het vasteland van griekenland op de bonnefooi in augustus
#1
Dag,

Wij willen graag aankomende zomer 4 weken rondtrekken door Griekenland (voornamelijk het vaste land). We houden er van om op de bonnefooi te reizen, kunnen helaas alleen de maand augustus. Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat ons er vooral om dat het hoogseizoen is en er misschien al erg veel accommodatie volgeboekt is of is er altijd wel een plekje te vinden?
groet
Quote
#2
(11 October 2019, 10:19)grijskopje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dag,

Wij willen graag aankomende zomer 4 weken rondtrekken door Griekenland (voornamelijk het vaste land). We houden er van om op de bonnefooi te reizen, kunnen helaas alleen de maand augustus. Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat ons er vooral om dat het hoogseizoen is en er misschien al erg veel accommodatie volgeboekt is of is er altijd wel een plekje te vinden?
groet
Augustus is ook de maand dat de Grieken vakantie vieren en tot en met 15 augustus loop je de kans wat moeilijker een onderkomen te vinden. 

Veel plezier met de voorbereiding,

Dick
Quote
#3
Ligt er denk ik ook aan waar je naar toe gaat als je de meer toeristische plaatsen bezoekt,
zal onderkomen vinden rond de 15 inderdaad moeilijker zijn. Als je naar de wat minder bekende plaatsen gaat
lijkt me dat het moet lukken. En wat ook een rol zal spelen is hoeveel eisen je stelt.
Quote
#4
2 jaar geleden georiënteerd op Griekenland vaste land. Toch weer andere plannen gemaakt maar het blijft trekken. Dit jaar gaan we dus echt. We hebben een leuke route bedacht. Normaal reizen we (gezin) met ov. De meeste plekken zijn goed te bereiken (die we hebben uitgekozen) en we zullen dus niet vaak een auto nodig hebben. Hoe zijn de ervaringen met ter plekke (dus af en toe voor een dag) een auto huren? Is dit te doen? Bijv. voor het gebied bij Meteora of op de Pelopenessos?
Ik ben benieuwd. Vind het zonde om voor de volle drie weken een auto te huren terwijl we vaak midden in een stadje slapen.
Quote
#5
Ik weet niet hoe de situatie omtrent autohuur nu op de Pelopenesos is, maar heb net twee weken geleden auto geregeld voor Corfu voor september en ik kan je twee dingen zeggen:
De voorraad is bij de meeste verhuurders flink geslonken en de huurprijzen zijn flink gestegen. Gelukkig uiteindelijk na paar maal contact nog mooie prijs gekregen. Dus als er op het moment dat jullie ter plekke willen huren veel vraag is, ga je denk ik de hoofdprijs betalen, als er al auto's vrij zijn.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
In augustus is het erg warm in het binnenland, de meeste grieken trekken naar de eilanden en de kust. Het hangt er dus helemaal vanaf waar je naar toe wilt gaan of je het heel druk of juist extreem rustig treft.
Quote
#7
De meeste Grieken hebben de eerste 2 weken augustus vakantie met als laatste dag Maria Hemelvaart kan dus wel moeilijk zijn om op de gok een verblijf te vinden
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  vasteland sposkpat 4 4.993 16 August 2017, 20:23
Laatste bericht: marietta

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)