Storm in Plakias
#1
Hallo Kreta-gangers
Wij willen eind april naar Plakias in Zuid-West Kreta. We zijn daar twee jaar geleden ook geweest in de maand Juni en we werden gek van de wind, zeg maar storm. De Grieken zeiden dat het maar een dag of 3 - 4 zou duren, maar we hebben 3 weken in de storm vertoefd. De stoelen op ons terras vlolgen in de rondte en het brood vloog van je bord.
Toch vonden wij Plakias en omgeving de moeite waard en willen we er nog wel een keer naar toe.

Ik weet dat niets zo onvoorspelbaar is als het weer, maar toch de vraag of het eind april ook zo stormt. Zelf heb ik het idee dat het door de vele kloven komt, dat het daar altijd flink waait.

Misschien kan Arthur van Agios Nikolaos daar iets over vertellen, alhoewel hij in een heel andere regio woont.

Ben benieuwd
Groetjes
Maria.
Quote
#2
De wind komt hier doorheen
[Afbeelding: 33tm4hi.jpg]

en dan kan het zijn zoals wij in sept 2007 dat het 1 week waait, en wel zo hard dat elk vakantie gevoel weg is
en de palm bomen voor je app zien er dan zo uit
[Afbeelding: rc0hol.jpg]

en waar je echt gek van wordt dag en nacht het geluid van de wind rond om je acco
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
wij zijn 2007 in plakias geweest in april rond de 15tm 23 april zeer veel wind en minder weer
in 2008 ook in april dezelfde periode geen wind en zeer warm
2009 geen wind in dezelfde periode en heerlijk warm en een mooie bloemenpracht
2010 aswolk ijsland,niet kunnen gaan
2011 gaan we weer rond de 15tm de 22,ik hoop dat het er dan weer warm is
het is een zeer mooi wandel gebied,ik hoop dat anemos een beetje rustig blijft
groetjes ger en jose
Quote
#4
Dat van die kloven kan wel kloppen. De naam van 1 van hen is afgeleid van het klapperende geluid dat de wind door de kloof heen maakt: Kourtaliotiko
Quote
#5
Plakias is een leuk dorp.

Het stormt er inderdaad vaak en hard. Het kan weken achter elkaar stormen, maar je kan ook het geluk hebben dat het een paar weken niet stormt.
Niemand zal je een goed advies kunnen geven.
Het is een kwestie van geluk of pech hebben !
Quote
#6
(13 March 2011, 13:00)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Plakias is een leuk dorp.

Het stormt er inderdaad vaak en hard. Het kan weken achter elkaar stormen, maar je kan ook het geluk hebben dat het een paar weken niet stormt.
Niemand zal je een goed advies kunnen geven.
Het is een kwestie van geluk of pech hebben !

Welkom Xander, neem aan dat je even van de andere kant komt.
grz Art
hur

Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Hallo Allemaal
Wij hebben toch maar besloten om niet naar Plakias te gaan eind april, we gaan naar Agios Nikolaos in de Mani. En maar hopen dat het een Μικρό Καλοκαίρι wordt, dat gebeurt nog al eens in die periode en de wind zal er waarschijnlijk niet zo stormachtig zijn.
We zijn al aan het aftellen.
Groetje
M.A.
Quote
#8
@ Arthur

Jeps, kom van de andere kant kijken.
Ik kies niet voor de ene of de andere in dit geval.

Net zo goed als ik ook al jaren op de verschillende Duitse en Engelse fora over Kreta zit.
Hoe meer ik lees, hoe meer ik weet !
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Afgelopen storm Chania CaptainTeabag 8 3.337 10 March 2019, 11:30
Laatste bericht: CaptainTeabag
  Tips omgeving Plakias Angeliki 5 3.562 14 September 2014, 22:05
Laatste bericht: lucy
  na elke storm komt zonneschijn Arthur 4 2.774 17 December 2013, 23:34
Laatste bericht: Corry
  Kalamaki of Plakias????? Gertie 2 2.582 24 December 2011, 15:39
Laatste bericht: grek

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)