Vandaag verschenen: De traditionele Griekse keuken
#1
Voor de liefhebbers van de Griekse keuken misschien wel een interessante tip:

Stathis Papaloukas schreef:Geachte lezer,
Vandaag is mijn nieuwe boek gepubliceerd
Via deze link kunt u het boek bestellen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit boek is het resultaat van de samenwerking tussen mij en vooraanstaande chef-koks die ik in Griekenland heb ontmoet en met wie ik heb samengewerkt. Het is een product van de 40 jaar professionele en persoonlijke ervaring die ik heb opgedaan door me te verdiepen in de geheimen van de Griekse keuken.
Het boek is meer dan een opsomming van ... geselecteerde traditionele recepten voor hapjes, voorgerechten, hoofdgerechten en desserts. Het zijn recepten die ik talloze keren heb gebruikt en aangepast om tot de juiste hoeveelheden ingrediënten te komen die ons uiteindelijk een gerecht geven dat moeilijk te vergeten zal zijn. Natuurlijk bestaan er veel variaties op de recepten van de Griekse keuken, maar over het algemeen volgen de meeste enkele van dezelfde basisprincipes.
De recepten zijn in eenvoudige taal geschreven. Aan het begin van elk recept geef ik algemene nuttige informatie over het gerecht, zoals waar het oorspronkelijk vandaan kwam, en hoe en wanneer, bij welke gelegenheid of in welke tijd van het jaar, het wordt gegeten. Ik presenteer eerst de hoeveelheden ingrediënten, specerijen en kruiden die gebruikt worden, gevolgd door een gedetailleerde beschrijving van het bereidingsproces. Op een simpele wijze som ik stap voor stap de reeks acties op die moeten worden uitgevoerd om een heerlijk aromatisch gerecht te krijgen. Bij elk gerecht is een foto toegevoegd.
Ik hoop dat mijn reisgids van Griekse smaken voor mijn lezers een praktisch en plezierig middel zal zijn om zich de smaken en momenten, waarvan ze tijdens hun vakanties in Griekenland genoten, te herinneren en opnieuw te beleven.
Met vriendelijke groet,
Stathis Papaloukas
Quote
#2
Fantastisch boek!

Via deze link te bestellen met een keuze tussen de hardcover (geheel in kleur) of de paperback (in zwart/wit).

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=griekseles%2F
Quote
#3
Heb hem zojuist even ingekeken op BOL. Het overgrote deel van de recepten staan al in mijn andere kookboeken. Ga wel de paperback bestellen bij BOL.com, want € 49,50 voor slechts135  (bekende) recepten in de hardcover  vind ik wel veel. Gewoon leuk om mijn verzameling kookboeken uit te breiden. De kleuren plaatjes heb ik niet nodig  Wink Ongetwijfeld een mooi instructief boek voor diegenen die zich willen gaan verdiepen in de Griekse keuken en een mooie aanvulling in dit segment  up
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekenland Magazine lente 2024 is verschenen Ger 0 267 08 March 2024, 13:46
Laatste bericht: Ger
  Griekenland Magazine editie winter 2023 is verschenen! Ger 0 484 01 December 2023, 14:25
Laatste bericht: Ger
  Griekenland Magazine herfst 2023 is onlangs verschenen Ger 0 647 13 September 2023, 17:11
Laatste bericht: Ger
  Griekenland Magazine editie winter 2022 is verschenen Ger 0 1.329 08 December 2022, 09:02
Laatste bericht: Ger
  Griekenland Magazine zomer 2022 is verschenen Ger 1 1.520 10 June 2022, 13:10
Laatste bericht: Martino
  Griekenland Magazine winter 2021 is verschenen Ger 0 1.287 03 December 2021, 14:02
Laatste bericht: Ger
  Griekenland Magazine herfst 2021 is verschenen Pieter 1 1.436 10 September 2021, 19:30
Laatste bericht: Ger
  Griekenland Magazine zomer 2021 is verschenen Ger 2 1.753 11 June 2021, 19:44
Laatste bericht: JohanV
  Griekenland Magazine winter 2020 verschenen Ger 0 1.536 04 December 2020, 15:09
Laatste bericht: Ger
  Kala Magazine zomer 2019 is verschenen Ger 2 4.854 08 December 2018, 12:56
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)