Een handige tool voor ferry verbindingen
#1
Ferryhopper was een zoekmachine voor ferryverbindingen die enkele jaren terug ontworpen is door enkele jonge Grieken. Ondertussen is het uitgebreid naar een site met niet alleen een zoekmachine maar kan je er ook tickets boeken (zelfde prijs als bij de ferrymaatschappijen zelf) en is er een blog waar regelmatig iets verschijnt over de ferryroutes en uurroosters. Nu is er ook een interactieve kaart toegevoegd waar je door een eiland/haven aan te klikken onmiddellijk kan zien welke eilanden er met een ferry mee verbonden zijn en wat het goedkoopste ferryticket is naar die bestemming. Handig om zelf een eilandhoppen reis samen te stellen.
Dit is niet alleen voor Griekenland maar ondertussen ook voor andere landen aan de Middellandse Zee zoals Spanje, Italië,...enz. Hiervoor werkt Ferryhopper samen met (voorlopig) 44 ferrymaatschappijen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
(30 December 2019, 17:04)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ferryhopper was een zoekmachine voor ferryverbindingen die enkele jaren terug ontworpen is door enkele jonge Grieken. Ondertussen is het uitgebreid naar een site met niet alleen een zoekmachine maar kan je er ook tickets boeken (zelfde prijs als bij de ferrymaatschappijen zelf) en is er een blog waar regelmatig iets verschijnt over de ferryroutes en uurroosters. Nu is er ook een interactieve kaart toegevoegd waar je door een eiland/haven aan te klikken onmiddellijk kan zien welke eilanden er met een ferry mee verbonden zijn en wat het goedkoopste ferryticket is naar die bestemming. Handig om zelf een eilandhoppen reis samen te stellen.
Dit is niet alleen voor Griekenland maar ondertussen ook voor andere landen aan de Middellandse Zee zoals Spanje, Italië,...enz. Hiervoor werkt Ferryhopper samen met (voorlopig) 44 ferrymaatschappijen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Beste Patrick, mijn grote dank voor het delen van deze link. Ik heb daarnet al even gekeken, voor de combinatie van ferries en tickets voor onze eerstkomende reis. Nog wel een vraagje hierbij: in hoeverre zouden de gepubliceerde uren al betrouwbaar zijn voor de maand juni 2020; wat denk jij? Of zou het best zijn om nog een maand (of langer?) te wachten vooraleer via die website een boeking te doen? En denk je dat een globaal gecombineerde reservatie via die website probleemloos zal zijn, om telkens een ferry te nemen op elk eiland van onze combinatie? Ik bedoel: als ik een combinatie reserveer voor Piraeus-Syros-Tinos-Andros-Rafina, zal dan één en dezelfde reservatie/ticket geen problemen geven bij het opstappen op elk eiland? Nogmaals veel dank!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Bekijk eens of je die trip al kan boeken op de dagen die je gepland hebt. Via Ferryhopper kan je enkel tickets boeken als je dezelfde trip ook al bij de ferry operator zelf kan boeken. Dat betekent dus dat die vaarten al vastliggen en ook in het eigen boekingssysteem van de ferry operator zitten. Als ik je trip zie zal je ook gebruik maken van verschillende ferrymaatschappijen (Piraeus > Syros en Syros > Tinos met Blue Star Ferries? Tinos > Andros en Andros > Rafina met Golden Star Ferries en/of Fast Ferries?). Alhoewel je een combinatie reserveert zal je normaliter tickets (e-tickets normaliter die je kan opslaan op smartphone of tablet) krijgen voor elke trip afzonderlijk.

Zelf heb ik nog nooit tickets geboekt bij Ferryhopper (ik ben van de "oude stempel"  Big Grin  en koop mijn tickets altijd ter plaatse op ieder eiland), maar van mensen die via Ferryhopper geboekt hadden heb ik vernomen dat zij daar zeer tevreden over waren. Zelfs een annulatie van een ferry wegens slechte weersomstandigheden werd schijnbaar zonder probleem opgelost door Ferryhopper.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Nogmaals dank, Patrick. Ik voel me ook wat van diezelfde "oude stempel" en kocht tot nu toe ook steeds tickets ter plaatse. De link naar de website die je ons gaf, biedt echter heel wat mogelijkheden: je ziet al de mogelijke uren van de vaarten én je krijgt ook meteen een duidelijk zicht op de prijzen. Het mogelijk nadeel om via de website te reserveren: indien er net een staking zou zijn op de dag dat je van eiland A naar eiland B zou varen, sta je daar met het gereserveerd (én betaald!) ticket op die datum. Geconfronteerd worden met een staking, als je 5 verschillende vaarten neemt, lijkt me geen complete onmogelijkheid in Griekenland Wink.
Het voordeel van een vooraf reservatie (via die website) zou dan wel zijn dat je de verschuldigde bedragen van thuis uit kan betalen, én dat je op je vakantiebestemming geen tijd hoeft te verliezen door naar een kantoor te gaan.
Het is dus inderdaad een afweging maken. De 'bluts met de buil' zeg maar.
Ik ga er dus nog eens goed over nadenken. Maar die website is alleszins bijzonder handig en informatief.
En ja, voor de trajecten naar Syros, Mykonos en Tinos zullen we wellicht beroep doen op de Blue Star Ferries. Voor de overtochten naar Andros en Rafina zal het Golden Star Ferries of Fast Ferries worden.
Mmm... ik heb er al zin in!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#5
Je kan hier "reviews" over Ferryhopper terugvinden. Er zijn er ook een aantal bij waar je kan lezen hoe gehandeld werd bij de annulatie van een ferry.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Handige site, bedankt voor het delen van de link up
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aanvulling ferry-verbindingen JohannesGR 1 942 19 December 2022, 18:52
Laatste bericht: Patrick
  Ferry verbindingen vlagreco 5 4.104 19 October 2015, 21:23
Laatste bericht: Marieke
  Handige site voor ferry verbindingen Cynthia 6 4.833 16 April 2014, 12:34
Laatste bericht: Cynthia

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)