Reizen naar Griekenland via Italië
#1
Beste mensen, 

Voor hen die er interesse in hebben is het vanaf nu weer mogelijk om bij Minoan met de bekende vroegboek korting te boeken. Ik zou zeggen pak je voordeel.


Kalo Vradi,

Dick
Quote
#2
In het verleden deden we dit regelmatig.
Maar de reis is voor ons te lang.
Wij hebben niet voldoende verlofdagen.
Dus wij vliegen en huren een auto ter plaatse.
Quote
#3
Dank 
Je kan op de site van Minoan niet boeken voor volgend jaar vanaf Venetië.
Er komt een melding :
"There are no routes available for this date"
Op elke dag van de week komt dezelfde melding.
Schiet niet op Minoan !!

Vanaf Ancona lukt dit wel.
Maar als je Camping inclusive boekt dan krijg je de melding :
one of the discounts you chose cannot be applied to the selected accommodation / vehicle categories.
Please update your selections and try again. If this error keeps occurring, send us an email to internet_booking@minoan.gr with your booking details (dates, port of arrival/departure, discounts, cabin/seat types, error code) and we will get back to you with detailed instructions on how to complete your booking.


ANWB - Card ingevuld. Waarom is deze discount niet geldig ???

Géén andere korting ingevuld, kan trouwens ook niet.
Overigens de mogelijkheid om vroegboekkorting staat er niet bij.

Minoan kwaliteit ???

Ik ga wel bij ANEK kijken.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#4
@Iakovos. Het vaarschema naar Venetie is waarschijnlijk nog niet bekend. Je boeking bij Minoan kan wel degelijk gedaan worden,inclusief kortingen. Wanneer je camping inclusive boekt moet je naast de camper ook binnenaccomodatie aanvinken, (bijv. 2 pers. Inside cabin) Daarna geef je de kortingen aan en kun je de kostprijs aanklikken.
Quote
#5
(27 November 2019, 22:20)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank 
Je kan op de site van Minoan niet boeken voor volgend jaar vanaf Venetië.
Er komt een melding :
"There are no routes available for this date"
Op elke dag van de week komt dezelfde melding.
Schiet niet op Minoan !!

Vanaf Ancona lukt dit wel.
Maar als je Camping inclusive boekt dan krijg je de melding :
one of the discounts you chose cannot be applied to the selected accommodation / vehicle categories.
Please update your selections and try again. If this error keeps occurring, send us an email to internet_booking@minoan.gr with your booking details (dates, port of arrival/departure, discounts, cabin/seat types, error code) and we will get back to you with detailed instructions on how to complete your booking.


ANWB - Card ingevuld. Waarom is deze discount niet geldig ???

Géén andere korting ingevuld, kan trouwens ook niet.
Overigens de mogelijkheid om vroegboekkorting staat er niet bij.

Minoan kwaliteit ???

Ik ga wel bij ANEK kijken.
Beste Iakovos,


Op de site van Minoan is zelfs een video als hulp om te boeken.
Quote
#6
Dank jullie.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#7
wie heeft het vaarschema met Low High en Mid season? Ik kan het niet vinden
Quote
#8
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Tijdens de zomer (27 juni - 6 september) gaat het Italiaanse Liberty Lines een "highspeed" ferry inleggen die 5-6 maal per week tussen het Zuid-Italiaanse Otranto en Corfu. De overtocht duurt zo'n 2h45 min. Aan het vaartuig te zien zal het enkel voor voetpassagiers zijn.
Het lijkt me wel duur te zijn met 105 Euro voor een enkele reis.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Ik vraag me wie daarmee gaat varen. Een vliegticket is goedkoper.
Quote
#11
(02 December 2019, 07:11)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me wie daarmee gaat varen. Een vliegticket is goedkoper.
Mensen met vliegangst of vliegschaamte ???
Quote
#12
Zou je daar een boot mee kunnen vullen in Italië? De Greta Thunbergs komen daar niet vandaan denk ik.
Quote
#13
Je kunt meestal rond de 15e december boeken.
Wij gingen jaren geleden vanaf venetie, de laatste jaren vanaf ancona en dit jaar vanaf brindisi .
Van venetie is het 36 uur varen naar patras.
Van ancona 23 tot 26 uur.
Van brindisi kun je met 8 uurtjes naar igoumenitsa.
Quote
#14
(02 December 2019, 07:11)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vraag me wie daarmee gaat varen. Een vliegticket is goedkoper.
De prijs is niet altijd doorslaggevend. Ik neem ook graag de auto/motor/camper en neem de boot om in griekenland te komen. Geeft mij meer “reis”gevoel.
Quote
#15
Voor degenen die deze zomer richting Kefalonia en Ithaka wensen te gaan met de wagen/camper: vanaf eergisteren, en dat tot 31 oktober, is er opnieuw een dagelijkse ferry vanuit Patras naar Sami en Pisoaetos. De ferry vertrekt uit Patras om 14.15 uur, gaat eerst naar Kefalonia en dan Ithaka (naar de pier op de foto dus). Het vertrek van Ithaka naar Kefalonia en Patras is 's morgens om 09.45 uur.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
De bekende Ferry voorheen van Anek de ''Olymic Champion'' gaat verder onder de naam ''Super Fast III''
Op dit moment ligt het schip nog bij de werf waar de laatste hand wordt gelegd aan de renovatie.


Fijn weekend

Dick
Quote
#17
(10 February 2024, 16:58)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De bekende Ferry voorheen van Anek de ''Olymic Champion'' gaat verder onder de naam ''Super Fast III''
Op dit moment ligt het schip nog bij de werf waar de laatste hand wordt gelegd aan de renovatie.


Fijn weekend

Dick

Dank voor de info.
Ik heb heen en terug geboekt op de  ''Olymic Champion''.
Dan weet ik nu dat ik moet uitkijken naar de  ''Super Fast III''
Overigens; op de site van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




staat de nieuwe naam niet vermeld.
Idea
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#18
(10 February 2024, 19:15)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Overigens; op de site van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




staat de nieuwe naam niet vermeld.
Idea

Komt waarschijnlijk omdat het vaartuig nog niet geregistreerd is onder de nieuwe naam.

Dit is een foto van enkele dagen terug

[Afbeelding: file.php?id=6756&t=1] 

Ook de Asterion II zal normaliter de Italië-Griekenland routes verlaten en in de plaats komt de Lefka Ori (ex. Blue Horizon)

Dit heeft alles te maken met het overnemen van ANEK Lines door Attica Group. Daardoor is er een herverdeling en verandering van route van een deel van de vaartuigen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Hoi Patrick,
Dank voor je info en de foto.
Toen ik de foto zag van de inmidels ex   ''Olymic Champion'', kreeg ik het gevoel: komt dat nog goed ?
Wij zullen in mei dit beleven, van ''Olymic Champion'' naar ''Super Fast III''.
Ik ben zeer benieuwd. 
Idea Idea
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#20
(10 February 2024, 16:58)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De bekende Ferry voorheen van Anek de ''Olymic Champion'' gaat verder onder de naam ''Super Fast III''
Op dit moment ligt het schip nog bij de werf waar de laatste hand wordt gelegd aan de renovatie.


Fijn weekend

Dick

Het schip is al onder de nieuwe naam geregistreerd aldus Marine Traffic: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Fijne zondag,
Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Optioneel PLF voor reizen naar Griekenland JohanV 4 1.630 25 July 2022, 12:25
Laatste bericht: JohanV
  Papieren t.b.v. Corona Italie iakovos 9 2.345 27 April 2022, 07:59
Laatste bericht: Wim M
  Reizen binnen Griekenland vanaf 14 mei 2021 Patrick 54 8.158 23 June 2021, 12:46
Laatste bericht: Patrick
  Naar GR via ex-Yugo JohannesGR 1 916 29 May 2020, 14:03
Laatste bericht: El Greco
  Geen reizen China - Griekenland metaxa 39 5.192 01 February 2020, 14:26
Laatste bericht: Buurman
  Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen Ger 7 3.940 22 July 2016, 19:04
Laatste bericht: Marian55
  Naar Thassos via Thessaloniki? Ger 7 4.460 26 February 2016, 08:43
Laatste bericht: metaxa
  Van GR naar NL met de auto via de Balkan Lyonesse 6 6.158 14 June 2015, 19:20
Laatste bericht: elly veen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)