Verbouwing Griekse luchthavens
#1
Zoals jullie weten worden momenteel een aantal Griekse luchthavens gerenoveerd/verbouwd door Fraport.
Nu ben ik net terug van een weekje Rhodos en bij aankomst op de luchthaven zag je meteen de grootschalige verbouwingen.
Alleen de aankomsthal was nog steeds één grote Griekse chaos met heel veel drukte van toeristen. 1 toiletje met vanzelfsprekend lange wachtrijen.
Lang zoeken naar de juiste bagageband waarop onze koffers arriveerden. Van band 4 naar 5 en toch maar naar band 6. Duurde erg lang voor iedereen
zijn koffer gevonden had.
Maar toen bij de terugreis naar de nieuwe vertrekhal. Wat is het mooi geworden (nog niet helemaal klaar). Liefs 30 incheckbalies. Goede informatievoorzieningen.
Fantastisch mooi toiletten. Op de 1e verdieping de douanecontrole, met daarachter een ruim aanbod van taxfree winkels. Vele horecavoorzieningen. Vanaf de wachtruimte bij de
gates een mooi uitzicht op de landingsbaan. Als alles klaar is (2020), zal het een hele grote verbetering zijn.
Heeft iemand anders al ervaring met gerenoveerde luchthavens in Griekenland....


lovegreece
Quote
#2
Ik was in mei weer op Corfu Airport, waar ze ook grondig aan het bouwen en renoveren zijn! Veel veranderingen/verbeteringen sinds mijn laatste bezoek in oktober 2018.
De vertrekhal is al aan de beurt geweest, al weet ik niet helemaal zeker of dit een tijdelijke oplossing was of dat het nog niet helemaal af was. In ieder geval een stuk overzichtelijker, alle balies naast elkaar en niet tegenover elkaar. Ook hoef je niet zelf meer je koffer op de bagageband te zetten na het wegen bij de incheckbalie. Gewoon 'normaal', zoals (bijna) overal. De rij richting douane na het inchecken is nog steeds een kleine 'ramp', daar is nog weinig aan verbeterd.
Ook bij aankomst, de hal met twee bagagebanden is nog zoals het was, nog niet ideaal dus.
Ook is men nog druk bezig met het bouwen van een nieuwe terminal. Ben benieuwd hoe ver men opgeschoten zal zijn als ik begin augustus weer op Corfu land.
Quote
#3
Ik was nog niet op het nieuwe vliegveld van Athene geweest maar dat is ook prachtig geworden hoor. Alle faciliteiten op hoog niveau.
Quote
#4
De renovatie van de luchthaven in Athene werd goed uitgedokterd. Zo hoef je bij een transfert niet meer terug door de douane-controle te passeren. Voldoende eetfaciliteiten zijn beschikbaar en speciale rookruimtes werden voorzien. De werken zijn trouwens nog volop aan de gang, maar de reiziger ondervindt hier geen hinder van.
Quote
#5
In Santorini zijn ze ook druk bezig met bouwen en volgens ik hoorde van een Britse kennis die vaak naar Kefalonia gaat is ook daar de luchthaven al heel wat veranderd.

Op internationale reisfora wordt de luchthaven van Athene door (Amerikaanse en Australische) reizigers overigens vaak bewierookt als heel efficiënt en klantvriendelijk.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Nou Esther Corfu,

wij gaan ook in augustus naar Corfu. Ben ook benieuwd hoe het daar zal zijn.....
Quote
#7
Mijn vrouw is mindervalide en ik heb al meerdere malen de klantvriendelijkheid moeten vaststellen van het luchthavenpersoneel in Athene. Ze doen me telkens verbazen...
Quote
#8
(12 June 2019, 11:08)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn vrouw is mindervalide en ik heb al meerdere malen de klantvriendelijkheid moeten vaststellen van het luchthavenpersoneel in Athene. Ze doen me telkens verbazen...

Geweldig vliegveld dat Athene, ben van de winter paar keer gevlogen en moest 1 keer in Thessaloniki overstappen, daar moet je dan wel weer door de security, dat ging ook toch wel snel. Het mooiste is als je met één maatschappij vliegt Aegean dus, je nooit bang hoeft zijn bij  vertraging, het toestel wacht tot alle passagiers ingestapt zijn.  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
Smile 
(12 June 2019, 10:54)frank65 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou Esther Corfu,

wij gaan ook in augustus naar Corfu. Ben ook benieuwd hoe het daar zal zijn.....

Nou Frank, in ieder geval erg druk, vooral in augustus, maar beter georganiseerd dan dat het was, en dan voornamelijk bij de check-in. En al die mensen die inchecken gaan vervolgens in één rij naar de douane en de bagagecheck.
En bij aankomst chaos, want er zijn nog steeds maar 2 bagagebanden, met meerdere vluchten op één bagageband.
Ik heb gelukkig in augustus een binnenlandse vlucht, in en uit, naar Athene, dus dat is iets minder druk en chaotisch, want dat zijn veel minder vluchten en minder bagage voor de meeste reizigers.
Maar ik wens je een heel fijne vakantie! [Afbeelding: smile.gif]
Quote
#10
Luchthaven Kos wordt ook verbouwd en uitgebreid. Dat zag ik vorige week. Wel nog alleen zichtbaar als beton. Maar ik denk volgend jaar klaar?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)