Grieksegids nieuws     
Mijlpaal: 700 boeken op de lijst!
#1
Zojuist heb ik zeven boeken toegevoegd aan de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, wat een totaal van zevenhonderd titels oplevert! Een mijlpaal, waarvoor ik iedereen heel erg bedank die eraan heeft meegewerkt.

De komende weken worden trefwoorden aan de titels toegevoegd voor zover deze er nog niet bijstaan, dat zal het zoeken naar een passend boek nog wat vergemakkelijken.

Aanvulling blijft uiteraard welkom!

En nu ga ik als een haas hapjes maken voor vanavond....

Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!
Quote
#2
Proficiat Corry!
Pfff, 700, dat zijn er nogal wat. Ik ben toch een beetje nieuwsgierig en vraag me af of je ze ook zelf verzamelt en hoeveel van die boeken je ook zelf hebt gelezen?
Is er ook een boek waar je al lang naar op zoek bent maar tot nu toe nog niet hebt kunnen bemachtigen? Misschien kunnen we met z'n allen zoeken en wie weet........

Ger
Quote
#3
Ik heb ze zeker niet allemaal gelezen! Maar wel een redelijk aantal. Ik verzamel ze zelf ook, heb er gemiddeld honderd, waarvan een deel te koop is. Mijn 'vaste' collectie die ik niet weg doe, zijn zo'n 50 boeken. De verkoopcollectie wisselt steeds, want er komen er regelmatig bij. Als ze interessant zijn lees ik ze ook zelf, maar niet alle boeken. Er zijn onderwerpen die me niet zo boeien.

Tja, het is een verslavende hobby om steeds weer nieuwe boeken op te sporen. Ik ben niet speciaal naar iets op zoek, maar kijk gewoon naar alle typen 'Griekse' boeken uit en koop wat me leuk lijkt. Voor mij of voor anderen.

Ik ben nu 'Honderd deuren' van Maria Stahlie aan het herlezen. Prachtig boek, zeer beeldend geschreven. Irritant vind ik dat ik niet kan herleiden op welk Cycladisch eiland het zich afspeelt (en ik heb er vele bezocht!), al zijn er diverse aanwijzingen. Ik ga ze misschien nog eens op een rijtje zetten en hier plaatsen, wellicht zijn er lezers die het herkennen!
Quote
#4
Ik heb altijd gedacht dat 100 deuren zich op Paros afspeelt. Daar is volgens mij de kerk met de 100 deuren, waar ik even niet de Griekse naam van paraat heb. Maar misschien heeft ze een aantal eilanden samengevoegd.
Quote
#5
Ja, ik heb ook steeds aan Paros gedacht vanwege die kerk maar kan de aanwijzingen in het boek daar niet allemaal plaatsen. Zo wordt onder meer over een lavastrand (maar één, dus niet overal) gerept en over de boven- en benedenstad (waar de hoofdpersoon verblijft), wat me dan meer aan Santorini doet denken. Of is dat ook ergens anders op een Cycladisch eiland? En er is een heuvel die ze nu de Heilige Heuvel noemen en vroeger de Zonneheuvel, zegt me niks. Verder komen er inderdaad veerboten aan en is er een lokaal vliegveld (voor kleine vliegtuigen). Santorini heeft een vliegveld waar charters kunnen landen, Paros heeft een kleintje. Enfin, ik heb het nog niet uit, wie weet volgt er nog wat specifieks.
Quote
#6
Ik dacht aan Kalymnos met zijn onder en bovenstad, ze hebben ook een klein vliegveld, of naxos daar is ook een klein vliegveldje
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Denk dat het dan een combi van verschillende eilanden is. Je hebt me wel op een idee gebracht, ga het boek ook weer eens lezen. Trouwens net De kleuren van mijn ziel van Rona Lichtenberg uit, prachtig!
Quote
#8
Denk het ook ja. Maar een geweldig boek!

Wat betreft boek van Rona, kun/wil je een korte beschrijving maken en wat je er van vond? Ik ben net gestart met het verzamelen van korte
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Als je het leuk vindt om mee te helpen opbouwen zie ik je beschrijving graag tegemoet!
Quote
#9
Hoi Corry,
Wil ik wel proberen, hoewel ik het lastig vind om gevoelens onder woorden te brengen. Maar ga het zeker doen één dezer dagen want het boek en Rona verdienen het.
Quote
#10
Hallo Corry,

Volgens mij heeft ook Syros, het Hoofdeiland van de Cycladen een
boven- en benedenstad en ook twee heuvels.
Het is een mooi boek !!

Marja
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Lezen over Griekenland; nu 775 boeken op de lijst! Corry 10 8.244 10 August 2012, 20:34
Laatste bericht: Bob Rempetis

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)