Nieuwe regels voor reizigers naar Griekenland
#81
Ook de Griekse media was het al opgevallen dat tot vandaag Griekenland op de website van het Belgische Ministerie van Buitenlandse Zaken ingedeeld was bij de "oranje" landen, de landen dus met verhoogd risico.
Vanuit Athene zijn toen blijkbaar wat boze telefoontjes gemaakt naar Brussel. Deze namiddag werd de lijst al aangepast!!!

Ter vergelijking werden ook de cijfers eens gepubliceerd:

Belgium: 62,210 cases, 9,778 deaths, over 35,000 active cases

Greece: 3,622 cases, 193 tests, 2,055 active cases

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#82
Landweg grens BUL-GR iedereen wordt getest, Serviers brengen gratis Corona naar binnen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
P.S. Begin toch maar te denken of ik niet alsnog met de boot IT-GR-IT ga Huh
Quote
#83
(09 July 2020, 19:00)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, er staat nergens wat de maximale termijn voorafgaand aan de vertrekdatum naar GR is voor de aanvraag van de PLF.

Er staat overigens ook dat je de QR code ontvangt op middernacht op de datum dat je vertrekt.
Ik kan mij voorstellen dat mensen daar zenuwachtig van worden. Er moet niets mis gaan, want wanneer je vlucht heel vroeg in de ochtend gaat heb je geen tijd om wat te regelen.

(Travelers will receive the PLF with their unique Quick Response (QR) code on the day of their scheduled arrival in Greece (at midnight) and will be notified via email (the QR code will be provided in a link in the confirmation email).)

Hewel, die bedenking heb ik me dus ook al gemaakt.
Stel dat je vlucht om 06u00 vertrekt. Als je een heel eind van de luchthaven woont, moet je bijvoorbeeld rond 03u00 's nachts thuis vertrekken. Stel dat je een taxidienst gevraagd hebt, die om 03u00 aan je deur zal staan.
Dus ben je de voorgaande avond pakweg om 22u00 gaan slapen. Vervolgens sta je rond 02u30 op, en moet je meteen je email checken. Oeps... dan blijkt er plots iets mis gegaan te zijn. Geen email ontvangen om middernacht. 's Nachts kan je ook geen instanties geen bellen; niemand neemt een telefoon op. Wat dan? Vertrekken zonder QR code? Risico?
Waar men het vandaan haalt om pas om middernacht van je vertrekdag een mail met QR-code te bezorgen, begrijp ik niet zo goed. Meer dan één vertrekkende reiziger zal die avond ongerust naar bed gaan, denk ik.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#84
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Onze vlucht vertrekt op dinsdagochtend 21 juli om 05.30 uur en we overnachten daarom maandagnacht in een hotel bij Schiphol. We kunnen dus geen mail binnenhalen op onze computer thuis. Enfin, we gaan ervan uit dat de Griekse autoriteiten hier op korte termijn wel een oplossing voor aandragen. We zullen vast niet de enigen zijn met dit probleem.
Quote
#85
hier dus ook dat probleem wij vertrekken vanaf shiphol, en gaan 1 dag op voorhand naar shiphol en overnachten daar om dan een vroege vlucht te nemen. dus zou ik al om middernacht mijn mail moeten checken, afprinten kan ik ook niet maar wel op smartphone, ik gruwel nu al van de gedachte dat ik geen papieren versie kan meenemen als back-up.

verder stel ik mij de vraag wat met mensen die via een reisbureau een reis boekten, maar niet over de nodige kennis beschikken ivm computers, qr codes , internet e.d. want die zijn er ook nog.
Quote
#86
Wij vertrekken a.s. zaterdag 11 juli. Ik heb vandaag (9 juli, 36 uur van tevoren) het formulier ingevuld en kreeg gelijk een QR code toegestuurd.
Quote
#87
ik ben eens gaan kijken op de belgishe overheidsite met de kleurcodes, blijkbaar zijn er dus 2 tabellen: 1 met het verkeerslicht die aanduid naar welke landen reizen mogelijk is, en 1 met 3 gekleurde mondmaskers die aanduid bij welke landen je nadien in quarantaine moet, eigenaardig is dat deze laatste tabbel momenteel 3 zones bevat : Lisabon, A Marina en LLeida , terwijl er bij het verkeerslichttabel meerdere landen aangeduid zijn als orange en rood, Heeft iemand een verklaring hervoor ? en welke tabel is nu belangrijk om te bepalen of je kan vertrekken ?
Quote
#88
Ik vlieg morgenochtend om 05.30 uur en ga het allemaal meemaken. Een en ander is dus op mij van toepassing. Ik ga er van uit dat ik die QR op mijn telefoon via de email binnen krijg want mijn laptop zit al in de koffer.
Ik zal jullie op de hoogte houden!
Quote
#89
(09 July 2020, 21:19)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vlieg morgenochtend om 05.30 uur en ga het allemaal meemaken. Een en ander is dus op mij van toepassing. Ik ga er van uit dat ik die QR op mijn telefoon via de email binnen krijg want mijn laptop zit al in de koffer.
Ik zal jullie op de hoogte houden!

hou ons zeker op de hoogte, informatie uit eerste hand is de beste, er is zelfs een speciaal topic voor : 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




rettige reis gewenst, we duimen voor je

(09 July 2020, 21:11)Pippelientje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij vertrekken a.s. zaterdag 11 juli. Ik heb vandaag (9 juli, 36 uur van tevoren) het formulier ingevuld en kreeg gelijk een QR code toegestuurd.
 leuk vooruitzicht, hou ons op de hoogte hoe alles tijdens reis en daar verloopt, denk dat velen hier die info graag horen .

prettige vakantie  groet
Quote
#90
(09 July 2020, 20:54)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hier dus ook dat probleem wij vertrekken vanaf shiphol, en gaan 1 dag op voorhand naar shiphol en overnachten daar om dan een vroege vlucht te nemen. dus zou ik al om middernacht mijn mail moeten checken, afprinten kan ik ook niet maar wel op smartphone, ik gruwel nu al van de gedachte dat ik geen papieren versie kan meenemen als back-up.

verder stel ik mij de vraag wat met mensen die via een reisbureau een reis boekten, maar niet over de nodige kennis beschikken ivm computers, qr codes , internet e.d. want die zijn er ook nog.

Als je de mail hebt binnen gehaald, upload je de code naar de cloud. Als je gsm er mee op houdt kan je vanaf elke andere gsm of tablet toch bij de code. Of je logt via een andere gsm in op je email-account. Je kan hem ook gewoon offline opslaan op je telefoon, mocht je geen verbinding hebben, heb je hem toch bij de hand. De mogelijkheden zijn legio  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#91
Dank je Roefke en ik hou jullie zeker op de hoogte. Ben zelf ook heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Quote
#92
De email met de QR code en een pdf van het PLF formulier kwam even na 23 uur (dus even na middernacht Griekse tijd) binnen.
Je hoeft een en ander niet af te drukken, je kan het op je telefoonscherm tonen.
De procedure werkt dus prima!
Quote
#93
(09 July 2020, 21:45)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je de mail hebt binnen gehaald, upload je de code naar de cloud. Als je gsm er mee op houdt kan je vanaf elke andere gsm of tablet toch bij de code. Of je logt via een andere gsm in op je email-account. Je kan hem ook gewoon offline opslaan op je telefoon, mocht je geen verbinding hebben, heb je hem toch bij de hand. De mogelijkheden zijn legio  Wink

Er zijn soms meer mensen dan je denkt die:
- niet over een smartphone beschikken
- denken aan regen en onweer als ze het woord "cloud" horen
- digibeet zijn

Zelf weiger ik ook pertinent om een abo te nemen bij een telecomprovider en heb voldoende aan 1 oplaadbeurt van 20 Euro per jaar.
Boardingpas voor vliegtuig gaat dus altijd mee in geprinte versie, heb nog nooit e-tickets gekocht voor ferry maar koop mijn tickets altijd ter plaatse. Kortom ik heb gewoon een mapje mee met papieren (vliegtuigboeking en mailberichten van geboekte accommodaties).
Sommigen (waarschijnlijk velen) zullen mij "ouderwets" vinden denk ik.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#94
Nou Patrick, ik moet jammer genoeg ook, omdat ik een oeroud mobieltje heb - zonder net - een nieuw
apparaat kopen ; alleen maar vanwege de Q-Code aan de grens/bij het boarden Angry .
Ik nam/neem ook altijd geprinte versies mee van de tickets en boarding cards, dus nu ook in ieder geval van het
PLF-formuliertje ...
Quote
#95
(10 July 2020, 10:58)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(09 July 2020, 21:45)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je de mail hebt binnen gehaald, upload je de code naar de cloud. Als je gsm er mee op houdt kan je vanaf elke andere gsm of tablet toch bij de code. Of je logt via een andere gsm in op je email-account. Je kan hem ook gewoon offline opslaan op je telefoon, mocht je geen verbinding hebben, heb je hem toch bij de hand. De mogelijkheden zijn legio  Wink

Er zijn soms meer mensen dan je denkt die:
- niet over een smartphone beschikken
- denken aan regen en onweer als ze het woord "cloud" horen
- digibeet zijn

Zelf weiger ik ook pertinent om een abo te nemen bij een telecomprovider en heb voldoende aan 1 oplaadbeurt van 20 Euro per jaar.
Boardingpas voor vliegtuig gaat dus altijd mee in geprinte versie, heb nog nooit e-tickets gekocht voor ferry maar koop mijn tickets altijd ter plaatse. Kortom ik heb gewoon een mapje mee met papieren (vliegtuigboeking en mailberichten van geboekte accommodaties).
Sommigen (waarschijnlijk velen) zullen mij "ouderwets" vinden denk ik.

Ja, vroeger hadden we gaslampen, reden we met paard en wagen en stookten we ons huis warm met een kolenkachel.  Rolleyes  Maar zonder gekheid, alles verandert en ga je niet mee sta je op een gegeven moment op achterstand en creëer je voor jezelf problemen. Niet alle vooruitgang is altijd positief (en ik ben zelf absoluut geen "early adopter", ik wacht altijd tot kinderziektes opgelost zijn en de prijs is gekelderd. Heb ook pas sinds 5 jaar een smartphone), maar we ontkomen er echt niet aan. 
Verder ga ik er toch wel van uit dat als je op social media kan posten (wat dit forum toch is) dat je dan ook wel termen als "cloud" kent en anders weet hoe je antwoorden kan vinden met behulp van bv Google.  Wink
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#96
Inderdaad, ze gaan er steeds vanuit dan iedereen een smartphone heeft met een abonnement op G4/G5.
Mijn moeder is 81 jaar oud. Zelfs al zou ze er eentje hebben, dan kon ze er nog niet mee werken hé.
Quote
#97
Langzaam aan wordt het wel heel moeilijk op de landweg via BUL GR binnen te komen:
Greece took drastic measures on Friday to contain the spread of coronavirus especially after the increase of infections among tourists via the Promachonas border-crossing with Bulgaria in the North. The measure requires that tourists will have to show a “negative” Covid-19 test before they can enter into Greece via Promachonas.
Government spokesman Stelios Petsas
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Friday afternoon that:
Travellers entering Greece for “not essential reasons” – that is tourists – will have to show a “negative” COVID-19 molecular test at the customs of Promachonas.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes
Quote
#98
(10 July 2020, 16:40)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Langzaam aan wordt het wel heel moeilijk op de landweg via BUL GR binnen te komen:
Greece took drastic measures on Friday to contain the spread of coronavirus especially after the increase of infections among tourists via the Promachonas border-crossing with Bulgaria in the North. The measure requires that tourists will have to show a “negative” Covid-19 test before they can enter into Greece via Promachonas.
Government spokesman Stelios Petsas
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Friday afternoon that:
Travellers entering Greece for “not essential reasons” – that is tourists – will have to show a “negative” COVID-19 molecular test at the customs of Promachonas.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Johannes

Nieuwe maatregelen dus zoals deze voormiddag al verwacht werd.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pid=80563#pid80563
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#99
Hoe ging de vliegreis naar chania. Prima.

Het vliegtuig zat (schat ik) voor 2/3 vol.
Op chania aangekomen aansluiten in de rij die eindigt bij de QR code controle. De code wordt niet gescand. Controleurs kijken naar het getal dat er onder staat (althans, zo gaat het op Chania) Uit dat getal weten ze kennelijk wie getest moet worden en wie niet. Dan wordt je links de bagagehal ingestuurd of rechtdoor naar de testruimtes.
Ik hoorde niet bij de uitverkorenen en mocht doorlopen naar de bagageband.

Wat ik wel curieus vind is dat de stewardessen (Transavia)meldden dat er veel onduidelijkheid is over de QR codes op de vliegvelden in GR en daarom deelden ze PLF formulieren uit die in het vliegtuig met de pen ingevuld moesten worden. Uiteindelijk voor niets dus.

Een vriend is een paar dagen geleden wel getest op Chania. Ze testen anders dan in NL. In NL stoppen ze het teststaafje in de mond en neus, in GR alleen in de mond (wangen)
Quote
(10 July 2020, 17:37)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe ging de vliegreis naar chania. Prima.

Het vliegtuig zat (schat ik) voor 2/3 vol.
Op chania aangekomen aansluiten in de rij die eindigt bij de QR code controle. De code wordt niet gescand. Controleurs kijken naar het getal dat er onder staat (althans, zo gaat het op Chania) Uit dat getal weten ze kennelijk wie getest moet worden en wie niet. Dan wordt je links de bagagehal ingestuurd of rechtdoor naar de testruimtes.
Ik hoorde niet bij de uitverkorenen en mocht doorlopen naar de bagageband.

Wat ik wel curieus vind is dat de stewardessen (Transavia)meldden dat er veel onduidelijkheid is over de QR codes op de vliegvelden in GR en daarom deelden ze PLF formulieren uit die in het vliegtuig met de pen ingevuld moesten worden. Uiteindelijk voor niets dus.

Een vriend is een paar dagen geleden wel getest op Chania. Ze testen anders dan in NL. In NL stoppen ze het teststaafje in de mond en neus, in GR alleen in de mond (wangen)

Het is inderdaad het getal dat onder de QR code staat. Dat getal is overigens hetzelfde als de QR code. Snap niet dat er onduidelijkheid zou zijn over de PLF formulieren. Tenzij dat er personen op het vliegtuig zitten die die QR code niet hebben of ontvangen hebben. De test (speekseltest) is al vanaf het begin zo op de vliegvelden, havens en landsgrens.
Geniet van je verblijf !!!
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Net geland in Kalamata. Was goed te doen. Vliegtuig zat voor 55% vol. De controle met de QR codes verloopt nog wat stroef. Vooral als men het via de telefoon doet. Dus als je de kans hebt, print het uit, dat gaat een stuk sneller. Ze kijken alleen naar de code en paspoortnummer. Ze scannen niet. Ook wij zijn er niet uitgepikt voor de controle. Dus nu op naar Stoupa.
Quote
In de haven van Bari kun je niet inchecken voor de ferry zonder QR code. Omdat onze QR code nog steeds niet binnen was, moesten we ter plekke weer het formulier invullen en kwam de QR code meteen binnen.
De eerder aangevraagde QR kwam pas binnen toen we klaar stonden de boot af te rijden.
Quote
ERT nieuws wordt gemeld dat in de verklaring betreffende negatieve corona test voor Promachonas ook je paspoortnummer moet staan. Denk dat er nog heel wat gedoe gaat komen met die verklaringen.

Cors
Quote
(10 July 2020, 13:19)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad, ze gaan er steeds vanuit dan iedereen een smartphone heeft met een abonnement op G4/G5.
Mijn moeder is 81 jaar oud. Zelfs al zou ze er eentje hebben, dan kon ze er nog niet mee werken hé.
Mijn schoonmoeder is 81 en reist de hele wereld over. Boekt haar eigen tickets en is aanwezig op Social Media.
En ze is beslist geen uitzondering.
Quote
(12 July 2020, 13:30)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 July 2020, 13:19)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad, ze gaan er steeds vanuit dan iedereen een smartphone heeft met een abonnement op G4/G5.
Mijn moeder is 81 jaar oud. Zelfs al zou ze er eentje hebben, dan kon ze er nog niet mee werken hé.
Mijn schoonmoeder is 81 en reist de hele wereld over. Boekt haar eigen tickets en is aanwezig op Social Media.
En ze is beslist geen uitzondering.

Mijn schoonouders, 88 en 84, idem.
Quote
Het is wel een groot verschil met de oudjes van de Griekse eilanden,er  zijn er genoeg die hun hele leven niet van
hun eiland afkomen ,zoals de moeder van onze buren op Naxos het geval is Rolleyes
Quote
Heb uit nieuwsgierigheid het PLF-protocol aangekeken en zie tot mijn verbazing dat als men de zeeweg naar GR kiest het niet nodig is een QR-code te laten zien - de bevestigungsmail is "genoeg". Dacht namelijk gelezen te hebben dat er een lichte paniek was bij de ferrybootpassagiers die aankwamen en evt. geen QR-code dachten te kunnen ontvangen...
Protocol for sea arrivals:
Arrival of incoming travelers on foot at the main entry gate.
Incoming travelers arriving in vehicles are directed to the special entry gate.
Transfer to the area where the screening personnel are located. Travelers are requested to show their QR code either on their mobile phone screen or in print. If travel departure begins prior to the day of arrival, travelers are allowed to board after showing the confirmation email (and not necessarily the QR code which is scheduled to arrive during their trip.)
Quote
Je mag aan boord gaan zonder qr cider. Des krijg je toegezonden als je onderweg bent,waarschijnlijk ter hoogte van Albanië waar je weer bereik hebt met je mobiel.
Quote
(12 July 2020, 13:38)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 July 2020, 13:30)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 July 2020, 13:19)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad, ze gaan er steeds vanuit dan iedereen een smartphone heeft met een abonnement op G4/G5.
Mijn moeder is 81 jaar oud. Zelfs al zou ze er eentje hebben, dan kon ze er nog niet mee werken hé.
Mijn schoonmoeder is 81 en reist de hele wereld over. Boekt haar eigen tickets en is aanwezig op Social Media.
En ze is beslist geen uitzondering.

Mijn schoonouders, 88 en 84, idem.

De uitzonderingen bevestigen de regel? Ik ken vele +80-jarigen die niet de wereld rondreizen en totale digibeten zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
het gaat er niet over of 70/80 jarigen of wie dan ook mee is met het digitale tijdperk, het gaat over het feit dat allerhande instanties het niet meer nodig vinden om een "analoog" alternatief aan te bieden
Quote
(12 July 2020, 22:01)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het gaat over het feit dat allerhande instanties het niet meer nodig vinden om een "analoog" alternatief aan te bieden

Dat klopt. En vind ik ook niet kunnen. Het is zelfs zo dat het soms discriminerend is als je geen smartphone hebt. Voorbeelden daarvan zijn o.a. De Lijn en Lidl.

Maar terug "on-topic": In de afgelopen vier dagen waren er 50 nieuwe geregistreerde positieve gevallen op donderdag, 60 op vrijdag, 41 op zaterdag en 31 op zondag, waarbij de meerderheid zich bevond tussen reizigers die Griekenland binnenkwamen via de grensovergang Promachonas met Bulgarije.
Morgen maandag is er een bijeenkomst van de autoriteiten over de toegenomen infecties en kunnen er nieuwe beperkingen worden opgelegd.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(12 July 2020, 17:50)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je mag aan boord gaan zonder qr cider. Des krijg je toegezonden als je onderweg bent,waarschijnlijk ter hoogte van Albanië waar je weer bereik hebt met je mobiel.
 
Dat wist de dame in het Anek Superfast loket in Bari dan kennelijk niet. Want ze wilde niets doen zonder dat. Onverbiddelijk.  Het aanmeldformulier wat ik haar liet zien, vond ze onvoldoende.  Ik verbaas me daar niet over, want er hing ook nog steeds een mededeling op de deru dat passagiers er niet mee mochten.   

Uiteindelijk reden we de boot af met 3 QR codes.  We besloten om alleen de laatste te laten zien.
Quote
24u is een zeer korte tijdspanne om nog te kunnen ingrijpen bij eventueel uitblijven of problemen.
We kunnen toch niet toveren?
Quote
(12 July 2020, 22:35)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 July 2020, 22:01)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het gaat over het feit dat allerhande instanties het niet meer nodig vinden om een "analoog" alternatief aan te bieden

Dat klopt. En vind ik ook niet kunnen. Het is zelfs zo dat het soms discriminerend is als je geen smartphone hebt. Voorbeelden daarvan zijn o.a. De Lijn en Lidl.

Maar terug "on-topic": In de afgelopen vier dagen waren er 50 nieuwe geregistreerde positieve gevallen op donderdag, 60 op vrijdag, 41 op zaterdag en 31 op zondag, waarbij de meerderheid zich bevond tussen reizigers die Griekenland binnenkwamen via de grensovergang Promachonas met Bulgarije.
Morgen maandag is er een bijeenkomst van de autoriteiten over de toegenomen infecties en kunnen er nieuwe beperkingen worden opgelegd.
Uit berichtgeving blijkt dat de meeste nieuwe gevallen Serviërs zijn.
Promachonas was ook de enige grenspost die Serviers door lieten omdat daar test faciliteiten zijn, sinds vorige week worden geen Serviërs meer toegelaten.

Kali Mera,

Dick
Quote
Ik ben aan het denken of ik heen met de boot ga en terug de landweg (vanwege echte CoB bij Anek en co.
wordt alleen maar tot 31 october aangeboden).
Weet iemand of de "normale" weg terug via NMK en SRB of evt. de verder oostelijk gelegen route via BUL open is?
Johannes
Quote
(14 July 2020, 13:42)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben aan het denken of ik heen met de boot ga en terug de landweg (vanwege echte CoB bij Anek en co.
wordt alleen maar tot 31 october aangeboden).
Weet iemand of de "normale" weg terug via NMK en SRB of evt. de verder oostelijk gelegen route via BUL open is?
Johannes

De weg is open maar gezien de ontwikkelingen van Covid zou ik nu maar oppassen. Servië heeft op dit weer delen afgesloten en las net dat het ook in Albanië raak is.
Ook Hongarije heeft weer maatregelen aan de grenzen genomen.

Zoals het nu lijkt is de route via Italië het veiligst.


Succes

Dick
Quote
Vanaf middernacht is een certificaat van een negatieve Covid-19 test verplicht voor wie Griekenland wil binnenkomen met de wagen via de grenspost Promachonas (Grieks-Bulgaarse grens).
Vandaag werd op Mega TV al een reportage getoond waaruit blijkt dat er al valse certificaten in omloop zijn die aan 30-40 Euro verkocht worden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(14 July 2020, 18:00)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf middernacht is een certificaat van een negatieve Covid-19 test verplicht voor wie Griekenland wil binnenkomen met de wagen via de grenspost Promachonas (Grieks-Bulgaarse grens).
Vandaag werd op Mega TV al een reportage getoond waaruit blijkt dat er al valse certificaten in omloop zijn die aan 30-40 Euro verkocht worden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het is schrikken dat er een handel in zulke praktijken (valse certificaten) zou ontstaan. 
Tja, ik had al eens gelezen dat een Covid-19 test ongeveer 49 euro kan kosten (in sommige landen). Stel dat je met een gezin van 4 in een wagen zit. Sommigen maken dus snel een rekeningetje. En zo kan het virus eventueel ongehinderd het land binnen...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Die zijn verkrijgbaar in de zelfde landen waar je ook je rijbewijs, paspoort en ander belangrijke documenten kan kopen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
(14 July 2020, 18:43)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Die zijn verkrijgbaar in de zelfde landen waar je ook je rijbewijs, paspoort en ander belangrijke documenten kan kopen.

Korter: in de hele wereld...
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Regels bij doorreizen spikie 4 1.054 12 June 2021, 20:19
Laatste bericht: spikie
  Trouwlocatie's en regels Corfiootje 10 6.600 07 August 2015, 10:14
Laatste bericht: dashboot2005
  Transavia nieuwe regels siepke 2 2.809 13 December 2013, 08:16
Laatste bericht: rhodosliefhebber
  Bagage regels weer veranderd bij transavia hentje 15 12.058 03 December 2013, 16:32
Laatste bericht: Mariët
  Nieuwe regels voor bagage Transavia Ger 10 16.221 08 April 2011, 20:52
Laatste bericht: Maria

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 24 gast(en)