon lekker een doos bestellen bij vrienden of familie en met de post op laten sturen met track and trace en alles komt goed lekker aan. Big Grin
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#16
Ik neem altijd een zestal kilo koffiebonen mee uit Nederland. Ik drink altijd lavazza d oro en dat kost hier op Kreta 23,50. In Nederland betaal ik via internethandel 11 euro nog wat. Zou ook voor anderen mee kunnen nemen. Ik rij in ieder geval eind febr. Naar Nederland en voor in maart weer naar Kreta.
Quote
#17
Hallo liefhebbers van echte Toko produkten.

Ook voor degene die graag zelf pindasaus maken of ketjap manis willen kopen.

Er bestaat een echte TOKO in Kalyves waar je terecht kan voor al deze produkten of neem kontakt op om een andere oplossing te vinden.

Hopenlijk zien we jullie spoedig in TOKO. Iedere geopend van 10-15.00 behalve zondag
Tot ziens
Marina





+
Quote
#18
(14 December 2018, 10:46)Tokomarina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo liefhebbers van echte Toko produkten.

Ook voor degene die graag zelf pindasaus maken of ketjap manis willen kopen.

Er bestaat een echte TOKO in Kalyves waar je terecht kan voor al deze produkten of neem kontakt op om een andere oplossing te vinden.

Hopenlijk zien we jullie spoedig in TOKO. Iedere geopend van 10-15.00 behalve zondag
Tot ziens
Marina





+

Marina, waarom hebben jullie op de website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




bij de producten geen prijslijst?
Grz Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#19
Arthur wij komen regelmatig in de Toko in Kalyves en ze hebben daar inderdaad echt heel veel produkten. Daar kan echt geen prijslijst van op Oriste (volgens mij). Ze hebben er niet alleen oosterse produkten maar ook Nederlandse produkten en drop en nog heel veel meer. Maar misschien gaat Marina toch wel een prijslijst plaatsen. Maar dat is aan haar natuurlijk. Is een super goede winkel Smile Tip
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#20
Dankjewel voor je reactie! Misschien kan daar inderdaad geen prijslijst tegenop.
Quote
#21
(14 December 2018, 12:21)De Haarlemse mug. schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur wij komen regelmatig in de Toko in Kalyves en ze hebben daar inderdaad echt heel veel produkten. Daar kan echt geen prijslijst van op Oriste (volgens mij). Ze hebben er niet alleen oosterse produkten maar ook Nederlandse produkten en drop en nog heel veel meer. Maar misschien gaat Marina toch wel een prijslijst plaatsen. Maar dat is aan haar natuurlijk. Is een super goede winkel Smile Tip

Ja maar jij woont om de hoek daar, voor mij is het dan goedkoper als Steven en Miriam wat kleine spullen in Agios Nikolaos bezorgen.
Als ik veel nodig heb laat ik een pakket van 10 of 20 kilo uit NL komen, vooral cosmetica wat in Duitsland spot goedkoop is, ik doe het wel via de Duitse DHL, (ik woon 5 km van de Duitse grens) die zijn goedkoper, track and trace, verzekerd tot €500 en zuverlässig, er is nog nooit een pakket achter gebleven, of we nemen een extra koffer mee uit NL, we gaan toch regelmatig op en neer.
PS. drop en pindakaas eet ik toch al niet.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
Okiedokie. Maar het ging eigenlijk om een prijslijst dacht ik. Wij hadden dit jaar ook een pakket uit Nederland met track and trace. Goede vrienden hadden alle boodschappen gehaald wat we wilden hebben en het is netjes aangekomen. Maar voor andere mensen die hier in de buurt wonen of een uurtje willen rijden een goede oplossing. Fijne Feestdagen Rudolf
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is weer Griekse week bij Nederlandse Lidl Aleko 36 28.345 03 July 2014, 10:54
Laatste bericht: Margaritha
  Nederlandse en Belgische berichtgeving Berendw 25 13.449 11 April 2012, 09:45
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Olympic dumpt Nederlandse werknemers Ger 4 3.740 18 March 2012, 14:13
Laatste bericht: Maria
  Nederlandse politici kunnen er ook wat van!!! Wick 0 1.947 10 October 2011, 11:56
Laatste bericht: Wick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)