Zijn discussies ook te verbergen?
#1
Is er een mogelijkheid om sommige discussies te verbergen?
Sommige vind ik wat te extreem of te politiek getint en hoef ik niet te zien, maar staan wel steeds prominent bovenaan.
Quote
#2
Je kan de discussie gewoon links laten liggen en laten voor wat het is en het gewoon niet lezen, dat is wat ik doe als ik een discussie niet interessant vind. 
En je kan bepaalde leden waarvan je van te voren weet dat je het toch nooit eens gaat worden op je negeerlijst plaatsen. 
Probleem opgelost. 
Iedereen mag per saldo een mening hebben en het zal altijd zo zijn dat je het nooit met iedereen eens kunt zijn. 
Ik zeg gewoon doorgaan met ademhalen en de dingen die je niet interessant vind laten doen.
Quote
#3
Ik stelde een vraag.
Ik wilde juist geen nieuwe discussie.
Quote
#4
Het was slechts een tip en geen discussie, het staat je vrij om er mee te doen wat je wil, bij deze nog een prettige avond gewenst.
Quote
#5
Zou een goed idee zijn. Ben het wel met je eens,sommige discussies,die dat overigens niet zijn,verzanden in het steeds maar herhalen van een tamelijk ongenuanceerde mening. Natuurlijk mag iedereen schrijven wat hij wil en ik hoef het natuurlijk ook niet te lezen.
Quote
#6
Ik begrijp de vraag maar al te goed. Het wordt allemaal een beetje grimmig hier op Oriste. Dat was ook één van de redenen waardoor ik eind vorig jaar overwoog de stekker eruit te trekken. Het voortdurend blijven herhalen en promoten van een bepaalde kijk op de situatie (zonder ruimte te laten voor mensen die een andere mening zijn toegedaan) is nou niet bepaald een verrijking van een forum zoals het onze.
Maar Oriste is een algemeen Griekenlandforum waarop er over álles dat met Griekenland te maken heeft gediscussieerd kan worden. De één vindt het belangrijk wat de weerverwachtingen in mei op de Peloponnesos zal zijn, een ander doet er alles aan om de gang van zaken rond Erdogan te belichten. Weer anderen (waaronder ikzelf) zijn weer geïnteresseerd in de ontvangst van Griekse TV- en radiozenders via de satelliet. Kan me voorstellen dat dit laatste nauwelijks verder nog iemand interesseert.
Maar....... het zijn allemaal Grieks-gerelateerde onderwerpen en dus is er plaats voor op Oriste.

Ik zelf kan de naam Erdogan inmiddels niet meer horen; de topics die daarover gaan laat ik al tijden links liggen. Ik zie alleen maar herhalingen van kreten. Niets nieuws onder de zon. Jammer van m'n tijd.

Daarom mijn advies aan iedereen die zich ergert aan bepaalde discussies (over welk onderwerp dan ook): sla die topic over en lees ze simpelweg niet. Ook kun je bepaalde leden waarvan je weet welke kant ze weer opgaan op de negeerlijst zetten, je ziet hun berichten dan ook niet meer.
Ik kan je verzekeren, dat werkt prima en levert een stuk minder ergernis op Wink
Quote
#7
(04 March 2020, 22:36)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik begrijp de vraag maar al te goed. Het wordt allemaal een beetje grimmig hier op Oriste. Dat was ook één van de redenen waardoor ik eind vorig jaar overwoog de stekker eruit te trekken. Het voortdurend blijven herhalen en promoten van een bepaalde kijk op de situatie (zonder ruimte te laten voor mensen die een andere mening zijn toegedaan) is nou niet bepaald een verrijking van een forum zoals het onze.
Maar Oriste is een algemeen Griekenlandforum waarop er over álles dat met Griekenland te maken heeft gediscussieerd kan worden. De één vindt het belangrijk wat de weerverwachtingen in mei op de Peloponnesos zal zijn, een ander doet er alles aan om de gang van zaken rond Erdogan te belichten. Weer anderen (waaronder ikzelf) zijn weer geïnteresseerd in de ontvangst van Griekse TV- en radiozenders via de satelliet. Kan me voorstellen dat dit laatste nauwelijks verder nog iemand interesseert.
Maar....... het zijn allemaal Grieks-gerelateerde onderwerpen en dus is er plaats voor op Oriste.

Ik zelf kan de naam Erdogan inmiddels niet meer horen; de topics die daarover gaan laat ik al tijden links liggen. Ik zie alleen maar herhalingen van kreten. Niets nieuws onder de zon. Jammer van m'n tijd.

Daarom mijn advies aan iedereen die zich ergert aan bepaalde discussies (over welk onderwerp dan ook): sla die topic over en lees ze simpelweg niet. Ook kun je bepaalde leden waarvan je weet welke kant ze weer opgaan op de negeerlijst zetten, je ziet hun berichten dan ook niet meer.
Ik kan je verzekeren, dat werkt prima en levert een stuk minder ergernis op Wink

Ik ben het hier mee eens en had dit ook al voorgesteld, ik doe het zelf ook zo en zoals gezegd dit werkt prima Ger up
Quote
#8
De pijnpunten en werkelijke problemen zijn nu éénmaal het dagelijks gespreksonderwerp bij de medemens.
De gekende problemen en het constant negeren van deze door de politici leeft bij de mensen. Het is dan ook vrij logisch dat dergelijke thema's of topics meer aandacht krijgen en reacties teweeg brengen. 
Uiteraard is het totaal niet de bedoeling om te gaan schelden of dreigen.
Quote
#9
Enkele topics stonden in de verkeerde rubriek. Ik heb nu de politiek getinte topics naar de rubriek "politiek" verplaatst.

Voor de leden die zich niet interesseren voor de politieke situatie in Griekenland; kijk even naar het kopje 'Geplaatst in rubriek:' .
Blijkt het daar te staan gewoon niet lezen.

Daarnaast vraag ik eenieder vriendelijk doch dringend alleen inhoudelijke en onderbouwde reacties te plaatsen. We weten nu langzaam maar zeker wel hoe verschrikkelijk Erdogan, Merkel, de gehele EU en wat nog meer zijn. Met dit soort geroeptoeter is niemand geholpen. Bovendien zijn veel leden hier totaal niet in geïnteresseerd, zo blijkt uit een flink aantal reacties per mail en PB.
Quote
#10
Ger schreef:Enkele topics stonden in de verkeerde rubriek. Ik heb nu de politiek getinte topics naar de rubriek "politiek" verplaatst.

Voor de leden die zich niet interesseren voor de politieke situatie in Griekenland; kijk even naar het kopje 'Geplaatst in rubriek:' .
Blijkt het daar te staan gewoon niet lezen.

Daarnaast vraag ik eenieder vriendelijk doch dringend alleen inhoudelijke en onderbouwde reacties te plaatsen. We weten nu langzaam maar zeker wel hoe verschrikkelijk Erdogan, Merkel, de gehele EU en wat nog meer zijn. Met dit soort geroeptoeter is niemand geholpen. Bovendien zijn veel leden hier totaal niet in geïnteresseerd, zo blijkt uit een flink aantal reacties per mail en PB.
Beste Ger, Natuurlijk  kan ik dit soort onderwerpen negeren en ik probeer het ook echt, maar het stuit me tegen de borst. Moet iedereen maar alles zeggen? Vorige keer was het de hygiëne van alle Aziaten  (sorry  ik ben Aziaat en  ik was al jaren mijn handen), nu weer het uitfoeteren van alle vluchtelingen (alsof je voor je plezier hoogzwanger in die hel van een Moira gaat zitten). Dit jaar vieren we 75 jaar vrijheid, hadden we niet belooft om juist niet meer weg te kijken als dit soort dingen gebeuren?
Quote
#11
(05 March 2020, 12:01)Natalie66 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger schreef:Enkele topics stonden in de verkeerde rubriek. Ik heb nu de politiek getinte topics naar de rubriek "politiek" verplaatst.

Voor de leden die zich niet interesseren voor de politieke situatie in Griekenland; kijk even naar het kopje 'Geplaatst in rubriek:' .
Blijkt het daar te staan gewoon niet lezen.

Daarnaast vraag ik eenieder vriendelijk doch dringend alleen inhoudelijke en onderbouwde reacties te plaatsen. We weten nu langzaam maar zeker wel hoe verschrikkelijk Erdogan, Merkel, de gehele EU en wat nog meer zijn. Met dit soort geroeptoeter is niemand geholpen. Bovendien zijn veel leden hier totaal niet in geïnteresseerd, zo blijkt uit een flink aantal reacties per mail en PB.
Beste Ger, Natuurlijk  kan ik dit soort onderwerpen negeren en ik probeer het ook echt, maar het stuit me tegen de borst. Moet iedereen maar alles zeggen? Vorige keer was het de hygiëne van alle Aziaten  (sorry  ik ben Aziaat en  ik was al jaren mijn handen), nu weer het uitfoeteren van alle vluchtelingen (alsof je voor je plezier hoogzwanger in die hel van een Moira gaat zitten). Dit jaar vieren we 75 jaar vrijheid, hadden we niet belooft om juist niet meer weg te kijken als dit soort dingen gebeuren?

Ik begrijp je Natalie, ook ik vind het soms véél te ver gaan. Je kunt best een bepaalde politieke kleur aanhangen maar personen of groepen mensen consequent en bewust aan de schandpaal te nagelen stuit ook mij tegen de borst. Ontzettend jammer; het begint hier steeds meer op een reeks ingezonden berichten van PVV-aanhangers op de Telegraaf te lijken en daar wens ik absoluut niet mee geassocieerd te worden  Confused
Quote
#12
(05 March 2020, 12:13)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 March 2020, 12:01)Natalie66 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger schreef:Enkele topics stonden in de verkeerde rubriek. Ik heb nu de politiek getinte topics naar de rubriek "politiek" verplaatst.

Voor de leden die zich niet interesseren voor de politieke situatie in Griekenland; kijk even naar het kopje 'Geplaatst in rubriek:' .
Blijkt het daar te staan gewoon niet lezen.

Daarnaast vraag ik eenieder vriendelijk doch dringend alleen inhoudelijke en onderbouwde reacties te plaatsen. We weten nu langzaam maar zeker wel hoe verschrikkelijk Erdogan, Merkel, de gehele EU en wat nog meer zijn. Met dit soort geroeptoeter is niemand geholpen. Bovendien zijn veel leden hier totaal niet in geïnteresseerd, zo blijkt uit een flink aantal reacties per mail en PB.
Beste Ger, Natuurlijk  kan ik dit soort onderwerpen negeren en ik probeer het ook echt, maar het stuit me tegen de borst. Moet iedereen maar alles zeggen? Vorige keer was het de hygiëne van alle Aziaten  (sorry  ik ben Aziaat en  ik was al jaren mijn handen), nu weer het uitfoeteren van alle vluchtelingen (alsof je voor je plezier hoogzwanger in die hel van een Moira gaat zitten). Dit jaar vieren we 75 jaar vrijheid, hadden we niet belooft om juist niet meer weg te kijken als dit soort dingen gebeuren?

Ik begrijp je Natalie, ook ik vind het soms véél te ver gaan. Je kunt best een bepaalde politieke kleur aanhangen maar personen of groepen mensen consequent en bewust aan de schandpaal te nagelen stuit ook mij tegen de borst. Ontzettend jammer; het begint hier steeds meer op een reeks ingezonden berichten van PVV-aanhangers op de Telegraaf te lijken en daar wens ik absoluut niet mee geassocieerd te worden  Confused
Daarom: " ...het begint hier steeds meer op een reeks ingezonden berichten van..." e.d. ben ik zo blij met het advies leden op negeer te zetten. Perfektbedankt Ik was het wel eens tegengekomen, maar had er tot nu geen aandacht aan aan geschonken, waardoor ik het was vergeten.
Quote
#13
Je kunt wel iemand op de negeerlijst plaatsen maar dan krijg je nog steeds de discussies te zien, echter zonder haar of zijn inbreng.
Het is jammer dat er niet de mogelijkheid is om een gehele discussie op een negeerlijst te zetten.
Quote
#14
(05 March 2020, 15:58)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt wel iemand op de negeerlijst plaatsen maar dan krijg je nog steeds de discussies te zien, echter zonder haar of zijn inbreng.
Het is jammer dat er niet de mogelijkheid is om een gehele discussie op een negeerlijst te zetten.

Tja John, daar is natuurlijk niet veel tegen te doen. Als ik op zaterdagochtend door de weekendkrant blader, zie ik ook rubrieken of berichten waar ik persoonlijk niets mee heb. Dan blader ik verder en besteed er verder geen aandacht aan. Aan de dingen die me wel wat lijken besteedt ik meer tijd en aandacht.
Net zoals de TV; ik zoek uit wat ik leuk of interessant vindt en de rest sla ik over. Ik zie dus wel dat die krantenartikelen en/of TV-progamma's er zijn, maar ik lees/bekijk ze niet. Dat is toch vrijwel hetzelfde als een forum als Oríste? De indexpagina vermeldt wat er allemaal te zien is waarna je zelf een keuze kunt maken waaraan je meer tijd wilt besteden en wat voor jou totaal niet interessant is. Of begrijp ik je verkeerd?
Quote
#15
(05 March 2020, 16:36)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 March 2020, 15:58)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je kunt wel iemand op de negeerlijst plaatsen maar dan krijg je nog steeds de discussies te zien, echter zonder haar of zijn inbreng.
Het is jammer dat er niet de mogelijkheid is om een gehele discussie op een negeerlijst te zetten.

Tja John, daar is natuurlijk niet veel tegen te doen. Als ik op zaterdagochtend door de weekendkrant blader, zie ik ook rubrieken of berichten waar ik persoonlijk niets mee heb. Dan blader ik verder en besteed er verder geen aandacht aan. Aan de dingen die me wel wat lijken besteedt ik meer tijd en aandacht.
Net zoals de TV; ik zoek uit wat ik leuk of interessant vindt en de rest sla ik over. Ik zie dus wel dat die krantenartikelen en/of TV-progamma's er zijn, maar ik lees/bekijk ze niet. Dat is toch vrijwel hetzelfde als een forum als Oríste? De indexpagina vermeldt wat er allemaal te zien is waarna je zelf een keuze kunt maken waaraan je meer tijd wilt besteden en wat voor jou totaal niet interessant is. Of begrijp ik je verkeerd?
Je begrijpt het goed Ger. Bedankt. 
Mijn vraag was ook alleen bedoelt om te kijken of er de mogelijkheid is.
Nogmaals bedankt.
Quote
#16
Nu we dan toch bezig zijn:
 
De laatste tijd worden er behoorlijk veel Queote`s  Of multi Quote`s gebruikt ...Heel vaak onzinnige Quote`s omdat er vaak direkt   gewoon geantwoord  kan worden  direkt   op de  laatste discussie mededeling . Hele lappen ,,Quote`s,, gaan vaak onnodig   een paar keer   direct achter elkaar voorbij !!

Ik dacht dat we ooit beloofd hadden dat we dat  Quoten minder zouden gaan doen,  omdat dat veel opslagruimte zou schelen  voor Ger zijn site  Huh
Quote
#17
Helemaal gelijk. Onnodig die herhaal teksten als er gelijk gereageerd wordt....
Quote
#18
Duss jij vind dat ook!  Daar ben ik blij om!    (ben ik niet de enige )  Pffft 
Het is niet alleen heel irritant!!  Maar het kost ook nog eens dubbel of nog zelfs meer malen X extra opslag voor Ger zijn site,,had ik altijd zo begrepen!
Quote
#19
offtopic2 Ter info: het opslaan van tekst kost vrijwel geen ruimte op een server.
Het zijn voornamelijk de GROTE fotobestanden die serverruimte vreten. Vaak kom ik bestanden van 3-4-5 MB tegen, terwijl foto's van ± 300-500 KB in een goed zichtbaar formaat worden weergegeven.

Tip: maak voordat je een foto plaatst deze kleiner. Dat kan je bijvoorbeeld heel makkelijk doen, al hangt dat af van je mailprogramma, door de foto eerst in een mail aan jezelf te sturen. Daarbij kan je aangeven in welk formaat je dat doet.
Weet je niet welk formaat de foto heeft die je wil plaatsten? Dat staat bij Info van het bestand. (Bestandsinfo)
In Mail van Apple staat nadat je een foto heb geselecteerd in de onderste adresregel rechts: Grootte afbeelding met daarachter een uitvalvenster waarin je je keuze kan maken.

Kan dit bij jou niet, of kom je er niet uit: op internet zal vast te vinden zijn hoe je dit kan doen.

Succes ermee.
Quote
#20
Dit is ook een goede tip up
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Discussies samengevoegd Ger 0 3.532 11 April 2015, 21:24
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)