17 December 2019, 17:25
De nieuwe elektrische veerboot die binnenkort in Griekse wateren zal varen, komt van een conventionele conversie
Verwacht wordt dat de eerste elektrische veerboot in Griekenland die in de nabije toekomst wordt gelanceerd, op de lijn Aigio - Agios Nikolaos (Doridos) zal worden geplaatst, een route die in 2011 verdween.
Het eerste pilootproject van de elektrische veerboot in Griekenland is een samenwerking tussen de gemeenten Aigio en Agios Nikolaos (Doridos) in samenwerking met universiteiten en de Noorse DNV (Det Norske Veritas).
De kosten van de investering, inclusief het opzetten van offshore energiecentrales, bedragen € 4-5 miljoen.
De installatie omvat een hybride krachtsysteem met de gelijktijdige co-existentie van fotovoltaïsche, golf en wind.
Het systeem zal worden geïnstalleerd in de nieuwe haven van Aigio. Gezien die nog nooit gebruikt is sinds hij gebouwd werd, zal die zowel functioneel als constructief moeten opgewaardeerd worden.
Het is vermeldenswaard dat de overtollige elektriciteit gratis zal worden verstrekt aan de inwoners van de twee gemeenten, aan mensen die in financiële nood verkeren en die tot kwetsbare sociale groepen behoren.
Het doel van het nieuwe proefprogramma is om het uit te breiden tot alle veerboten van het land (bijvoorbeeld Rio - Antirio).
Opgemerkt moet worden dat de kosten van het onderzoeksprogramma 100% worden gefinancierd met EU-middelen.
Zoals functionarissen in de industrie opmerken, bedreigt het opleggen van vervuilende rechten vanaf 1 januari 2020 de Griekse scheepvaart met een crisis, omdat naar schatting de brandstofprijs met 20% verhoogt en daardoor tickets waarschijnlijk 7% -10% duurder zullen worden.
De wetgeving voor grote elektrische boten zal naar verwachting binnen de volgende maand worden aangenomen, omdat ze nog steeds niet in Griekse wateren mogen circuleren.
Bron:
Verwacht wordt dat de eerste elektrische veerboot in Griekenland die in de nabije toekomst wordt gelanceerd, op de lijn Aigio - Agios Nikolaos (Doridos) zal worden geplaatst, een route die in 2011 verdween.
Het eerste pilootproject van de elektrische veerboot in Griekenland is een samenwerking tussen de gemeenten Aigio en Agios Nikolaos (Doridos) in samenwerking met universiteiten en de Noorse DNV (Det Norske Veritas).
De kosten van de investering, inclusief het opzetten van offshore energiecentrales, bedragen € 4-5 miljoen.
De installatie omvat een hybride krachtsysteem met de gelijktijdige co-existentie van fotovoltaïsche, golf en wind.
Het systeem zal worden geïnstalleerd in de nieuwe haven van Aigio. Gezien die nog nooit gebruikt is sinds hij gebouwd werd, zal die zowel functioneel als constructief moeten opgewaardeerd worden.
Het is vermeldenswaard dat de overtollige elektriciteit gratis zal worden verstrekt aan de inwoners van de twee gemeenten, aan mensen die in financiële nood verkeren en die tot kwetsbare sociale groepen behoren.
Het doel van het nieuwe proefprogramma is om het uit te breiden tot alle veerboten van het land (bijvoorbeeld Rio - Antirio).
Opgemerkt moet worden dat de kosten van het onderzoeksprogramma 100% worden gefinancierd met EU-middelen.
Zoals functionarissen in de industrie opmerken, bedreigt het opleggen van vervuilende rechten vanaf 1 januari 2020 de Griekse scheepvaart met een crisis, omdat naar schatting de brandstofprijs met 20% verhoogt en daardoor tickets waarschijnlijk 7% -10% duurder zullen worden.
De wetgeving voor grote elektrische boten zal naar verwachting binnen de volgende maand worden aangenomen, omdat ze nog steeds niet in Griekse wateren mogen circuleren.
Bron: