Yemista
#1
Kennen jullie het gerecht Yemista. Ik heb het nog nooit gemaakt. Johan heb jij er een lekker recept van? (Of iemand anders)
Quote
#2
(24 March 2020, 13:19)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kennen jullie het gerecht Yemista. Ik heb het nog nooit gemaakt. Johan heb jij er een lekker recept van? (Of iemand anders)

Hoi Goedas, hier kun je wel heel veel kanten mee op  Smile Het betekent nl "gevuld". Ik heb recepten voor gevulde courgette, paprika, inktvis, tomaten. Je kan vullen met een mengsel van verschillende kaassoorten, gehakt, noten, onnoemelijk veel!
Welke variant bedoel je?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Oje. Ik hoorde van iemand dat die het zo lekker vond. Niet wetende dat het gevuld betekend en veel varianten zijn. Johan jij hebt een goede “smaak” wat vind jij de lekkerste. Misschien rollen door dit onderwerp nog meer recepten eruit van lezers die een favoriet hebben. Even een luchtiger onderwerp...
Quote
#4
Zoete rode pepers, gevuld met rijst, gehakt en tomaatsaus is lekker. Zeer eenvoudig en kruiden naar wens.
Quote
#5
Kijk hier eens naar. Dit is een uitgebreide versie van gemista. Je kunt goed zien hoe het gemaakt wordt. Compleet met lijst van ingrediënten en beschrijving van de bereiding.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Wij hebben inmiddels diverse keren gevulde courgette gemaakt maar de courgette wordt niet echt gaar terwijl de vulling oké is.
Moeten de courgette soms eerst geblancheerd worden of zo?
Weet er iemand een oplossing?
Weet er iemand een goed recept?
In Griekenland zijn ze altijd boterzacht!
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#7
(17 July 2022, 18:48)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben inmiddels diverse keren gevulde courgette gemaakt maar de courgette wordt niet echt gaar terwijl de  vulling oké is.
Moeten de courgette soms  eerst geblancheerd worden of zo?
Weet er iemand een oplossing?
Weet er iemand een goed recept?
In Griekenland zijn ze altijd boterzacht!

Gevuld met rijst en gehakt en dan rechtop in de pan en later avgolemono dr bij? Mijn man maakt dat met rauwe courgette, rijst en gehakt.
Quote
#8
(17 July 2022, 18:48)Martino schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij hebben inmiddels diverse keren gevulde courgette gemaakt maar de courgette wordt niet echt gaar terwijl de  vulling oké is.
Moeten de courgette soms  eerst geblancheerd worden of zo?
Weet er iemand een oplossing?
Weet er iemand een goed recept?
In Griekenland zijn ze altijd boterzacht!

Ik blancheer inderdaad de courgettes. Afhankelijk van de dikte zo'n 5 tot maximaal 7 minuten. Succes!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)