Algemeen rookverbod
#1
Eens kijken hoe ze dit gaan handhaven, in een land waar weinig of geen anarchie heerst zal het wel lukken, maar in een land als Griekenland waar oom agent te lui is om zijn kont te bewegen, en iedereen doet wat hij wil zal het voorlopig niks worden.
Alleen bij gerichte controles op drank, gordel, tel en roken zal het helpen.


Sigaret in de auto? Denk er eens over na ... fijne boetes

Een maand zonder rijbewijs zal naast de boete die taxichauffeurs, buschauffeurs en openbare chauffeurs die roken in het passagierscompartiment bestraffen!

Dit wordt bepaald door de nieuwe circulaire van het ministerie van volksgezondheid die een einde wil maken aan de slechte gewoonte van miljoenen bestuurders.

De nieuwe circulaire uitgegeven door het ministerie van Volksgezondheid en de KOK geeft strikte boetes aan alle bestuurders die roken terwijl boetes worden overschreden als er een minderjarig kind tot 12 jaar oud in de auto zit .

In het bijzonder is roken verboden op luchthavens (met uitzondering van gebieden die specifiek zijn bedoeld voor rokers), in havens en passagiersstations, in alle vormen van openbaar vervoer, inclusief openbare personenauto's, met balie en taxi's, en in winkels. in alle soorten auto's, zowel privé als openbaar, als minderjarigen jonger dan 12 jaar.

Voor overtreding van het rookverbod op auto's wanneer minderjarigen jonger dan 12 jaar oud zijn, wordt een administratieve geldboete van € 1500 opgelegd aan de passagier die onafhankelijk rookt, en de boete wordt verdubbeld tot € 3.000 als de roker een openbare auto bestuurt.

Bovendien moeten bestuurders van deze voertuigen hun rijbewijs gedurende één maand voor elke overtreding verwijderen, zelfs als zij de overtreding niet zelf hebben begaan, maar een persoon aan boord van de auto.

Het verbod op het gebruik van tabaksproducten op openbare plaatsen binnenshuis sluit elektronische sigaretten en alle soorten kruidenproducten om te roken niet uit.

De detectie van de inbreuk en de handhaving van de bovengenoemde administratieve sancties worden door de politie uitgevoerd tijdens hun inspecties op de wegen van het land.

In dezelfde context is de intensivering van de controles om daders te identificeren en de juiste straffen en straffen op te leggen aan de gang.

Bron: newsauto.gr

vertaald door google 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Ach Arthur.....het zal wel net zo gaan als hier in Amsterdam. Boerka … mag niet maar we handhaven niet. Net als bij de illegaal in Nederland wonende rondreizende krakers. Madhouse Holland. Nog 2 nachtjes en dan gaan we naar Thassos. Zie op de webcam dat het prachtig weer is.
Quote
#3
(25 August 2019, 07:23)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach Arthur.....het zal wel net zo gaan als hier in Amsterdam. Boerka … mag niet maar we handhaven niet. Net als bij de illegaal in Nederland wonende rondreizende krakers.  Madhouse Holland. Nog 2 nachtjes en dan gaan we naar Thassos. Zie op de webcam dat het prachtig weer is.
Maar als ik in A.dam of in waar dan ook in NL met een tel in de hand, of zonder gordel rondrijd of zonder helm rondrij en oom agent ziet dat komt hij achter me aan en krijg ik een dikke prent.
 
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
(25 August 2019, 08:56)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(25 August 2019, 07:23)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ach Arthur.....het zal wel net zo gaan als hier in Amsterdam. Boerka … mag niet maar we handhaven niet. Net als bij de illegaal in Nederland wonende rondreizende krakers.  Madhouse Holland. Nog 2 nachtjes en dan gaan we naar Thassos. Zie op de webcam dat het prachtig weer is.
Maar als ik in A.dam of in waar dan ook in NL met een tel in de hand, of zonder gordel rondrijd of zonder helm rondrij en oom agent ziet dat komt hij achter me aan en krijg ik een dikke prent.
 
Ja Arthur dat zijn 100% scoring kansen maar wat Wim schreef daar doen ze niks aan.
Overigens zijn de eerste boetes al uitgedeeld, in Igoumenitsa werden bij controle bestuurders op de bon geslingerd toen ze werden betrapt op roken met kinderen in de auto. Ook de arbeidsinspectie is flink bezig die hebben zaken gesloten en flinke boetes opgelegd, het ging hier over zwart werken.
Ik wil hiermee zeggen dat er toch beweging in zit sinds de nieuwe regering het voor het zeggen heeft de tijd zal het leren hoe het een en ander gaat uitpakken.

Kali Mera

Dick
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)