Kip met aardappels uit de oven
#1
Iedereen kent wel de gerechten met lamsvlees en aardappels en groenten uit de oven. Met dit gerecht ga je terug naar de nederige basis, simpele kip en aardappels, op smaak gebracht met citroensap, olijfolie en oregano. Soms is het leven zo heerlijk simpel en lekker!  Tongue Heb je weinig tijd, gebruik aardappels uit de koeling, kip erbij en je kan genieten van een aperó!  Wink Ik heb de samenstelling van de kruidenmix apart nog even bijgevoegd, omdat ik daar naar verwijs in het recept.
Dit gerecht komt overigens van Kreta. Daar heb ik tijdens het gigantische feest van vorig jaar een Kretenzische Pilafi gegeten, zo bijzonder, ben bezig om hem onder de knie te krijgen, dus die volgt dit jaar zekers nog wel!
Kali Orexi!



JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#2
Johan dat woord mykites is hier niet echt op zn plaats, betekent schimmels, zonde van je mooie recept. 
Beter iets van anamikta ellinika bacharika.
Quote
#3
(30 April 2020, 22:20)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Johan dat woord mykites is hier niet echt op zn plaats, betekent schimmels, zonde van je mooie recept. 
Beter iets van anamikta ellinika bacharika.

Oeps, dank je! Geen idee meer hoe ik daaraan kwam. Soms moet ik mijn toevlucht tot Google Translate nemen.  Blush
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kip met ouzosaus en kritharaki JohanV 5 1.543 23 February 2024, 20:51
Laatste bericht: Piepa
  Lamskoteletjes met kaas uit de oven JohanV 22 8.494 15 August 2023, 17:30
Laatste bericht: JohanV
  Gyros in metaxasaus uit de oven JohanV 1 909 23 May 2023, 14:23
Laatste bericht: Goedas
  Kota Kapama; macheroni met kip JohanV 7 2.043 08 November 2021, 00:45
Laatste bericht: JohanV
  Dorade uit de oven; Tsipoura sto fourno JohanV 26 5.834 24 April 2021, 16:32
Laatste bericht: JohanV
  Octopus uit de oven met kritharaki JohanV 2 1.708 17 April 2021, 20:46
Laatste bericht: Marpau
  Zalm met tomaat uit de oven JohanV 3 2.017 13 March 2021, 02:43
Laatste bericht: Wilma
  5 Jaar De Griekse keuken thuis - Aubergines met feta uit de oven. JohanV 4 2.339 11 January 2021, 10:22
Laatste bericht: Goedas
  Kippenbouten met olijven uit de oven JohanV 1 2.207 05 December 2020, 06:12
Laatste bericht: Goedas
  Kritharaki met kip, kaneel en tomaat JohanV 0 1.023 16 December 2019, 17:00
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)