September 2019
#1
Het wordt kouder hè?
Zeker gezien de afgelopen periodes waarin wij hebben mogen genieten van tropische temperaturen met bijpassend Hollands  geklaag over de grote dubbele cijfers.
Het is inmiddels september en het land gaat kennismaken met een ander jaargetijde, als de wolken over het land jagen en de wind de vruchten van de bomen rukt.
Het  najaar komt er aan met een herfst periode die nu al voorzichtig op de deur klopt met de vraag of deze binnen mag komen.
De vakantiegangers zijn bijna allen teruggekeerd en de scholen zijn weer begonnen.
Tijd dus om maar weer eens de rust en de schoonheid op te gaan zoeken en daarom staan de koffers en rugzakken weer klaar om in hun nekvel gegrepen te worden en de reis naar het welbekende eilandje te beginnen.
We zijn er weer klaar voor, nog even langs de kapper en dan wachten op de taxie die ons naar Schiphol zal vervoeren.
Nog even was het stress want het lijkt erop dat de Hollanders steeds vaker een oude Griekse gewoonte gaan overnemen, staken......
Vele vluchten waren vertraagd gisteren en zelfs gecanceld maar voor vandaag heb ik nog niets vernomen... afwachten dus maar op wat komen gaat.
We vliegen niet in een dag door naar onze eindbestemming maar hebben een overnachting nabij Athene en ik verheug me nu al op de plomari waarin ik de vers gebakken inktvis laat zwemmen, ergens laat in de avond op een terras aan de haven van Rafina.
Oplettende lezers zullen hebben opgemerkt dat we weer vertrekken naar het onbekendste eiland van de ionische groep, het stille prachtige Kythira waar het in het na seizoen super goed vertoeven is.
De toeristen trekken langzaam van het eiland weg en de rust keert terug in de kleine dorpjes.
Plannen heb ik voor dit keer eigenlijk nog niet gemaakt maar die zullen weldra het bloed wat door de hersenen stroomt in een hogere versnelling gaan gooien als ik de wandelingen van de voorgaande jaren ga bekijken.
Het is eigenlijk niet voor te stellen dat op een eiland wat zo klein is en wat de gemiddelde vakantieganger in een paar dagen wel gezien heeft zoveel te bewandelen is.
Als ik terugdenk aan de vele keren dat we er geweest zijn  en de duizenden kilometers aan voetstappen die er van ons liggen is het haast niet te begrijpen dat wij ook deze keer weer nieuwe paden en nieuwe wegen zullen bewandelen, de gedachte alleen al zet het brein in een hogere versnelling.
Om 9.00 uur stapt de kapster binnen en een klein half uurtje later ben ik iets meer toonbaar voor de buitenwereld en de foto’s die komen gaan.
Via de WhatsApp pols ik even de toestand op het eiland, Rolf en Loes het vriendelijke Amsterdamse stel wat er altijd wel en heel lang zit zal straks wel reageren.
En inderdaad.....
Als jullie nog terug kunnen zou ik dat doen! Er is weer geen moer aan hier. Niets te beleven en alleen maar zon. Wandelpaden gesloten i.v.m. grote drukte, de zee is overvol etc. etc. Maar als jullie toch besluiten om door te reizen weten jullie wel raad met deze omstandigheden. Goede reis en tot morgen!! (We genieten!)

Ach wat zal ik zeggen.
De taxichauffeuse is precies op tijd om ons voor de deur op te pikken, Granny’s Taxi blijkt een wat oudere dame te zijn die ronduit spreekt over haar verleden en het Hoe en waarom van het levendige taxi-bestaan.
De vrolijke madam maakt het korte ritje naar het vliegveld nog aangenamer en wij spreken bij het afscheid gelijk af voor de terugreis.
Op de luchthaven is het druk er staan nog een aantal grotere rekken bij de incheck vol met koffers en even bekruipt mij het onaangename gevoel dat ze weer aan het staken zijn maar nee de zorgen zijn voor niets waarschijnlijk zijn het de koffers van de dag ervoor.
De incheck verloopt ondanks de grote rij voorspoedig en voor ik het weet sta ik op me sokken in de scanner van de security.
“Komt u maar meneer”
Als we weer aangekleed zijn lopen we nog even de winkelprommenade een paar keer af om wat kleine inkopen doen.
Klaar en op naar de gate, een bestemming die in het tijdsbestek dat we op de luchthaven zijn wel 4 keer is verandert, op naar D86.
Om half vier verschijnt het Transavia toestel veel te laat aan de slurf wij moeten om kwart voor vier het toestel al in dus dat gaat nooit lukken.
Om effe over half vier komen er twee oudere dames aanrennen, sjeesden door de vertrekhal die vol zit met vertrekkende passagiers en beginnen aan de gesloten deuren te trekken die toegang geven tot de slurf die naar het vliegtuig gaat.
De deuren gaan niet open en een van de opgedirkte dames begint hard op het ronde raampje te tikken.
Als de deur vanaf de keerzijde geopend wordt gebaard een steward dat ze gewoon net als iedereen netjes moeten wachten tot het hun beurt is.
De overige passagiers die het hele tafereel hebben gadegeslagen moeten er hartelijk om lachen.
Een half uurtje later dan gepland zitten we in de lucht richting Athene.
We doen de koptelefoons op en begeleid door de muziek Dommel ik langzaam weg.
Zo nu en dan als ik wakker wordt ruik ik een zeer onaangename lucht en kijk om mij heen waar de vieze aroma vandaan komt.
Ik kan niet anders concluderen dan dat de passagier die achter mij zit verschrikkelijk uit zijn mond stinkt.
Het gaat met vlagen dus ik denk dat hij constant zit te gapen.
Het wordt een moment zo erg dat ik me wil omdraaien om te vragen of hij zijn muil gesloten kan houden, ik doe het niet.
Om 8 uur landen we op Athene, 9 uur Griekse tijd dus.
Het wordt rennen, om half tien hebben we de shuttlebus naar Rafina.
Op de lange roltrap duw ik die passagiers die op mijn vriendelijk vraag of ze aan de kant willen gaan hardhandig aan de kant, ze zijn te druk met hun telefoon.
Gelukt we zitten in het busje naar het hotel waar we een klein half uur later arriveren.
Het Avrahotel waar we verblijven blijkt compleet te zijn gerenoveerd, het oude hotel ziet er netjes en schoon uit en voldoet aan de modernste eisen van deze tijd.
Die avond wordt het geen haven maar het gezellige centrale plein van Rafina waar onder het genot van de eerste ouzo sinds een maand, te veel eten wordt besteld.
Ik sluit mijn ogen en geniet ......, Griekenland we zijn er weer.
........
Quote
#2
Mooi eiland idd!!! Al 2x geweest, en gaan vast nog eens terug. Heel veel plezier! Groetjes, Willem.
Quote
#3
Ik verheug me weer op de verhalen deze reis. Fijne vakantie!
Quote
#4
We zien jullie later vandaag!?
Quote
#5
Ik ben jaloers! Is ons lievelings eiland. Ben volgende week 10 dgn. vrij, zou er bijna een week nog even naartoe gaan. Nog net voor de herfst en de winter Undecided !
Helaas kan je er niet rechtstreeks naartoe vliegen!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#6
(06 September 2019, 17:29)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben jaloers! Is ons lievelings eiland. Ben volgende week 10 dgn. vrij, zou er bijna een week nog even naartoe gaan. Nog net voor de herfst en de winter Undecided !
Helaas kan je er niet rechtstreeks naartoe vliegen!

Ach voor tien dagen zou ik het zeker doen
Quote
#7
Veel plezier en voor ons thuisblijvers weer genieten van je heerlijke verhalen!
Quote
#8
Heel veel plezier , ben heel benieuwd weer naar de verslagen en avonturen, geniet ervan!
Quote
#9
Leuk! Ik ga weer smullen van je belevenissen!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  September 2019 di-wo Japio 1 1.134 21 September 2019, 00:11
Laatste bericht: jacq1970
  September 2019 zo - ma Japio 2 1.313 17 September 2019, 14:51
Laatste bericht: ostria
  September 2019 Zaterdag Japio 5 2.032 17 September 2019, 10:38
Laatste bericht: metaxa
  September 2019 donderdag Japio 5 1.919 13 September 2019, 20:04
Laatste bericht: Viviane
  September 2019 woensdag Japio 4 1.988 12 September 2019, 17:42
Laatste bericht: Mieke
  September 2019 dinsdag Japio 2 1.640 12 September 2019, 02:04
Laatste bericht: Marianne
  september 2019 maandag Japio 2 1.452 10 September 2019, 10:22
Laatste bericht: jacq1970
  September 2019 Zondag Japio 2 1.286 09 September 2019, 12:35
Laatste bericht: Viviane
  September 2019 zaterdag Japio 0 1.124 07 September 2019, 19:03
Laatste bericht: Japio
  September 2019 vrijdag Japio 5 2.076 07 September 2019, 18:35
Laatste bericht: Viviane

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)