Grieksegids nieuws
Langzamerhand verdwijnen de oudjes
#1
Na 4,5 jaar aan de kant gelegen te hebben is deze morgen de European Express (ex. NEL Lines) aan haar laatste reis begonnen. Vanuit Perama vertrok ze deze morgen gesleept door de Christos XXII naar Aliaga voor afbraak.
Gebouwd in Japan in 1974 heeft ze zowat een beetje in heel de wereld gevaren (Japan, Caraïben, Noord-Afrika) vooraleer in 2010 definitief in Griekse wateren terecht te komen waar ze ook een beetje overal gevaren heeft. Zowel in de Adriatische, Ionische als Egeïsche Zee.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En nog eentje die binnenkort zal verdwijnen: de welbekende Penelope A die jarenlang de dienst uitmaakte tussen Rafina, Andros, Tinos en Mykonos. Op 6 februari is er de openbare verkoop. Startprijs: 800.000 Euro


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Voor de Belgen waarschijnlijk ook goed gekend als de Horsa die in de jaren '80 dagelijks Dover-Oostende deed. En een minder prettige anekdote: Ooit ben ik er in Oostende 's nachts om 2 uur ambtshalve aan boord moeten gaan toen de (Britse) kapitein levenloos werd aangetroffen zittende in zijn stoel achter zijn bureel.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
En niet alleen de Belgen Patrick, als het slap was richting Griekenland Turkije gingen we vaak naar Engeland en Schotland, heel vaak van Oostende, Zeebrugge en af en toe van Hoek van Holland.
Dat waren in de 80er jaren altijd van die kleine ferry's, bij de meeste kon alleen de achterkant open en ze waren te smal om binnen te draaien met een combi, dus altijd vanaf de wal achteruit het ruim in wat voor de echte combi chauffeurs geen probleem was.


 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
En de oude Banckert (Christos XXII) blijft zijn werk voortreffelijk verder zetten. Big Grin
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)