Grieksegids nieuws
Exit Thomas Cook: 50000 toeristen gestrand in GR
#81
(25 October 2019, 15:35)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vlamingen gebruiken/zeggen "boertig". Het correcte Nederlandse woord is eigenlijk "boers".
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je maakt een denkfout om te gaan zoeken op het woord waarvan jij denkt dat het correct is.
Als jou redenatie de juiste zou zijn zou dat uit de definities van het woord moeten blijken. Dit is echter niet het geval.

Je kan er alleen achterkomen door de zoekterm boertig in te voeren om op de Nederlandse betekenis te komen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





[url=https://www.encyclo.nl/begrip/BOERTIG][/url]
Gister kon ik nog in De Van Dale komen, wat het meest volledige Nederlandse woordenboek is. Helaas lukt me dat vandaag niet.
Ook daar stond er geen "boers" als betekenis gemeld.
Quote
#82
(30 September 2019, 16:49)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou hier ook niet gelden de een zn dood de ander zn brood @El Greco?
Ik sprak een duitse mevrouw wiens man werkte voor het Thomas Cook management,
hier op Kos. Zij vertelde dat haar man zelfs verbaasd was dat er een faillisement kwam.
Hij was er van overtuigd dat ze met de Chinezen zouden gaan samenwerken. Maar die Chinezen
zijn dan nu toch ook geinterresseerd om voor "een appel en een ei" TC over te nemen?
Of zie ik t te simpel? Maar zeker zullen ook Tui en anderen geinterresseerd zijn.

Hoorde net dat het TC personeel hier op Kos vanaf morgen echt stopt met werken,
natuurlijk ook allemaal al maanden onbetaald.
Heel akelige manier van t seizoen afsluiten voor die mensen.

Nanny haar voorspelling wat betreft de Chinezen is uitgekomen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#83
(05 November 2019, 18:06)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 September 2019, 16:49)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zou hier ook niet gelden de een zn dood de ander zn brood @El Greco?
Ik sprak een duitse mevrouw wiens man werkte voor het Thomas Cook management,
hier op Kos. Zij vertelde dat haar man zelfs verbaasd was dat er een faillisement kwam.
Hij was er van overtuigd dat ze met de Chinezen zouden gaan samenwerken. Maar die Chinezen
zijn dan nu toch ook geinterresseerd om voor "een appel en een ei" TC over te nemen?
Of zie ik t te simpel? Maar zeker zullen ook Tui en anderen geinterresseerd zijn.

Hoorde net dat het TC personeel hier op Kos vanaf morgen echt stopt met werken,
natuurlijk ook allemaal al maanden onbetaald.
Heel akelige manier van t seizoen afsluiten voor die mensen.

Nanny haar voorspelling wat betreft de Chinezen is uitgekomen

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Eerder deze week klonk het enkel dat ze merkrechten, domeinnamen en licenties gingen kopen maar niet van plan waren activiteiten of bedrijven die verband houden met Thomas Cook over te nemen.
Dus je belooft om geld te pompen in een bedrijf maar doet dat niet, laat de boel failliet gaan ten koste van honderden (zoniet duizenden) werklozen en dan koop je een stuk van het bedrijf voor een appel en een ei.
De ene zal dat slim vinden, anderen hebben vragen bij de normen en waarden van iets dergelijks.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#84
Fosun wilde toezeggingen waarschijnlijk wel nakomen maar spelregels werden ineens veranderd doordat er van de banken meer geld op tafel moest komen. Banken en management Thomas Cook schuiven elkaar de zwarte piet toe over wanneer deze eis op tafel kwam. Kan me voorstellen dat Fosun die 200 miljoen extra te veel vond, geld zal toch ooit terug verdiend moeten worden. Gang van zaken zal vertrouwen in de toekomst ook niet vergroot hebben.

Cors
Quote
#85
(05 November 2019, 22:17)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fosun wilde toezeggingen waarschijnlijk wel nakomen maar spelregels werden ineens veranderd doordat er van de banken meer geld op tafel moest komen. Banken en management Thomas Cook schuiven elkaar de zwarte piet toe over wanneer deze eis op tafel kwam. Kan me voorstellen dat Fosun die 200 miljoen extra te veel vond, geld zal toch ooit terug verdiend moeten worden. Gang van zaken zal vertrouwen in de toekomst ook niet vergroot hebben.

Cors
Het is nu juist het managememt van tc die heel het bedrijf hebben leeggeroofd ,door elkaar zoveel bonussen toe
te schuiven dat de boel wel op de fles moest gaan
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 7 gast(en)